Wewnętrzny specjalista czy zewnętrzna agencja SEO?
4 min
4 min
Na skróty
Warto być dostrzeżonym! Nie tylko na rozmowie kwalifikacyjnej, w codziennej pracy czy realizując swoje hobby, ale przede wszystkim w biznesie, zależy nam na tym, aby zwrócić na siebie uwagę. Odpowiednie zainteresowanie, przyciągnięcie uwagi to pierwszy krok do sukcesu w prowadzonych działaniach. To wstęp do nawiązania i pogłębienia współpracy. Chcąc osiągnąć sukces nie możemy go pominąć. Zamierzając wygrać musimy być należycie do niego przygotowani. Wszystkie zasady psychologii społecznej wskazują, że od pierwszych sekund kształtujemy swój wizerunek, który w kolejnych minutach, godzinach, dniach czy tygodniach bardzo trudno jest zmienić. Przyjrzyjmy się zatem co należy zrobić, aby wykonać ten pierwszy krok – zostać dostrzeżonym.
W dobie globalizacji i zalewu informacji nikt z nas nie ma czasu na dogłębne poszukiwanie informacji. Nie chcemy wychodzić z domu, długo rozmawiać z innymi – stawiając konkretne pytanie oczekujemy szybkiej i jednoznacznej odpowiedzi. Najprostszym rozwiązaniem jest często włączenie komputera, wpisanie hasła w wyszukiwarkę Googla i zajrzenie do otrzymanych wyników. Najczęściej poprzestajemy na poszukiwaniach na pierwszej wyświetlonej stronie z wynikami. Jeden klik i mamy informację. Z tych doświadczeń należy wyciągnąć istotny wniosek…
Jeżeli chcesz być dostrzeżony – musisz zadbać o to, aby Twoja witryna znalazła się wysoko w wynikach wyszukiwania. Cel taki możesz osiągnąć na dwa sposoby – wykupując płatną reklamę lub zapewniając stronie odpowiednie pozycjonowanie. Czy warto samemu pozycjonować? A może jednak zapłacić i skorzystać z oferty reklamowej? Czy jednak skuteczniejsze jest skorzystanie z oferty agencji SEO? Przyjrzyjmy się zasadom zapewniającym zajęcie wysokiej pozycji w wyszukiwarkach.
Najdroższym rozwiązaniem jest wykupienie płatnej reklamy. Należy jednak pamiętać, że jest to dość kosztowne rozwiązanie a strona będzie przecież odpowiednio oznaczona. Nie pomaga to w budowaniu wiarygodności, reklamy często są przez nas pomijane niezależnie od reprezentowanej treści. Pozostaje zatem odpowiednie pozycjonowanie strony. Przyjrzyjmy się więc zagadnieniom SEO (ang. Search Engine Optimization)– czyli optymalizacji stron internetowych pod algorytmy wyszukiwarek. Jak skutecznie zbudować mechanizmy przybliżające nas do osiągnięcia wyznaczonego celu. Czy warto samemu pozycjonować? Czy lepszym rozwiązaniem będzie pozyskanie wewnętrznego specjalisty? A może zaufać profesjonalistom i skorzystać z zewnętrznej agencji SEO.
Jak zatem zabrać się do tematu pozycjonowania stron internetowych? W sieci znajdziemy wiele poradników, wskazówek i informacji jak przygotowywać treści i zarządzać stroną internetową, aby zajmowała możliwie najwyższe miejsca w wynikach wyszukiwania. Samodzielne pozycjonowanie wydaje się dość prostym działaniem. Przecież wystarczy sprawdzić czy nasza witryna znajduje się w indeksie Googla. Następnym krokiem jest zidentyfikowanie słabych stron i wprowadzenie niezbędnych drobnych zmian w jej treści. Dodatkowym działaniem mogą być także modyfikacje w wybranych elementach witryny. Czy to wystarczy? Dlaczego wciąż nie jesteśmy na pierwszym miejscu w wynikach wyszukiwarki? Drążymy temat dalej, w końcu jesteśmy przekonani, że warto samemu pozycjonować. Co dalej? Jak już roboty Googla znajdą naszą witrynę to można przyjrzeć się temu czy są poprawne tytuły, odpowiednie metatagi, wyróżniki, znaczniki. A może są złe adresy URL, nieodpowiednie treści, nieprawidłowe linki? Jak nad tym wszystkim zapanować?
