Reklama firmy transportowej to dosyć wymagające zadanie. Konkurencja jest spora i nie próżnuje, a miejsc w organicznych wynikach wyszukiwania gwarantujących satysfakcjonujący stopień konwersji jest tylko dziesięć. W dzisiejszym artykule podpowiemy, jak podejść do procesu pozycjonowania firmy transportowej. Udzielimy praktycznych wskazówek, które zwiększą prawdopodobieństwo na osiągnięcie wysokich pozycji w wyszukiwarce Google. Miłej lektury!
Na czym polega pozycjonowanie firmy transportowej?
Pozycjonowanie firmy transportowej polega na wdrożeniu optymalnych działań SEO (ang. Search Engine Optimization) poprawiających widoczność wybranej strony w organicznych wynikach wyszukiwania na konkretne frazy kluczowe.
W pierwszej kolejności rekomendujemy zająć się optymalizacją technicznej strony serwisu, następnie wybrać słowa kluczowe, przejść do optymalizacji treści, a na koniec wdrożyć wstępne działania dot. link-buildingu. Klientom współpracującym z Semcore rekomendujemy również utworzyć wizytówkę Google Moja Firma, która pozwoli pozycjonować się także lokalnie – zwiększając grupę potencjalnych klientów.
Reklama firmy transportowej – jak do tego podejść? 5 prostych kroków!
Rozpoczynając pozycjonowanie firmy transportowej, zwróć uwagę na elementy tj.:
1. Optymalizacja techniczna
Pozycjonowanie warto zacząć od wdrożenia i poprawy niezbędnych aspektów technicznego SEO, m.in.:
- optymalizacja adresów URL (tak, żeby były krótkie i przyjazne użytkownikom, czyli user-friendly);
- utworzenie i edycja mapy strony w formacie XML (sitemap.xml) oraz pliku robots.txt;
- implementacja przekierowań oraz certyfikatu SSL;
- dodanie lub rekonstrukcja meta tagów (title – tytułowego oraz description – odpowiadającego za opis strony);
- uzupełnienie atrybutów ALT grafik.
Optymalizując stronę pod kątem technicznego SEO, rekomendujemy zwrócić również uwagę na elementy odpowiadające za doświadczenia użytkowników, czyli UX (ang. User Experience) witryny, m.in.:
- minimalizacja kodu HTML i CSS witryny;
- wdrożenie elementów poprawiających responsywność serwisu na urządzeniach mobilnych (np. smartfony, tablety, smartwatche);
- optymalizacja rozmiaru grafik;
- minifikacja plików JavaScript;
- eliminacja wielokrotnych przekierowań;
- wdrożenie asynchronicznego ładowania plików;
- dodanie funkcji lazy loading (mechanizm odpowiadający za ładowanie plików, dopiero gdy są one potrzebne, a nie w momencie wejścia na stronę).
Zastosowanie powyższych zasad wpłynie pozytywnie na wydajność Twojej witryny, co poprawi wrażenia internautów, a w konsekwencji ranking strony. W kontekście technicznego SEO warto zadbać także o optymalizację wskaźników Core Web Vitals (FID – First Input Delay, LCP – Layout Contentful Paint oraz CLS – Cumulative Layout Shift) odpowiadających za interaktywność serwisu.
2. Wybór słów kluczowych
Rekomendujemy zdecydować się na mało i średnio-popularne frazy kluczowe ogólne, jak i long tail SEO. Ich pozycjonowanie jest tańsze oraz znacznie mniej czasochłonne. Do strategii pozycjonowania warto również dodać popularne wyrażenia, jednak nie powinniśmy skupiać na nich całego potencjału.
Wybierając słowa kluczowe do reklamy firmy transportowej, pamiętaj o tym, że:
- frazy ogólne typu: firma transportowa + lokalizacja siedziby należy dodać na stronie głównej;
- wyrażenia z innymi miastami (poza obszarem siedziby) powinny zostać umieszczone na oddzielnych landing page’ach i być pozycjonowane z frazami typu: „usługi transportowe” / „transport” / „usługi logistyczne” + konkretna lokalizacja (np. Warszawa, Kraków, Gdańsk).
