Pozycjonowanie domeny – poradnik
4 min
4 min
Na skróty
Pozycjonowanie domeny to bardzo złożony proces, na który składają się elementy związane z optymalizacją treści, optymalizacją techniczną oraz link-buildingiem, czyli trzema kluczowymi filarami SEO (ang. Search Engine Optimization). Dzięki wysokim pozycjom wynikającym z wdrożenia właściwej strategii pozycjonerskiej poprawisz współczynnik konwersji w swojej witrynie, zbudujesz wizerunek marki oraz wykreujesz więź pomiędzy klientami a własnym przedsiębiorstwem.
Pozycjonowanie domeny, czyli własnej strony WWW lub sklepu internetowego składa się z kilku filarów SEO, a mianowicie:
O poszczególne segmenty pozycjonowania dbają dedykowani specjaliści, m.in.:
Na samym początku współpracy należy zdecydować się na audyt SEO – żeby poznać mocne i słabe strony swojej witryny. Jako następny krok traktujemy stworzenie oryginalnej, unikalnej oraz dostosowanej do preferencji naszych klientów strategii pozycjonerskiej. Po zakończeniu wstępnych działań weryfikacyjnych oraz planowania przechodzimy do punktu głównego, czyli technicznego SEO, optymalizacji treści oraz link-buildingu.
Trzy filary SEO mające wpływ na pozycjonowanie domeny przedstawiamy poniżej.
Pracą nad technicznym SEO zajmują się web developerzy. Wbrew pozorom proces ten dotyczy również optymalizacji serwisu pod kątem UX (ang. User Experience) – w taki sposób, aby zarówno roboty Google traktowały naszą stroną jako wartościową, ale także, żeby stała się ona użyteczna potencjalnym klientom. Biorąc pod uwagę obecne standardy optymalizacji technicznej, warto zwrócić uwagę na kilka istotnych elementów tj.:
Warto również pamiętać o optymalizacji wskaźników Core Web Vitals – LCP (ang. Largest Contentful Paint), FID (ang. First Input Delay) oraz CLS (ang. Cumulative Layout Shift), wpływających na interaktywność serwisu.
Content to bardzo ważny element pozycjonowania – zarówno pod kątem SEO, jak i UX. Dzięki temu nasza strona może zostać właściwie zoptymalizowana pod najnowsze standardy SXO (ang. Search Experience Optimization). W Semcore content marketerzy dbają o m.in.:
Interesuje Cię kompleksowe pozycjonowanie domeny? W takim razie musisz zadbać także o nasycenie treści właściwymi słowami kluczowymi. Weź pod uwagę zarówno frazy generyczne, czyli ogólne składające się z 1-2 wyrazów (np. koszulki / koszulki męskie) oraz long tail SEO bazujące na minimum 3-4 wyrazach (np. koszulki męskie polo czarne).
Link-building to długofalowy proces obejmujący pozyskiwanie linków zewnętrznych umacniających wartość Twojej strony z punktu widzenia algorytmu. Jako doświadczona agencja SEO linki pozyskujemy z m.in.:
Profil linków witryny można także rozbudować za pomocą relinkowania. Wykorzystując znane narzędzie analityczne (np. Majestic SEO) zweryfikujemy odnośniki pozyskane przez konkurencję, a następnie będziemy linkować do tych samych źródeł, nieco bardziej dywersyfikując swój stan linków – pozwoli to w przyszłości wyprzedzić tzw. branżowych rywali.
Pozycjonowanie domeny kosztuje mniej więcej kilka tysięcy złotych netto miesięcznie. Finalny koszt SEO jest ustalany indywidualnie na podstawie elementów tj.:
Warto również wspomnieć, iż koszt zależy także od oczekiwań naszych klientów. Jeżeli efekty w postaci konwersji mają być widoczne już w pierwszych kilku miesiącach usługa SEO okaże się nieco droższa, ze względu na konieczność pozyskania większej liczby linków follow mających wpływ na autorytet serwisu z punktu widzenia crawlerów. Konieczne będzie także tworzenie większej ilości treści.
Inwestując w pozycjonowanie domeny lub przeprowadzając część działań na własną rękę zwiększysz ranking swojej strony w organicznych wynikach wyszukiwania, czyli tzw. SERP-ach (ang. Search Engine Results Page). Dzięki temu zbudujesz wizerunek swojej marki oraz wykreujesz więź na linii przedsiębiorstwo → konsumenci. Kompleksowe działania SEO poskutkują również maksymalizacją konwersji (np. w postaci dodatkowych zakupów, skorzystania z usługi lub zapisania się do newslettera).
Zawodowy copywriter specjalizujący się̨ w tworzeniu artykułów eksperckich dotyczących najważniejszych zagadnień związanych z SEO. Twierdzi, że nieustanne zmiany w tej dziedzinie napędzają go do dalszej pracy, a edukowanie innych pozwala mu wzrastać.