Gdy nasze wysiłki związane z pozycjonowaniem strony stają się zbyt czasochłonne i kosztowne a nie przynoszą spodziewanego efekty może lepiej skorzystać z agencji SEO niż samemu pozycjonować witryny internetowe? Czy należy powierzyć kluczowy obszar promowania naszej firmy zewnętrznemu podmiotowi? Przyniesie to realne korzyści czy wręcz przeciwnie – dotkliwą stratę? Okazuje się, że podobnie jak w przypadku innych usług związanych z prowadzonym biznesem – tak i zagadnienia pozycjonowania stron można zlecić na zewnątrz i oddać w ręce wyspecjalizowanych podmiotów. Dzięki wykorzystaniu bogatego doświadczenia nie tylko zaoszczędzimy czas i nerwy, ale także, przy odpowiednim doborze i owocnej współpracy, szybko osiągniemy założone cele. Pytanie czy warto korzystać z agencji SEO staje się więc pytaniem retorycznym.
W momencie, gdy doszliśmy do wniosku, że nie warto jest samemu pozycjonować i szukamy zewnętrznego wsparcia oprócz agencji SEO rozpatrzyć można zatrudnienie pracownika wyspecjalizowanego w temacie pozycjonowania stron internetowych. Czy będzie to optymalne rozwiązanie? Wszystko zależy od prowadzonej działalności, założonych celów i skali biznesu. Czy optymalizacja strony ma charakter ciągły czy raczej ma być jednorazową modyfikacją? Odpowiedź na te pytania wskazuje na optymalne rozwiązanie. Okazać się może, że w tej samej cenie mamy wewnętrznego specjalistę jak zespół ekspertów pracujących w agencji dla wielu klientów. Kto ma większe doświadczenie? Czyje działania będą skuteczniejsze? Gdzie otrzymamy lepsze wyniki?
Dziś, kiedy 4,3 mld osób na świecie korzysta z internetu konieczne staje się bycie obecnym w sieci. Co więcej, pandemia koronawirusa i związana z nią konieczność wykonywania pracy zdalnej, spotęgowała popularność działań w świecie wirtualnym. Z każdą chwilą stron jest coraz więcej, co wiąże się z tym, że coraz trudniej jest być zauważonym. Stare przysłowie marketingowe mówiące „Wyróżnij się albo giń” nabiera szczególnego znaczenia przy działaniach związanych z pozycjonowaniem. Algorytmy Googla, mechanizmy wyszukiwarek, często decydują czyja strona zostanie wyświetlona jako pierwsza, a więc która spotka się z największą popularnością wśród odbiorców. Pytanie o to jak, w dobie dynamicznie rosnącej konkurencji, znaleźć się na podium, nabiera szczególnego znaczenia. Chcąc samodzielnie pozycjonować witryny musimy posiadać unikatową wiedzę i dysponować odpowiednim czasem do podjęcia skutecznych działań. W przypadku gdy nie posiadamy takich kompetencji działania związane z optymalizacją stron możemy powierzyć komuś innemu. Agencja SEO czy warto? Na to pytanie musi odpowiedzieć sobie każdy sam – zbierając oferty z rynku, porównując je z oczekiwaniami potencjalnie zatrudnionych specjalistów jak i własnymi możliwościami – szybko otrzymamy odpowiedź, które rozwiązanie będzie dla nas najskuteczniejsze. Powodzenia!