Okienko pop up – rodzaje i funkcje. Sprawdź najskuteczniejsze opcje!
3 min
3 min
Na skróty
Wyskakujące okienka na stronie internetowej mogą irytować – kojarzą się bowiem przede wszystkim z okropnymi reklamami. Jednak, czy wiesz, że dobrze skonstruowany pop up, bo o nim mowa, może mieć współczynnik konwersji nawet 50%? W tym artykule przybliżymy Ci, jak to można osiągnąć.
Okienka wyskakujące na stronie od wielu lat kojarzą się z natrętnymi reklamami, które użytkownik chce jak najszybciej zamknąć. Jednak dobrze opracowany pop up marketing jest nie tylko mniej irytujący, ale także przynosi korzyści. Dobrze zaplanowana kampania pop up może mieć współczynnik konwersji (czyli ilość akcji podjętych przez użytkowników) na poziomie 50%. Te przeciętne to zaledwie 4%. Jednak jest kilka elementów, które ten współczynnik podnoszą i pomagają w zbieraniu leadów. Dlaczego pop upy są skuteczne? Ponieważ przyciągają uwagę czytelnika, jednocześnie niosąc mu ważną informację, którą może wykorzystać. Dodatkowo przynoszą wartość dodaną odwiedzającemu stronę, taka osoba chętniej do Ciebie wróci.
Zanim zacznie stosować się okna pop up u siebie na stronie, warto wiedzieć, jakie są ich rodzaje. Każdy z tych typów ma bowiem inne zastosowanie. Poznaj te najczęściej używane:
Jeżeli chcesz umieścić na swojej stronie popup, powinieneś pamiętać o kilku ważnych zasadach, co do ich umieszczania. Na początku skup się na warunkach technicznych. Pop-up nie powinien wyskoczyć od razu po wejściu na stronę (poza RODO i ciasteczkami), dlaczego? Ponieważ użytkownik automatycznie go zignoruje lub nie przeczyta do końca – większość użytkowników automatycznie zamyka informacje, które od razu wyskakują lub opuszcza stronę, ponieważ czuje się przytłoczony. Poza tym okienko powinno być łatwo zamknąć. Najlepiej umieścić w prawym górnym rogu przycisk zamknięcia, tak aby można było od razu go znaleźć. Nic tak nie złości użytkowników internetu jak popupy, których nie można zamknąć, lub trzeba odczekać jakiś czas, by to zrobić. Warto także dokładnie sprawdzić responsywność wyskakujących okienek. Współcześnie około połowy ruchu internetowego to ruch mobilny. Zbyt duże okienka lub okna niedopasowane do ekranów telefonów skutecznie zniechęcą potencjalnych odwiedzających.
Oprócz strony technicznej równie ważna jest strona wizualna i tekstowa. Dlatego też powinien on być zaprojektowany tak, aby był całkowicie czytelny. Ważne jest także czytelne CTA (Call to action) – w momencie wyskoczenia popupu, widzący go powinien od razu wiedzieć, co powinien zrobić, by skorzystać z promocji, albo co zyska, wpisując się na listę mailingową. Dlatego warto umieścić, krótką i bardzo czytelną wiadomość, bez zbędnych informacji i ozdobników. Najlepsze popupy to te, na których umieszcza się proste hasło zachęcające do skorzystania z rabatu lub zapisania się na newsletter i odebrania dodatkowych korzyści, takich jak ciekawy e-book lub regularnie przesyłane promocje.