E-commerceNarzędzia

Narzędzia do e-commerce, które musisz znać

11 min czytania
Najważniejsze narzędzia w e-commerce

Nawet jeżeli Twój sklep internetowy działa w mało konkurencyjnej branży, musisz wykorzystywać narzędzia e-commerce, które nie tylko ułatwią Ci pracę, ale dodatkowo pozwolą rozwijać biznes, docierając do nowych klientów.

Przedstawiamy ciekawe i niemal niezbędne oprogramowania oraz aplikacje przeznaczone dla e-biznesu. Gdy poznasz zasadę ich działania i wykorzystasz je w praktyce, prowadzenie e-sklepu stanie się znacznie przyjemniejsze.

Sprawdź naszą listę narzędzi dla e-commerce

Nie musisz być programistą, aby stworzyć własny sklep. Platformy e-commerce typu SaaS pozwalają założyć witrynę sprzedażową za pomocą kilku kliknięć.

Wybierz szablon, edytuj zawartość przy pomocy kreatora i rozpocznij swoją działalność w bardzo krótkim czasie. Nie zawsze musi być to zaawansowane narzędzie automatyzacji marketingu. Ponadto nawet nieco bardziej rozbudowane oprogramowania open source nie potrzebują do obsługi zaawansowanej wiedzy.

Przeczytaj także: Darmowe narzędzia SEO

Co więcej, w internecie znajdziesz serię poradników, w jaki sposób stworzyć sklep za pomocą różnych systemów. Bez względu na to, z jakiego narzędzia dla branży e-commerce skorzystasz, samo utworzenie sklepu, to jednak nie wszystko. Przekaż pozycjonowanie stron internetowych w ręce ekspertów Semcore.

Poniżej przedstawiamy narzędzia e-commerce przydatne w zarządzaniu biznesem online.

Jakie narzędzia do sprzedaży online?

Jakie narzędzia pozwalają zoptymalizować działania SEO? Nasze zestawienie obejmuje oprogramowania, pochodzące zarówno z ekosystemu Google, jak i spoza niego. W zestawieniu znalazły się darmowe oraz płatne oprogramowania. Nie musisz decydować się na każde z nich. Zdecyduj samodzielnie, które będą przydatne w osiągnięciu Twoich celów biznesowych.

Podstawowe narzędzia e-commerce – Google Analytics i Google Search Console

Darmowe i prawdopodobnie najważniejsze narzędzia e-commerce? To Google Analytics oraz Google Search Console. Jeżeli jeszcze nie skonfigurowałeś swojego konta z tymi usługami, zrób to jak najszybciej.

Oba narzędzia przekazują wiele danych na temat witryny. Zbadasz ruch, sposób pozyskania użytkowników, skuteczność reklamy w wynikach wyszukiwania, widoczność oraz efektywność kampanii reklamowych i działań remarketingowych.

Google Analytics

Google Analytics to narzędzie analityczne, które umożliwia monitorowanie ruchu na stronie internetowej oraz analizowanie zachowań użytkowników. Dzięki niemu zbierzesz dane o liczbie odwiedzin, źródłach ruchu, czasie spędzonym na stronie, najczęściej odwiedzanych podstronach i ścieżkach konwersji.

Te informacje pomagają zoptymalizować strategię marketingową, poprawić UX i zwiększyć efektywność działań biznesowych.

logo google anlytics

Google Search Console

Google Search Console to bezpłatne narzędzie z ekosystemu Google, które wspiera właścicieli stron internetowych w monitorowaniu i optymalizacji widoczności ich witryn w wynikach wyszukiwania.

GSC Umożliwia analizę fraz kluczowych, na które strona jest wyświetlana, monitorowanie pozycji w darmowych wynikach wyszukiwania, sprawdzanie indeksacji stron, identyfikację problemów technicznych oraz wykrywanie ewentualnych błędów (np. crawl errors, problemy z mobilnością).

