Internet to bardzo skuteczne narzędzie promowania marki. Umożliwia dotarcie do szerokiej i sprecyzowanej grupy odbiorców, którzy mogą być zainteresowani skorzystaniem z Twoich produktów i usług. Jeżeli chcesz wykorzystać Internet jako element marketingu, musisz pamiętać o sposobach pozytywnie wpływających na jego efektywność. Jak prowadzić działania promocyjne w Internecie, aby przyciągnąć kolejnych odbiorców?
Zdj 1. Marketing w Internecie daje ogromne możliwości dystrybucji treści, dotarcia do zróżnicowanego odbiorcy i promocję wielu rodzajów dóbr czy usług
Źródło: https://pixabay.com/photos/business-technology-city-line-5475661/
Pamiętaj, że marketing internetowy jest dziś najskuteczniejszą formą reklamy. Nie wymaga ogromnych nakładów finansowych i szybko może się zwrócić. Istotny jest nie tyle budżet, a plan. Co warto o nim wiedzieć?
Pamiętaj, aby zaplanować reklamę w Internecie
Niezależnie od wybranego kierunku, musisz najpierw skupić się na przygotowaniu strategii promocji w sieci. Wykażesz tam między innymi, w jakim kierunku będzie szła promocja, jakich narzędzi użyjesz, jaki będzie rodzaj tworzonego contentu, które nośniki oraz przede wszystkim – do jakiej grupy docelowej chcesz adresować swój komunikat. Pamiętaj, że strategia koniecznie musi zawierać wytyczone cele kampanii!
- Określ charakter grupy docelowej – zainteresowania, wiek, rodzaj wykonywanego zawodu. Wszystko to będzie istotne przy prowadzeniu dalszych działań.
- Przemyśl, jaki content masz zamiar umieszczać – chodzi tu o rodzaj treści (wideo, grafiki, podcasty), dobór słownictwa oraz tematykę. Określ też czy content będzie poważny, czy np. bardziej humorystyczny.
- Harmonogram publikacji – ułóż plan na publikację, określając, z jaką częstością będą pojawiać się teksty.
- Sposób dystrybucji treści reklamowych – materiały możesz pokazywać przy pomocy określonego rodzaju reklam i nośników, które omówimy poniżej.
To najważniejsze elementy zawarte w strategii
Najskuteczniejsze sposoby na reklamę w Internecie
Jak wspomnieliśmy wcześniej, przed przystąpieniem do konkretnego działania opartego na przygotowaniu i publikacji contentu, musisz wybrać, w jaki sposób chcesz promować się w sieci. Dziś posiadanie własnej strony internetowej czy profilu w mediach społecznościowych nie zaliczamy do formy reklamy. To nośniki, które mogą przynieść wymierne korzyści, jeżeli zacznie się ich odpowiednią stymulację.
Nośniki reklamowe w Internecie umożliwiają prowadzenie określonych działań sieciowych. Jakie są najskuteczniejsze sposoby dystrybucji materiałów reklamowych w sieci?
- CPP – reklama od kliknięcia. To np. Google Ads. W reklamie tej płacisz wyłącznie za użytkowników, którzy wyświetlili i kliknęli w Twój materiał promocyjny.
- Pozycjonowanie – polega na budowaniu jak najwyższej pozycji strony w wyszukiwarce, na określone frazy kluczowe. Dziś to połączenie SEO i SXO, czyli dostosowania treści do algorytmu wyszukiwarki i pod potrzeby użytkownika.
- Influencer marketing – promowanie produktu przy pomocy kanałów komunikacyjnych znanych blogerów, youtuberów czy innych influencerów z kategorii Twojej branży.
- Media społecznościowe – może to być Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn czy np. TikTok. Warto zainwestować w treści promowane płatnie, a nie tylko organicznie. Media dobierz pod grupę odbiorców. TikToka czy Instagrama używają zwykle młodsi użytkownicy, z kolei LinkedIn to portal dla partnerów biznesowych.
Wszystkie powyższe narzędzia łączy przede wszystkim możliwość precyzyjnie określonej grupy docelowej, co z kolei zwiększa szansę uzyskania odpowiedniego, oczekiwanego przez Ciebie współczynnika konwersji (który może być np. zakupem produktu na platformie e-commerce).
Narzędzia do reklamy internetowej
Do prowadzenia działań konieczne są też odpowiednie narzędzia. Wiele z nich daje Google (np. Google Analytics do analizy ruchu na stronie, Google Search Console do kontroli statusu indeksowania strony czy Google Trends do doboru fraz kluczowych).
Do interesujących narzędzi w tej kwestii zaliczymy też zewnętrzne oprogramowanie:
- Brand24 – narzędzie do analizy popularności marki w sieci (np. w mediach);
- SurferSEO – oprogramowanie ułatwiające kreowanie contentu pod SEO;
- Keywoord Tool – umożliwia analizę popularności słów kluczowych;
- Answer The Public – narzędzie do analizy trendów w sieci i przygotowania planu słów kluczowych.
Zdj 2. Google Analytics to bardzo dobre narzędzie analityczne do prowadzenia działań marketingowych
Źródło: https://pixabay.com/photos/digital-marketing-technol
Zwróć uwagę, że do pozycjonowania czy budowania marketingu na bazie współpracy z influencerami konieczni będą specjaliści. Agencja SEO zbuduje dla Ciebie pozycję w Google, a firma zajmująca się digital marketingiem poprowadzi mailing czy zrealizuje kampanię w mediach społecznościowych. Powierzenie swojej promocji wyspecjalizowanym markom daje możliwość zwiększenia efektywności kampanii przy znacznie mniejszym zakresie przeznaczonego na to własnego czasu.
Oczywiście, część rzeczy możesz zrobić samodzielnie. Przemyśl np. do jakiej grupy docelowej chcesz adresować kampanię i już teraz zacznij tworzyć ekspercki, profesjonalny content oparty na Twojej wiedzy. To istotne, jeżeli liczysz na sukces!