Promocja firmy w internecie – jak to robić skutecznie?
4 min
4 min
Na skróty
Samo założenie strony czy sklepu internetowego dla Twojej firmy to stanowczo za mało. Sieciowy marketing jest złożoną pracą, na którą składa się wiele czynników. Jeżeli nie postarasz się o e-promocję swojej marki, szansę na to, że internauci w ogóle odnajdą Twoją witrynę będą minimalne. Zwiększenie widoczności i rozpoznawalności w internecie to proces, który zajmie wiele czasu i właściwie nigdy się nie kończy. Zaniedbanie go może oznaczać zaprzepaszczenie wcześniej wypracowanych postępów. Dlatego chcąc przegonić konkurencję, powinieneś opracować długofalową strategię marketingową i szczegółowy plan jej wdrożenia. Po zapoznaniu się z poniższym tekstem dowiesz się na co zwracać uwagę i jakich błędów unikać.
Przed zaangażowaniem swojego czasu oraz budżetu w jakąkolwiek strategię e-marketingową, musisz odpowiedzieć sobie na pytanie, czy jesteś w stanie wymyślić i wdrażać ją samodzielnie. Na promocję firmy w internecie składają się nie tylko reklamy i content sponsorowany, ale też SEO. Dzięki temu ostatniemu Twoja witryna będzie bardziej widoczna w sieci dla osób, którzy wyszukują potrzebnych im produktów czy usług po frazach kluczowych.
Jeżeli nie posiadasz umiejętności (a mało kto potrafi jednocześnie dbać o content, SEO i tworzenie reklam), a Twój budżet na to pozwala, warto zastanowić się nad zatrudnieniem profesjonalnej agencji marketingowej, specjalizującej się w działaniach internetowych. Będzie w stanie przeanalizować Twoją witrynę pod kątem jej plusów i minusów, by stworzyć indywidualnie dopasowaną strategię. Następnie pomoże ją wdrożyć i monitorować jej postępy. Najlepiej wybierać takie agencje, które posiadają pracowników specjalizujących się w każdej z wymaganych do marketingu internetowego dziedzin. Dzięki temu cały proces skupi się w jednym miejscu i ułatwi zarówno pracę jak i komunikację.
Zajęcie się wszystkim samodzielnie to najtańsza z możliwości, ale wymaga sporo czasu poświęconego zarówno na naukę, jak i na wdrażanie strategii oraz analizę. Należy pamiętać, że w tym przypadku popełnianie błędów wynikających z niewiedzy, może być kosztowne! Na szczęście wiele z usług e-marketingowych jest zautomatyzowana, co ułatwia pewne aspekty promocji firmy w internecie. Mowa tu choćby o programach reklamowych GoogleAds czy MicrosoftAds.
Kiedy zabierasz się za reklamowanie firmy w internecie, musisz pamiętać o paru niezbędnych kwestiach. Są to działania, które należy podjąć niezależnie od profilu Twojego biznesu i jego oferty. Pomogą one zwiększyć widoczność Twojej strony w sieci, a także zwiększą szanse na to, że większy ruch będzie miał również przełożenie na wyniki sprzedażowe.
Zabiegi pozycjonujące i związane ze wzbogaceniem doświadczeń użytkownika, w obecnej chwili mocno się przenikają. Algorytmy wyszukiwarek promują witryny, które są łatwe i przyjemne w obsłudze. Na działania SEO oraz UX składają się między innymi: nasycenie treści słowami kluczowymi, zadbanie o wartościowe linki, zarówno te prowadzące do strony, jak i z niej wychodzące, merytoryczna zawartość, dostosowanie witryny do urządzeń mobilnych i wiele innych. Zadbanie o zoptymalizowanie firmowej strony pod tym kątem sprawi, że będzie ona pojawiać się na pierwszych stronach wyników wyszukiwań.