Dzięki Google Search Console można także analizować dane o linkach zwrotnych, zgłaszać mapy witryn (sitemaps) i otrzymywać powiadomienia o naruszeniach wytycznych Google.

logo google search console

Monitoruj internet za pomocą Brand24

Jak wskazuje slogan oprogramowania Brand24, to narzędzie e-commerce służące do monitoringu marki.

logo brand24

Za pomocą przejrzystego panelu administracyjnego szybko sprawdzisz, czy w sieci pojawiają się wzmianki na temat Twojej firmy. Brand24 w tym celu przeszukuje sieć w czasie rzeczywistym – także media społecznościowe. Z łatwością odpowiesz na każdy post czy wpis, aby budować świadomość marki oraz więź ze społecznością.

Oprogramowanie jest niezwykle inteligentne i szybko wyłapuje wszystkie wzmianki udostępniane w internecie. Brand24 tworzy także profile użytkowników i śledzi ich zachowania. Pozwala to na automatyzację działań marketingowych i personalizację powiadomień oraz wiadomości e-mail.

Badaj zachowanie użytkowników z Hotjar

Bardzo ciekawą propozycją jest oprogramowanie Hotjar. Dzięki niemu dowiesz się, które dokładnie elementy na stronie są najczęściej „klikane” oraz jakie fragmenty użytkownicy sprawdzają za pomocą kursora myszki na ekranie.

mapa cieplna w hotjar

Hotjar to narzędzie analityczne służące do monitorowania i analizowania zachowań użytkowników na stronie internetowej. Umożliwia zbieranie szczegółowych danych o interakcjach użytkowników poprzez mapy cieplne (heatmaps), nagrania sesji, ankiety i formularze opinii.

Dzięki Hotjar można zobaczyć, które obszary strony przyciągają największą uwagę, jakie elementy są klikane, jak daleko użytkownicy przewijają stronę oraz zidentyfikować problemy w nawigacji. Narzędzie to pomaga zoptymalizować interfejs użytkownika (UI), poprawić wrażenia użytkowników (UX) i zwiększyć konwersję.

Zadbaj o UX oraz UI z Crazy Egg

Crazy Egg jest rozbudowanym narzędziem do monitorowania zachowań użytkowników, ale w większym stopniu niż Hotjar. Poza mapą cieplną oprogramowanie oferuje wiele dodatkowych funkcjonalności.

Zobacz  Marketing usług. Jakie techniki są najskuteczniejsze?

logo crazyegg

Crazy Egg to narzędzie analityczne, które umożliwia właścicielom stron internetowych śledzenie i analizowanie interakcji użytkowników za pomocą wizualnych narzędzi, takich jak mapy cieplne (heatmaps), mapy kliknięć (click maps), mapy przewijania (scroll maps) oraz narzędzia do nagrywania sesji użytkowników.

Crazy Egg pozwala na dokładne zrozumienie, które elementy strony przyciągają uwagę, jak użytkownicy nawigują po witrynie oraz gdzie ewentualnie napotykają trudności. Narzędzie oferuje również funkcję A/B testów, umożliwiając testowanie różnych wersji strony, co pomaga w optymalizacji UX i poprawie współczynnika konwersji.

Z tego narzędzia e-commerce korzystają administratorzy sklepów i stron, marketerzy, a także specjaliści z zakresu UX oraz UI.

Komunikuj się ze społecznością, dzięki Live Chat

Sposób, w jaki komunikujesz się z użytkownikami, odgrywa bardzo ważną rolę. Niewiele osób chce wysyłać maile lub wykonać połączenie telefoniczne. Alternatywą (niezwykle wygodną) jest stosowanie specjalnych czatów.

logo live chat

Z pomocą przychodzi Live Chat. Internauci będą mogli szybko wysłać do Ciebie pytanie, co znacznie usprawnia komunikację.

Senuto – podstawowe narzędzie ecommerce, ale i nie tylko

Pozycjonowanie stron internetowych, w tym sklepów online, nie jest łatwym zadaniem. Zastanawiasz się jakie narzędzia do sprzedaży online pod kątem SEO będą przydatne? Bezkompromisowym rozwiązaniem jest Senuto.

logo senuto

Za pomocą tego oprogramowania wyszukasz frazy kluczowe o małej konkurencyjności, ale ze sporą ilością wyszukiwań. Jeżeli takie słowa odpowiednio wykorzystasz, przy sprzyjających warunkach masz szansę nieco lepiej zaprezentować się w wyszukiwarce, tym samym pozyskując nowych użytkowników. Możesz także przeanalizować zachowania konkurencji. Senuto dostępne ma pakiety płatne, ale narzędzie możemy przetestować bezpłatnie w przeciągu 14 dni od założenia konta.

