Pozycjonowanie gabinetu podologicznego
4 min
4 min
Na skróty
Jeżeli prowadzisz gabinet podologiczny, możesz pozyskiwać klientów przy pomocy strategii SEO (Search Engine Optimization). To rozwiązanie polegające na pozycjonowaniu strony internetowej. W efekcie witryna staje się widoczna w wyszukiwarce, więc zaczynają odwiedzać ją użytkownicy zainteresowani ofertą.
Pozycjonowanie gabinetu podologicznego opiera się na optymalizacji serwisu w taki sposób, aby witryna była zgodna z wytycznymi wyszukiwarki Google. W ten sposób algorytm „lepiej” ocenia serwis, tym samym nadając mu wyższą pozycję w rankingu. Następnie użytkownicy poszukujący gabinetu podologicznego mogą z łatwością znaleźć właśnie Twój biznes, a odwiedzając firmową stronę, uzyskają informację o adresie, numerze telefonu do kontaktu, lub umówią się na wizytę online.
Pozycjonowanie gabinetu podologicznego musi opierać się na ściśle dobranych frazach kluczowych. W oparcie o te słowa tworzony będzie content – dodatkowo zostaną zoptymalizowane poszczególne podstrony. Frazy kluczowe są wyrażeniami, które wyszukują użytkownicy. Z tego względu wysoka pozycja w tym przykładu przełoży się na ruch organiczny i możliwy wzrost klientów.
Pozycjonowanie podologa powinno być realizowane w oparciu o starannie wyselekcjonowane frazy kluczowe. Do ich analizy należy wykorzystać specjalistyczne narzędzie, takie jak na przykład Ahrefs. W ten sposób weryfikuje się popyt (miesięczny wolumen) na określone wyrażenie. Łatwo wywnioskować, że z punktu widzenia prowadzenia takiego biznesu, pozycjonowanie podologa przynosi największe efekty, gdy SEO jest realizowane na słowa regularnie wyszukiwane przez użytkowników. Wówczas widoczność w Google może przekładać się na ruch użytkowników.
W przypadku SEO dla podologa szczególnie efektywnie sprawdza się pozycjonowanie lokalne. To strategia opierająca się na budowaniu widoczności dla fraz kluczowych, które zawierają w sobie nazwę miejscowości lub regionu (dzielnica, województwo). Dzięki temu strona internetowa wyświetla się na dopasowane zapytania użytkowników i może być znaleziona przez osoby, które są zainteresowane usługami podologicznymi w konkretnej okolicy.
W Semcore zapewniamy SEO lokalne biznesom w całej Polsce:
Istotnym elementem pozycjonowania gabinetu podologicznego jest optymalizacja strony internetowej. To proces mający na celu maksymalnie usprawnić witrynę pod kątem technicznym. Dzięki temu serwis staje się przyjazny dla użytkowników oraz robotów indeksujących. Należy zwrócić szczególną uwagę na wszystkie błędy, które mogą negatywnie wpływać na SEO. Ich eliminacja pozytywnie wpływa na pozycjonowanie podologa w Google. W ramach optymalizacji strony podejmuje się czynności takie jak:
Kompleksowa optymalizacja strony internetowej to absolutna podstawa pozycjonowania gabinetu podologicznego. Jeżeli witryna będzie się zbyt długo ładować, a dodatkowo w serwisie pojawią się błędy, trudno będzie uzyskać widoczność w wyszukiwarce Google.
Pozycjonowanie gabinetu podologicznego powinno opierać się nie tylko na optymalizacji strony internetowej, ale także wizytówki Google Moja Firma. Choć jej konfiguracja nie ma bezpośredniego wpływu na widoczność strony internetowej, jest to element generujący ruch, dodatkowo umożliwiający łatwe znalezienie siedziby firmy. Z tego względu warto zwrócić szczególną uwagę na publikowane informacje, a także uzupełnienie wszystkich danych (godziny otwarcia, zakres usług, itd).
Optymalizacja wizytówki Google, podobnie jak pozycjonowanie podologa, pozwala generować ruch. Wówczas użytkownicy trafiają na stronę internetową, a część z nich od razu uda się bezpośrednio do gabinetu, aby umówić się na wizytę. Zarówno SEO, jak i konfiguracja wizytówki Google w przypadku tego biznesu są szczególnie ważnymi działaniami.
Efektem pozycjonowania gabinetu podologicznego jest wzrost widoczności w wyszukiwarce na frazy kluczowe związane z prowadzonym biznesem. W ten sposób użytkownicy mogą łatwiej trafić na stronę, a następnie umówić wizytę lub zapoznać się z cennikiem i zakresem usług. W sprzyjających warunkach następuje także zwiększenie sprzedaży, dlatego pozycjonowanie podologa jest efektywną i godną uwagi strategią dla przedsiębiorcy w tej branży.
Jeżeli strategia pozycjonowania zostanie wdrożona jednocześnie z optymalizacją pod kątem UX, mamy do czynienia z SXO. To Search Experience Optimization: wówczas witryna wartościuje pozyskiwany ruch organiczny. Ostatecznie więc współczynnik konwersji wzrasta. Co więcej, nic nie stoi na przeszkodzie, aby realizować jednocześnie SXO oraz marketing, na przykład w mediach społecznościowych.
Pozycjonowanie gabinetu podologicznego buduje rozpoznawalność w sieci oraz pozwala pozyskiwać ruch przy pomocy wyszukiwarki Google. Jest to odpowiednia strategia dla tego rodzaju biznesu.
Pozycjonowanie podologa opiera się na budowaniu widoczności w wyszukiwarce na frazy kluczowe związane z prowadzonym biznesem. Dzięki temu stronę odwiedzają użytkownicy zainteresowani ofertą.
Absolwent zarządzania. Łączy SEO i content marketing w jednolitą całość. Pozycjonowanie stron traktuje w kategorii strategii marketingowej, która ma znaczenie na każdym etapie ścieżki zakupowej użytkownika. Prywatnie fascynuje się psychologią zachowań konsumenckich.