- frazy long tail SEO (np. „usługi transportowe we Wrocławiu do 500 zł”) pozwalają uzyskać najwyższy współczynnik konwersji, będąc najtańszymi wyrażeniami do pozycjonowania, ponieważ klienci, którzy je wpisują, są świadomi i zdecydowani na zakup.
Frazy najlepiej wyszukiwać w narzędziu Senuto. Oprócz standardowych dwu- lub trzywyrazowych słów kluczowych typu: „firma transportowa Białystok”, polecamy korzystać z pytających fraz long tail (np. „Ile kosztują usługi transportowe we Wrocławiu?”).
Słowa kluczowe możemy wybrać również w darmowym narzędziu Google Keywords Planner. Warto także skorzystać z instrumentu Answer the Public, który przedstawia różne, bardzo praktyczne zestawienia:
Inne, praktyczne instrumenty do wyboru słów kluczowych to m.in.:
- Semstorm,
- Ubersuggest,
- Ahrefs.
Bez znaczenia, które narzędzie wykorzystamy – w każdym przypadku będziemy mogli wstępnie zorientować się odnośnie popularności wybranych zagadnień.
3. Optymalizacja treści
Stwierdzenie „Content is king” nadal zyskuje na popularności – i nic dziwnego, skoro prawidłowo opracowane treści zgodnie z zasadami SXO wpływają pozytywnie na pozycje w wyszukiwarkach. Aktualnie największym zainteresowaniem w branży transportowej cieszą się poradniki oraz edukujące wpisy blogowe. Klienci preferują również FAQ (Frequently Asked Questions), czyli najczęstsze pytania udzielające odpowiedzi na kluczowe kwestie, m.in.:
- Czy przyjmujecie zlecenia poza Unią Europejską?
- Czy przewozy, które organizujecie, są ubezpieczone?
- Ile kosztuje transport?
- Czy Państwa pracownicy posiadają odpowiednie kwalifikacje?
- Jakimi środkami przewozicie przesyłki?
- Gdzie znajduje się Państwa siedziba?
- Czy mogę dać Państwu zlecenie jako klient indywidualny?
Dzięki temu klient przed dokonaniem zakupu może dowiedzieć się najważniejszych informacji od potencjalnego przewoźnika. Ułatwia to również pozycjonowanie firmy transportowej. W jaki sposób? Otóż sekcja FAQ jest zazwyczaj zbiorem najpopularniejszych pytań long tail SEO, których wykorzystanie umocni autorytet witryny zarówno z punktu widzenia robotów Google, ale także użytkowników.
O czym warto pamiętać, optymalizując treści pod kątem SXO lub SEO?
- wdrożenie dodatkowych grafik oraz filmików instruktażowych (jeśli dane zagadnienie tego wymaga);
- nasycenie tekstów frazami kluczowymi (ogólnymi – jedno- lub dwuwyrazowymi oraz long tail SEO, czyli wyrażeniami składającymi się z ponad 3-4 słów);
- zwiększenie atrakcyjności artykułu (np. poprzez dodanie wypunktowań, wylistowań lub tabelek);
- zadbanie o prawidłową strukturę nagłówków (H1-H6);
- wdrożenie sekcji, które zaciekawią użytkowników (np. sekcja „Zapamiętaj” lub „Warto wiedzieć”);
- wzmocnienie profilu linków wewnętrznych (dodając odnośniki ułatwiające wyczerpanie tematu;
- weryfikacja zjawiska duplicate contentu (rekomendujemy sprawdzić, czy żadna podstrona Twojego serwisu nie zawiera tych samych treści).