wyniki pytania w senuto

Senuto to narzędzie do analizy i optymalizacji SEO, które wspiera właścicieli stron internetowych, marketerów i specjalistów SEO. Narzędzie oferuje również analizę treści, dzięki której można zoptymalizować zawartość pod kątem SEO, oraz moduł Content Planner, który wspomaga planowanie strategii treści. Dzięki tym funkcjom Senuto pomaga w lepszym dopasowaniu stron do algorytmów wyszukiwarek i poprawie ruchu organicznego.

Dowiedz się więcej: Senuto – niezbędne narzędzie SEO

Integracje e-commerce z BaseLinker

Narzędzie BaseLinker pozwala wdrożyć ponad 400 integracji w e-commerce. Oprogramowanie jest szczególnie przydatne w przypadku wielokanałowej sprzedaży online. W szybki i prosty sposób możesz zarządzać produktami, które dostępne są nie tylko w Twoim sklepie internetowym, ale również na portalach aukcyjnych, takich jak Allegro, Amazon czy eBay.

logo baselinker

Narzędzie współpracuje z wszystkimi popularnymi systemami CMS, zarówno o charakterze OpenSource, jak i SaaS. Dzięki BaseLinker zarządzanie sprzedażą staje się znacznie prostsze i zajmuje mniej czasu. Zapomnisz o rozbieżności cenowej i wszystkie zamówienia będziesz mieć zawsze pod ręką.

widok w baselinker

Bez względu na to, jaki dokładnie biznes e-commerce prowadzisz, BaseLinker powinien wzbudzić Twoje zainteresowanie.

Wsparcie social media – NapoleonCat

NapoleonCat to wygodne w obsłudze narzędzie stosowane w e-commerce do zarządzania mediami społecznościowymi. Oprogramowanie pozwala monitorować platformy takie jak: Facebook, Instagram, YouTube, LinkedIn, Twitter oraz Google Moja Firma.

logo napoleon cat

Dzięki funkcjonalnościom z zakresu marketing automation możliwe jest znaczne uproszczenie poszczególnych procesów w social media. Za sprawą NapoleonCat budowanie świadomości marki staje się po prostu skuteczniejsze. Na dodatek oprogramowanie pozwala analizować konkurencję oraz generować przejrzyste raporty. Szczególnie atrakcyjną opcją jest automatyczne raportowanie, znacznie przyspieszające analizę mediów społecznościowych. Narzędzie efektywnie pomaga w obsłudze klienta oraz dostarcza wartościowych danych o odbiorcach.

widok w napoleon cat

Ahrefs – lider wśród specjalistów SEO

Powiedzieć, że Ahrefs to narzędzie niezbędne w pozycjonowaniu e-commerce lub strony firmowej, to jak nic nie powiedzieć. Jeżeli pozycjonujesz swój sklep – lub zlecasz to zadanie ekspertom – warto mieć pod ręką specjalistyczne oprogramowanie, które w sposób kompleksowy przeanalizuje witrynę pod kątem SEO.

logo ahrefs

Właśnie w taki sposób działa Ahrefs. Choć początkowo narzędzie służyło przede wszystkim do monitorowania linków przychodzących, aktualnie posiada szereg dodatkowych, równie istotnych funkcjonalności.

Przeczytaj: Ahrefs vs. Senuto – co wybrać?

To idealny pomocnik do wyszukiwania fraz kluczowych, analizy konkurencji (pod kątem SEO), badania jakości linków oraz śledzenia pozycji dowolnych słów. Pozwala również przeprowadzić automatyczny audyt, który dostarczy wartościowych informacji o sklepie internetowym.

widok w ahrefs

Ahrefs pozostaje jednym z podstawowych rozwiązań każdego specjalisty SEO, przydaje się również osobom, które chcą monitorować efekty pozycjonowania lub zdecydowały się na samodzielną optymalizację własnego serwisu.

Zbieraj dane marketingowe z Supermetrics

Odpowiednia strategia marketingowa sprawia, że e-commerce może generować zyski. Jednak do opracowania kompleksowego planu promocji serwisu i produktów konieczna jest analiza danych. Aby proces ten był maksymalnie prosty, warto sięgnąć po narzędzie Supermetrics.