Google jest najpopularniejszą wyszukiwarką w Polsce, dlatego warto przyjrzeć się bliżej jej platformie reklamowej. O ile zabiegi SXO są niezbędne, to na ich efekty często trzeba czekać wiele tygodni albo miesięcy. Korzystanie z GoogleAds przynosi rezultaty niemal natychmiastowo. Uczestnictwo w tym programie wiąże się z tym, że reklamy promujące Twoją witrynę, będą pokazywać się na pierwszych stronach wyszukiwań pod określonymi frazami kluczowymi. Jest to plan korzystny finansowo, ponieważ płacisz wyłącznie za kliknięcia, istnieje więc duża szansa, że skoro ktoś już wszedł w sponsorowany link to zostanie Twoim klientem i koszt się zwróci. By tak się stało, należy jednak zadbać o wcześniej wspomniane User Experience. Zachęcająca reklama nie pomoże, jeżeli strona na którą kieruje będzie trudna w obsłudzę lub nieczytelna!
Oprócz pozycji “obowiązkowych” warto zainteresować się dodatkowymi możliwościami oferowanymi przez sieć. Promocja firmy w internecie przy odrobinie kreatywności może być tania i skuteczna. Przykładem jest prowadzenie profilu firmy w mediach społecznościowych. Dzięki temu trafisz do ogromnego grona osób. Fanpage na facebooku, wspierany wartościowymi i viralowymi treściami, ma ogromny potencjał do pozyskiwania nowych klientów i użytkowników Twojej właściwej strony firmowej.
Kolejnym rozsądnym działaniem jest prowadzenie bloga. Na treści edukacyjne i informacyjne jest duże zapotrzebowanie. Wykorzystanie tego sprawi, że Twoja firma będzie postrzegana ekspercko i wzrośnie do niej zaufanie. Wpłynie to pozytywnie na jej popularność, co z pewnością przełoży się na osiągane wyniki.
Kolejną możliwością wspierającą kreowanie marki jest zamieszczanie artykułów sponsorowanych w portalach branżowych. To łatwy sposób, by przez polecenie trafić na klientów zainteresowanych ofertą Twojej firmy. Należy pamiętać o tym, żeby tego rodzaju reklamy nie były nachalne, tylko reprezentowały sobą wartościową treść.
Oprócz niezbędnych i dodatkowych działań, które należy podjąć dla promocji firmy, prezentujemy dla Ciebie 5 użytecznych rad. Wesprą Twoją strategię i pomogą czerpać z niej jak najlepsze efekty.
1. Cierpliwość
Skuteczny marketing internetowy wymaga czasu. Pamiętaj o tym, że część z podejmowanych przez Ciebie działań, przyniesie efekty dopiero za dłuższy czas. Nie oznacza to jednak, że nie warto w nie inwestować.
Zaprzyjaźnij się z narzędziami analizującymi, jak na przykład Google Analytics. Śledzenie statystyk przyrostu klientów i liczby konwersji pomoże Ci określić czy obrany kierunek marketingu internetowego się sprawdza. Gdyby tak nie było, będziesz mógł zareagować szybciej.
Dbaj o to, by tworzone przez Ciebie treści były merytoryczne i na czasie. Unikaj spamowania i postaw na jakość zamiast ilości. Jeżeli nie czujesz się na siłach do tworzenia contentu, zatrudnij copywritera, który zrobi to profesjonalnie.
Nie bój się feedbacku od Twoich użytkowników i klientów. Jeżeli prowadzisz sklep online umożliwiaj im ocenianie oraz komentowanie usług. Pozytywne reakcje innych osób korzystających z Twoich usług mogą zachęcić nowych klientów.
Jeżeli zależy Ci na wypromowaniu firmy na rynku lokalnym i zyskanie klientów z Twojej miejscowości, jest to jak najbardziej możliwe. Jedną z prostszych czynności jest stworzenie wizytówki Google o firmie, która będzie wyświetlana na mapach. Dodatkowo w reklamach, warto pozycjonować na słowa kluczowe zawierające nazwy Twojej miejscowości czy regionu.