Na skróty
Content stanowi teraz podstawę pozycjonowania. Google mocno zwraca uwagę na treści, które są publikowane na stronach internetowych różnego rodzaju. Nie mogą być powielane i powinny być tworzone nie tylko według zasad SEO, ale jednocześnie muszą być przyjazne dla użytkowników. Pozycjonowanie bez dobrego contentu nigdy nie będzie w pełni skuteczne. Poza tym treści wpływają na zachowania potencjalnych klientów, a więc i na konwersję. Jakie treści warto tworzyć po to, by polepszyć pozycję strony? Dowiedz się!
Może się wydawać, że sklep online to tylko produkty. Jednak na każdej witrynie sprzedażowej powinno znajdować się wystarczająco dużo treści, które zachęcą klienta do zakupu, ale jednocześnie wpłyną na pozycję witryny w wynikach wyszukiwania. Jakie treści wpływają na pozycjonowanie sklepu? Poznaj kilka najważniejszych rodzajów
Mowa tu o różnych sekcjach witryny, na które można wejść z poziomu menu strony głównej. Jedną z najważniejszych jest podstrona, która opisuje na czym polega działanie sklepu, jaka jest historia firmy i produkty, które sprzedaje. Te treści powinny być nie tylko przyjazne dla użytkownika, ale muszą zawierać odpowiednie słowa kluczowe. Warto zadbać także o aspekt wizerunkowy, a więc związany z zaprezentowaniem samej marki w określony sposób. Dlatego też te teksty nie mogą być tworzone bez briefu napisanego przez osobę, która zna firmę.
To niezwykle ważne podstrony. Wielu użytkowników przegląda produkty z konkretnej kategorii po to, by sprawdzić wszystkie produkty i zdecydować się na ten najlepszy. Wiele osób stosuje też frazy dotyczące kategorii w Google, wpisując na przykład „długa sukienka”. Dlatego też warto zadbać przede wszystkim o to, aby wszystkie dostępne produkty były dokładnie posegregowane na konkretne kategorie. Następnie należy stworzyć opisy kategorii, które powinny spełniać konkretne wymagania. Muszą nie tylko być ciekawe i wciągające, ale powinny też być dostosowane pod SEO.
Każdy produkt musi być odpowiednio opisany. Należy wymienić nie tylko wszystkie cechy, właściwości i zastosowanie, ale jednocześnie zachęcić do kupna. Opisy produktów służą pozycjonowaniu, a także użytkownikom. Dzięki nim potencjalni klienci dowiadują się więcej informacji na temat asortymentu, a zarazem mogą zweryfikować czy produkt im odpowiada.
To kolejny rodzaj treści, których nie powinno zabraknąć w każdym sklepie online. Zarówno meta title, jak i description wyświetlają się w wynikach wyszukiwania. Wpływają na widoczność witryny w wynikach wyszukiwania. Te treści muszą mieć także odpowiednią długość, nie powinny zawierać za wiele znaków. Należy przy nich dbać o to, by zachęcały do odwiedzenia i zarazem przedstawiały zawartość strony.
Warto prowadzić blog, na którym będą pojawiały się wpisy dotyczące nie tylko asortymentu, ale również ciekawych dla klientów informacji. Na przykład ciekawostek branżowych, czy też rad i wskazówek. Blog może być dużym wsparciem działań SEO, a zarazem być pomocny dla klientów. Teksty blogowe warto zaplanować z wyprzedzeniem i zadbać w nich o wewnętrzne linkowanie. Możesz tworzyć wpisy na temat trendów, swojej branży, wskazówek dla klientów, ale też nowinek o Twojej firmie. Blog to wizytówka marki, pamiętaj o tym.
SEO sklepu internetowego to długofalowe działanie, na które składa się wiele czynników. Treści to czynnik, który bez wątpienia ma duży wpływ na pozycję witryny. Teksty SEO powinny być tworzone w sposób profesjonalny, a więc przede wszystkim muszą mieć wartość merytoryczną. Przy tym warto, aby były one jednocześnie dostosowane do wymagań robotów Google. Co to oznacza? Poza wplataniem w treść słów kluczowych, warto zadbać także o ich odpowiednie nasycenie. Frazy nie powinny pojawiać się co drugie zdanie. Dobrym rozwiązaniem jest nawiązanie współpracy z agencją SXO, która zatroszczy się nie tylko o kwestie związane z pozycjonowaniem, ale także te, które odpowiadają za UX.
Jest wiele błędów, które można popełnić tworząc treści na strony sklepów www. Pierwszym z nich jest duplikacja treści. Wciąż wielu właścicieli sklepów internetowych kopiuje opisy ze stron producentów, albo dodaje ten sam opis pod różnymi produktami. To ogromny błąd. Google bardzo dużą uwagę zwraca na unikalność treści, a strony, które posiadają skopiowane albo zdublowane teksty są o wiele niżej w wynikach wyszukiwania. Dlatego ważną zasadą jest to, aby każdy tekst był całkowicie unikalny. Kolejna kwestia to frazy kluczowe. Coraz więcej osób, które prowadzą biznes, ale nie wiedzą nic o SEO, zaczyna rozumieć jak wielką moc ma stosowanie konkretnych fraz. Najczęstszym problemem jest ich nieodpowiedni dobór przez co albo sklep nie ma szansy się wybić, albo też pojawia się w wynikach wyszukiwania ale nie pod tymi hasłami, pod którymi powinien. Następnym błędem jest brak rzetelnego opisu produktu. Klient z opisu chce dowiedzieć się najważniejszych informacji na temat konkretnej rzeczy. Wielu właścicieli sklepów online skupia się na frazach i SEO, a nie na odbiorcach. Tworząc treści warto zastanowić się nad tym, jakie informacje będą przydatne dla odbiorców. Kolejnym częstym błędem są źle umiejscowione opisy. Kiedy treści opisujące kategorie czy produkty znajdują się w niewłaściwych miejscach to nie tylko są mało widoczne, ale często też irytują. Drobny tekst po bokach strony zniechęca do czytania. Warto ustalić ze specjalistą UX również rozmieszczenie tekstów. To najpopularniejsze błędy, jest ich wiele więcej i należy do nich chociażby zła jakość tekstu pod względem stylu czy wiele błędów gramatycznych i językowych.
Jeśli chcesz pisać teksty samodzielnie do swojego sklepu, to możesz skorzystać z pomocy agencji. Część firm godzi się na to, aby poprawiać stylistycznie, językowo i pod kątem UX treści od klientów. Jednak dobry copywriter jest osobą, która stworzy genialny tekst bez Twojej pomocy. Zrobi skuteczny reaserch, doda w odpowiednim nasyceniu słowa kluczowe. Zadba o wartość merytoryczną, ale także o styl i język korzyści. Mówiąc krótko – copywriter ma wiedzę i doświadczenie na temat tego, jak stworzyć treści, aby były one perfekcyjne pod wieloma względami. Począwszy od SEO i zasad językowych aż po odbiór przez klientów.