Zobacz  Błędy w e-commerce, których lepiej nie popełniać

logo supermetrics

Oprogramowanie jest często wykorzystywane w e-commerce, nie tylko przez właścicieli sklepów internetowych, ale również agencje zajmujące się marketingiem. Najważniejszym zadaniem tego narzędzia jest zbieranie wszystkich danych z różnych źródeł, a następnie prezentowanie ich na jednej platformie.

paid channel mix w supermetrics

Możliwe jest filtrowanie poszczególnych informacji oraz generowanie spersonalizowanych raportów. Oprogramowanie wyróżnia się efektywnością na wielu płaszczyznach – zarówno w kontekście marketingu online, jak i SEO oraz social media.

Wielokanałowa obsługa klientów z FreshDesk

Głównym zadaniem narzędzia FreshDesk jest podniesienie poziomu obsługi klienta w e-commerce. Oprogramowanie pomaga w prowadzeniu wielokanałowej komunikacji, co wspiera budowę lejka sprzedażowego oraz generowanie leadów.

logo freshdesk

FreshDesk to idealne rozwiązanie dla biznesu, który chce maksymalnie wykorzystać omnichannel. W ten sposób sprawisz, że każdy odbiorca poczuje się wyróżniony. Narzędzie przydaje się na każdym etapie lejka sprzedażowego, a także bezpośrednio po zakończonej transakcji, aby utrzymywać kontakt z klientem. Dzięki FreshDesk odbiorca otrzymuje wiadomość o przewidywanym czasie oczekiwania oraz o statusie zgłoszenia.

Oprogramowanie gwarantuje obsługę zgłoszeń klientów wysyłanych do e-sklepu, co wpływa pozytywnie na obsługę klienta. Na dodatek do pojedynczych konsumentów dotrzesz preferowanych dla nich kanałem.

Podobieństwo witryn – SimilarWeb

Idealne narzędzie do analizy konkurencji oraz porównywania witryn to SimilarWeb. Aplikacja jest prosta w obsłudze i znajduje zastosowanie w e-commerce na wielu płaszczyznach. Możesz porównać swój biznes z konkurencją i wygenerować kompleksowy raport, który uwzględni wszystkie najważniejsze kwestie pod kątem marketingowym.

logo similarweb

Jeżeli interesuje Cię precyzyjnie wykonany benchmarking, chcesz generować leady oraz analizować sklepy internetowe działające w tej samej branży, SimilarWeb będzie odpowiednim rozwiązaniem.

Stwórz content z Surfer SEO

Surfer SEO to narzędzie, które jest wykorzystywane nie tylko przez specjalistów SEO. Oprogramowanie służy głównie do tworzenia treści w taki sposób, aby po publikacji content mógł osiągać wysoką widoczność w Google.

logo surfer

Aplikacja jest na tyle prosta w obsłudze, że przyda się nawet przedsiębiorcom, którzy chcieliby samodzielnie zadbać o SEO dla swojego sklepu internetowego. Surfer SEO wspiera również budowanie strategii content marketingowej, wyszukiwanie fraz kluczowych oraz umożliwia generowanie automatycznych audytów treści pod kątem jakości, oraz pozycjonowania.

content score w surferseo

Narzędzie znajduje zastosowanie w sklepach internetowych i na stronach firmowych, a także blogach.

Mailing może być skuteczny, dzięki GetResponse

Kompleksowy e-mail marketing w jednym miejscu. To możliwe! GetResponse zasługuje na uwagę ze względu na szereg funkcjonalnych rozwiązań, które pozwalają nie tylko wysyłać wiadomości do odbiorców,. Pozwalają zarządzać lejkiem marketingowym oraz tworzyć szablony stron.

logo get response

Jednocześnie oprogramowanie daje dostęp do wielu przydatnych statystyk. Narzędzie obsługuje czat online, który może być zaimplementowany w sklepie internetowym.

Rozwiązania dostępne w GetResponse obejmują także webinary, tworzenie landing pages, powiadomienia web push oraz kreator formularzy kontaktowych. Oprogramowanie jest więc niezwykle przydatne w wielu sektorach rynku – nie tylko e-commerce, ale również na firmowych witrynach, które przybierają formę wizytówki.