Do tworzenia treści zgodnie z zasadami SXO polecamy wykorzystać narzędzie Surfer SEO. Jest to zaawansowany instrument ułatwiający optymalizację contentu nawet dla osób, które nigdy wcześniej nie miały do czynienia z copywritingiem SEO. Wystarczy, że wpiszemy dowolną frazę w generator (np. usługi transportowe) i klikniemy Create Content Editor.
Dzięki temu będziemy wiedzieli, na podstawie jakich słów kluczowych pisać dany tekst. W Surferze SEO do dyspozycji mamy także propozycje skrupulatnie zoptymalizowanych nagłówków pod kątem pozycjonowania oraz strony, jakimi warto się sugerować podczas opracowywania contentu.
Optymalizując stronę pod kątem treści, zadbajmy także o sekcję „Referencje”. Pozytywne komentarze zwiększają wiarygodność danego usługodawcy.
4. Link-building
Skuteczne pozycjonowanie firmy transportowej będzie możliwe, jeśli wykonamy poprawnie wszystkie powyższe działania i zadbamy o wartościowy oraz wiarygodny profil odnośników zewnętrznych.
Linki dofollow (czyli odnośniki wpływające na wartość naszej witryny w Google) możemy zdobywać na 7 sposobów:
- wymiana wpisów gościnnych – skieruj ofertę utworzenia wysokiej jakości wpisu gościnnego do serwisu prasowego związanego z transportem (publikacja treści pomoże pozyskać nie tylko link dofollow, ale także nowych klientów, którzy będą zainteresowani Twoimi usługami);
- płatne, ogólnopolskie serwisy – kup link dofollow w wysokiej jakości ogólnopolskim serwisie (najlepiej, żeby został umieszczony w dziale związanym z transportem lub spedycją);
- viralowe treści blogowe – utwórz wysokiej jakości, merytoryczny wpis blogowy, który zaciekawi internautów na tyle, że stanie się viralem (będziesz wówczas miał szansę na pozyskanie odnośników nie tylko od internautów, ale także z największych portali typu Onet.pl).
- listy firm – metoda odchodząca obecnie do tzw. lamusa, jednak linki pozyskane z portali tj. Panoramafirm.pl lub Bazafirm.pl nadal wpływają w pewnym stopniu na ranking witryn w organicznych wynikach wyszukiwania;
- katalogi – przed aktualizacją Google Penguin Update były niezwykle skuteczne, natomiast obecnie są dobrym rozwiązaniem na dywersyfikację odnośników, zwiększającym prawdopodobieństwo zarankowania wysoko w SERP-ach (ang. Search Engine Results Page), czyli organicznych wynikach wyszukiwania.
- portale ogłoszeniowe – kolejne, wartościowe miejsca na dywersyfikację URL-i (w zależności od własnych preferencji, możesz umieszczać linki na portalach tj. Olx.pl, Topx.pl, Firmowa.pl;
- komentarze na forach lub blogach – w tym przypadku pamiętaj, aby Twoje konto (np. na danym forum) było wiarygodne, czyli miało minimum kilka tygodni (od daty pierwszej rejestracji) i co najmniej 30-60 umieszczonych postów (wówczas link dofollow w komentarzu będzie wysokiej jakości).
5. Wizytówka Google Moja Firma
Utworzenie wizytówki Google Moja Firma pozwala reklamować przedsiębiorstwo z branży transportowej w kontekście lokalnym. Aby założyć profil wizytówki w Google, należy wejść na stronę business.google.com i wykonać niezbędne czynności, które opisaliśmy w naszym artykule pt.: „Wizytówka Google Moja Firma – co to jest i jak ją założyć?”.
Interesuje Cię pozycjonowanie firmy transportowej? Chcesz pozyskać dodatkowych klientów w skali ogólnopolskiej oraz lokalnej? Marzysz o zmaksymalizowaniu konwersji w postaci dodatkowych telefonów, rezerwacji czy też wiadomości mailowych? Wypełnij formularz kontaktowy. Skontaktujemy się z Tobą. Porozmawiamy merytorycznie o SEO dla Twojego biznesu!
