MarketingE-commerce

Opinie Google – czy wpływają na sprzedaż w e-commerce?

4 min czytania
Opinie Google - czy wpływają na sprzedaż w e-commerce?

Pozytywne opinie napędzają sprzedaż – warto o tym pamiętać zwłaszcza w przypadku e-commerce. To między innymi dzięki nim budowana jest świadomość marki. Najlepszym przykładem są działania influencer marketingowe, które świetnie zwiększają sprzedaż. Jednak w przypadku mniejszych i lokalnych biznesów należy skupić się na opiniach Klientów i tym, aby dotarły one do jak największego grona potencjalnych odbiorców.

Opinie a sprzedaż – na co zwrócić uwagę?

Opinie w e-commerce to cenne wskazówki dla osób poszukujących konkretnych usług i produktów. W połączeniu z pozycjonowaniem, potrafią znacząco wpłynąć na decyzję Klienta – jeszcze zanim przejdzie on na Twoją stronę i dokona zakupu. Ich brak może wręcz negatywnie oddziaływać na procesy zakupowe użytkowników, w końcu nikt nie lubi kupować kota w worku. Chcemy wiedzieć wszystko: jak szybka jest dostawa, jak przedsiębiorca zachowa się w przypadku reklamacji czy problemów z dostawą. Możesz być pewny, że Klient chętniej zdecyduje się na usługi firmy, która w wizytówce Google posiada przynajmniej kilka rekomendacji. Opinie a sprzedaż to więc ważny czynnik, który zdecydowanie ma wpływ na popularność firmy. Kolejną ważną sprawą są odpowiedzi do pozostawionych przez użytkowników recenzji – zarówno tych negatywnych, jak i pozytywnych. Brak reakcji również szkodzi, ponieważ daje to do zrozumienia, że właścicielowi nie zależy na zdaniu Klientów. Jest jeszcze kilka czynników, na które warto zwrócić uwagę, przeglądając opinie w e-commerce. Po pierwsze – skrajne oceny. Jeśli w wizytówce Google umieszczone są tylko opinie pięcio- i jednogwiazdkowe, znaczy to z pewnością, że część ich jest wykupiona. Drugi aspekt to aktualność recenzji. Stare opinie, sprzed kilku lat, po prostu nie będą wiarygodne.

Zobacz  Korzyści z publikowania postów w Google Moja Firma

Opinie Google - czy wpływają na sprzedaż w e-commerce?

Opinie w e-commerce a wizytówka Google

Jak już wcześniej ustaliliśmy, w kwestii opinii i sprzedaży, te pierwsze są najlepszym źródłem informacji o Twojej firmie. Mogą łatwo wyróżnić biznes wśród dużej ilości wyników wyszukiwania, zapewniając przydatne dla potencjalnych Klientów dane. Jak jednak zdobywać opinie w e-commerce? Google i tutaj nie zawodzi, oferując specjalne rozwiązania dla przedsiębiorców. Możesz prosić o opinie, wykorzystując krótki adres URL, który będzie przekierowywał odbiorców do wizytówki Twojej firmy. Opcję tę możesz wykorzystać w kampaniach inteligentnych, które wyróżnią Cię w wyszukiwaniach lokalnych. Jakie kwestie mają wpływ na opinie w e-commerce według regulaminu usług Google? Należy przede wszystkim aktywnie zachęcać Klientów do pozostawiania rekomendacji. Przypominanie o tej możliwości jest więc bardzo ważne, jest to także bardzo prosty proces: można to zrobić zarówno z komputera, jak i telefonu. Powiadomienia z prośbami o opinie często pojawiają się zresztą po wizycie, warto więc zadbać o to, aby obsługa była jak najbardziej profesjonalna i przyjemna, co dodatkowo zachęci do podzielenia się swoimi przemyśleniami z innymi użytkownikami wyszukiwarki. Jak już wcześniej wspomnieliśmy, warto zadbać o interakcję z osobami, które decydują się na pozostawienie opinii. Sprzedaż to złożony proces – niezależnie od tego, czy komentarz jest pozytywny, czy negatywny, zadbaj o kulturę wypowiedzi. Jeśli Klienci mają pewność, że firma ceni ich zdanie, z pewnością chętniej podzielą się oceną w sieci. Ważna jest również kwestia weryfikacji – tylko zweryfikowane profile wyświetlają się w Mapach, wyszukiwaniach oraz różnych usługach Google. Nigdy nie kupuj opinii! Nie będą one szczere, a te wypowiedzi, które będą naruszać zasady, zostaną usunięte.

Zobacz  Teksty eksperckie

Opinie Google - czy wpływają na sprzedaż w e-commerce?

Zbieraj opinie w Google – zwiększ sprzedaż w Twoim sklepie!

Oprócz pozycjonowania stron www, w marketingu istnieje również takie pojęcie jak pozycjonowanie wizerunkowe. Świadomość marki, pozytywny odbiór wśród Klientów, szacunek do odbiorców – opinie w e-commerce mają realny wpływ na sprzedaż. Usługi Google, takie jak profil firmy czy wizytówka, zapewniają naprawdę wiele możliwości dotarcia do potencjalnych Klientów. W kwestiach budowania wizerunku marek lokalnych firm tego typu działania w sieci są wręcz kluczowe. Dlatego warto pamiętać na przykład o tym, aby na koncie Merchand Center włączyć przypomnienia dla Klientów, którym po dokonaniu zakupu w sklepie internetowym wyświetli się prośba o pozostawienie opinii. Warto również wspomnieć o tym, że pozytywne opinie mają wpływ na wyświetlanie strony. Niezależnie od Twoich celów biznesowych, nie możesz rozwijać firmy bez Klientów. Działania marketingowe tylko wtedy odniosą skutek, jeśli odbiorcy będą pewni Twojej rzetelności i wiarygodności. O optymalizację tego typu treści nie musisz jednak dbać sam – usługami Google może zająć się agencja, która zadba o aktualizację wizytówki oraz zapewni obsługę odpowiednich kampanii reklamowych.

Odpowiadając na pytanie zawarte w tytule – tak, opinie w e-commerce mają duże znaczenie w przypadku sprzedaży i zdobywania nowych Klientów. Zwłaszcza lokalne biznesy powinny swoją uwagę skupiać na tym, aby otrzymywać autentyczne i szczere recenzje. Jeśli więc chcesz docierać ze swoimi usługami do nowych odbiorców, koniecznie zwróć uwagę na ten aspekt usług Google!

Zespół Semcore odpowiedzialny za tworzenie wartościowego contentu na temat marketingu internetowego. Część treści tworzymy wspólnie, rozmawiając o nich i pozyskując wiedzę od ekspertów ze wszystkich działów. W artykułach blogowych przedstawiamy między innymi: aktualne informacje dotyczące: SEO, UX, tworzenia i optymalizacji płatnych kampanii reklamowych, zarządzania sklepami internetowymi. Pokazujemy w jaki sposób można samodzielnie dokonać zmian na własnej stronie, przedstawiamy także ważne argumenty przemawiające na korzyść nowoczesnych rozwiązań.

Udostępnij

Oceń tekst

Średnia ocen 4 / 5. Liczba głosów: 1

Brak głosów - oceń jako pierwszy!

Zapytaj o ofertę SEO
Dołącz do newslettera
Powiązane artykuły Najnowsze Popularne

Zbuduj Twój potencjał SEO

Skonsultuj z nami Twoją sytuację w wyszukiwarce. Porozmawiajmy o Twoich celach i możliwościach współpracy