Grafiki na zawołanie w Canva

Nie musisz być zawodowym grafikiem, aby tworzyć atrakcyjne dla oka kreacje, które wykorzystasz na przykład w mediach społecznościowych. Z pomocą przychodzi Canva.

logo canva

Nawet w darmowej wersji oprogramowanie umożliwia przygotowanie wielu ciekawych grafik, nie tylko stricte marketingowych, ale również ulotki, logo, slogan, wizytówki, cennik, czy na przykład prezentację lub elementy identyfikacji wizualnej.

widok w canva

Obsługa jest na tyle prosta, że opracowanie wyjątkowej kreacji staje się banalnie proste nawet dla osób bez graficznego zacięcia. Zaletą narzędzia Canva jest fakt, że nie musisz tworzyć obrazów od podstaw – wystarczy wykorzystać specjalnie przygotowane szablony gotowe do edycji.

Crawler do analizy serwisów – ScreamingFrog

ScreamingFrog to crawler pozwalający przeanalizować strukturę serwisu. Narzędzie jest wykorzystywane przez specjalistów SEO oraz web developerów. Jeżeli samodzielnie zarządzasz swoim sklepem internetowym, oprogramowanie również powinno być interesujące.

logo screaming frog

Aplikacja po przeanalizowaniu domeny przedstawia informacje o strukturze linkowania wewnętrznego, w czytelny sposób wyświetla informacje o meta danych, ewentualnych błędach oraz technicznych niedociągnięciach.

wyniki w screamingfrog

Jest to oprogramowanie niezbędne do przygotowania kompleksowego audytu SEO witryny. ScreamingFrog sprawdza się skutecznie zarówno w przypadku małych, jak i dużych sklepów internetowych.

Przestrzeń robocza dla marketingu w User.com

User.com to kompleksowe narzędzie wykorzystywane przez marketerów. Jeżeli samodzielnie zajmujesz się promocją swojego biznesu w sieci, oprogramowanie z pewnością okaże się pomocne.

Zobacz  Darmowe banki zdjęć – lista i rodzaje licencji

logo user.com

Do funkcji tej aplikacji należy między innymi implementacja chatbota, wdrożenie automatycznych odpowiedzi SMS na zapytania odbiorców, powiadomienia push, mailing. Narzędzie znacznie ułatwia komunikację z potencjalnymi klientami na każdym etapie ścieżki zakupowej.

Wysyłaj powiadomienia do odbiorców – PushPushGO

Do wysyłki i automatyzacji powiadomień push oraz web push wykorzystaj PushPushGO. To narzędzia stosowane w e-commerce pozwalające wpływać na generowanie ruchu oraz konwersję.

logo pushpushgo

Atutem oprogramowania jest bardzo prosta obsługa oraz możliwość wdrożenia automatyzacji w zakresie wysyłania powiadomień do odbiorców. Odpowiednio zaprojektowane push i web push to źródło konwersji i szansa na generowanie leadów.

Zaawansowana analityka marketingowa – Kissmetrics

Kissmetrics to narzędzie o szerokim zastosowaniu, wykorzystywane głównie przez marketerów. Oprogramowanie powinno również zainteresować osoby, które chcą rozwijać swój biznes e-commerce, tym samym pozyskując kolejnych klientów.

logo kissmetrics

Kissmetrics pozwala analizować zachowanie odbiorców na wielu płaszczyznach. Aplikacja sprawdza się skutecznie podczas analizy zapytań generowanych przez odbiorców, a także weryfikacji tego, które produkty są najczęściej oglądane, dodawane do koszyka i kupowane.

Oprogramowanie jest w stanie ukazywać ścieżki zakupowe oraz generować raporty dotyczące tego, w jaki sposób funkcjonuje sklep internetowy.

All-in-one marketing – WishPond

WishPond to idealne rozwiązanie dla przedsiębiorców, którzy cenią funkcjonalność. W jednym miejscu będziesz przechowywać najważniejsze dane oraz podejmiesz kluczowe decyzje dla Twojego biznesu.

logo wishpond

Narzędzie wspiera procesy z zakresu marketing automation. Pozwala wdrożyć kompleksowy mailing, tworzyć landing pages, budować angażujące materiały promocyjne w mediach społecznościowych, generować przystępne formularze kontaktowe, czy nawet zarządzać bazą leadów.