Pozycjonowanie firmy transportowej. Podsumowanie
Pozycjonowanie firmy transportowej jest dosyć wymagającym zadaniem. Jak można wywnioskować z dzisiejszego artykułu – ważne są przede wszystkim umiejętności, jakimi dysponujemy. Samo poświęcenie czasu na wdrażanie konkretnych działań nie wystarczy, ponieważ trzeba potrafić wykonać poszczególne czynności. W tym celu warto się regularnie doszkalać z zakresu konfiguracji stron www (np. pod kątem optymalizacji kodu HTML i CSS serwisu), copywritingu oraz analityki internetowej, żeby weryfikować osiągane rezultaty (dzięki temu będziemy wiedzieli, czy wdrożona strategia SEO jest poprawna). Polecamy również regularnie weryfikować zmiany algorytmów Google – jeśli będziemy się na bieżąco doszkalać, aktualizacje giganta z Mountain View nie spowodują drastycznych spadków w SERP-ach, czyli organicznych (bezpłatnych) wynikach wyszukiwania.
Chcesz rozpocząć pozycjonowanie firmy transportowej? – wykonaj nasz darmowy audyt SEO, który wskaże mocne i słabe strony Twojego serwisu. Dziękujemy za czas poświęcony na przeczytanie dzisiejszego wpisu. Życzymy powodzenia w reklamie przedsiębiorstwa spedycyjnego!
W zakresie pozycjonowania lokalnego firmy transportowej oferujemy:
FAQ – najczęstsze pytania i odpowiedzi
Poniżej przedstawiamy najczęstsze pytania i odpowiedzi w tematyce pozycjonowania firmy transportowej.
#1 Ile kosztuje pozycjonowanie firmy transportowej przez profesjonalną agencję SEO?
Cena za pozycjonowanie firmy transportowej zależy od kilku kluczowych kwestii, a mianowicie: historii i wieku Twojej domeny, rodzaju fraz (ogólne, czy long tail SEO), na jakie chcesz pozycjonować swoją stronę oraz aktualnych pozycji w rankingu Google. Z doświadczenia możemy stwierdzić, że SEO dla przedsiębiorstw transportowych i spedycyjnych kosztuje minumum 2000 netto miesięcznie.
#2 Dlaczego warto zainwestować w pozycjonowanie firmy transportowej?
Reklama firmy transportowej to sposób na pozyskanie dodatkowych klientów, którzy będą regularnie korzystali z Twojej oferty. Dzięki temu Twoja strona stanie się bardziej widoczna w organicznych wynikach wyszukiwania, co zaowocuje nie tylko większym prawdopodobieństwem uzyskania konwersji, ale także prestiżem w branży – klienci zaczną Cię traktować jako lidera i eksperta w danej dziedzinie.
#3 Kiedy odnotuję pierwsze efekty pozycjonowania?
Pierwsze efekty pozycjonowania będą widoczne mniej więcej po 2-3 miesiącach od wdrożenia optymalnej strategii SEO. Klienci współpracujący z naszą agencją odnotowują rezultaty w postaci konwersji zakupowej w okresie 6-12 miesięcy od rozpoczęcia pozycjonowania. Jest to standardowy okres, jednak finalny czas oczekiwania na rezultaty może się różnić – w zależności od przyjętej strategii SEO.
#4 Pozycjonowanie firmy transportowej z agencją czy na własną rękę?
Najlepszym rozwiązaniem będzie zlecenie pozycjonowania agencji, jednocześnie pracując samemu nad konkretnymi aspektami witryny (np. treścią na stronie, kodem HTML i CSS czy też strategią content marketingową). Dzięki temu SEO stanie się tańsze, a dodatkowo będziesz mógł zapytać swojego opiekuna o praktyczne porady, co przełoży się na zwiększenie Twojej wiedzy z zakresu SEO.