Oprogramowanie gwarantuje skuteczność zarówno w przypadku małych biznesów e-commerce, jak i rozbudowanych platform, z których korzystają tysiące klientów.

To aplikacja all-in-one dostosowana do potrzeb każdego biznesu działającego online.

CRM i marketing automation – edrone 

Kolejnym narzędziem na naszej liście jest edrone, stworzone specjalnie z myślą o sprzedaży online. Platforma oferuje m.in. rekomendacje produktowe oparte na AI, automatyzację odzyskiwania porzuconych koszyków oraz chatboty wspierające obsługę klienta.

Narzędzia do e-commerce, które musisz znać

Dzięki integracji również z innymi platformami e-commerce jest ona łatwa w implementacji, a funkcje, takie jak segmentacja klientów, personalizowane kampanie e-mail czy analiza zachowań użytkowników, pomagają sklepom internetowym zwiększać sprzedaż i budować lojalność konsumentów.

Influencer i content marketing – WhitePress

WhitePress to narzędzie wspierające influencer i content marketing. Platforma pozwala współpracować ze stronami internetowymi oraz znanymi osobowościami sieci.

logo whitepress

W prosty sposób Twój sklep internetowy może zlecić promocję produktów lub własnej marki. Przejrzysty interfejs sprawia, że każdy przedsiębiorca jest w stanie z łatwością znaleźć to, czego dokładnie potrzebuje.

Na WhitePress znajdziesz oferty influencerów, którzy chętnie przygotują post sponsorowany w mediach społecznościowych, aby zareklamować Twój biznes. Narzędzie obsługuje także bogatą bazę stron internetowych, gdzie możesz opublikować artykuł promujący produkt lub markę.

To ogromne ułatwienie dla przedsiębiorców – nie musisz kontaktować się bezpośrednio z wydawcą, aby rozpocząć współpracę. W efekcie oszczędzasz czas, który możesz wykorzystać na inne działania związane z prowadzeniem e-biznesu.

Inbound marketing – HubSpot

HubSpot to kompleksowe narzędzie do inbound marketingu obsługujące CRM (Customer Relationship Management). Z pomocą tego oprogramowania sprawisz, że potencjalni klienci przejdą przez lejek zakupowy i staną się konsumentami.

logo hubspot

Przez marketerów aplikacja jest uznawana za rozwiązanie all-in-one, dlatego cieszy się ogromnym zainteresowaniem w e-commerce. HubSpot skutecznie usprawnia pracę zespołom SEO, przydaje się do wspierania sprzedaży, pozwala śledzić każdy ruch leadu, jednocześnie usprawniając komunikację z odbiorcami.

Jeżeli chcesz samodzielnie zadbać o marketing swojego biznesu, to narzędzie przyniesie nieocenioną pomoc.

Czy muszę mieć sklep, aby wykupić narzędzia ecommerce?

Narzędzia do sprzedaży online możesz wykorzystać także w przypadku każdej witryny – nie tylko w e-commerce. Jeżeli posiadasz firmową stronę, wszystkie wymienione przez nas rozwiązania również będą przydatne.

Podobnych narzędzi jest znacznie więcej – o czym trudno wspomnieć w paru słowach. Warto stopniowo poznawać świat marketingu internetowego, aby z czasem ze statusu osoby początkującej stać się ekspertem w branży.

Absolwent zarządzania. Łączy SEO i content marketing w jednolitą całość. Pozycjonowanie stron traktuje w kategorii strategii marketingowej, która ma znaczenie na każdym etapie ścieżki zakupowej użytkownika. Prywatnie fascynuje się psychologią zachowań konsumenckich.

Udostępnij

Oceń tekst

Średnia ocen 5 / 5. Liczba głosów: 6

Brak głosów - oceń jako pierwszy!

Zapytaj o ofertę SEO
Dołącz do newslettera
Powiązane artykuły Najnowsze Popularne

Zbuduj Twój potencjał SEO

Skonsultuj z nami Twoją sytuację w wyszukiwarce. Porozmawiajmy o Twoich celach i możliwościach współpracy