Pozycjonowanie

Wyniki rozszerzone – rodzaje i znaczenie w SEO

3 min czytania
wyniki rozszerzone

Istnieją tysiące zastosowań strony internetowej, a nawet więcej sposobów jej kodowania i strukturyzowania – powodując ból głowy dla botów przemierzających i indeksujących witryny. Wyniki z elementami rozszerzonymi mają na celu podkreślenie kluczowych informacji i jak najdokładniejsze zrozumienie przez wyszukiwarki celu strony. Oznacza to mniej zgadywania dla Google i trafniejsze wyniki dla użytkowników.

Co to są fragmenty rozszerzone?

Fragmenty rozszerzone (znane również jako „Wyniki z elementami rozszerzonymi” lub „wyniki rozszerzone”) to normalne wyniki wyszukiwania Google z wyświetlanymi dodatkowymi danymi. Te dodatkowe dane są zwykle pobierane z danych strukturalnych znalezionych w kodzie HTML strony. Typowe typy fragmentów rozszerzonych obejmują recenzje, przepisy i zdarzenia.

Dlaczego fragmenty rozszerzone są ważne?

Zdecydowana większość wyników wyszukiwania Google wyświetla te same 3 dane:

  •       Znacznik tytułu
  •       Meta opis
  •       URL

Rich Snippets pobierają normalny fragment… i dodają do niego treści. Jak można się spodziewać, wyniki Rich Snippet są bardziej przyciągające uwagę niż zwykłe wyniki wyszukiwania… co może prowadzić do wyższego organicznego CTR.

wyniki rozszerzone

Najlepsze praktyki

Wybierz typ fragmentu rozszerzonego

Pierwszym krokiem jest określenie typu fragmentu rozszerzonego, który chcesz uzyskać. W ten sposób możesz użyć znaczników strukturalnych, które zostały specjalnie zaprojektowane, aby uzyskać ten typ fragmentu rozszerzonego w SERP. Istnieją dziesiątki typów Rich Snippet. Ale spora ich część (np. informacje o lotach i książki) dotyczy tylko bardzo specyficznego typu witryny. Dlatego skupimy się na 8 najpopularniejszych typach opisów rozszerzonych.

  • Recenzje: Wyświetla ocenę w postaci gwiazdek (z 5). Może być indywidualnym recenzentem lub zbiorczymi recenzjami od użytkowników.
  • Receptury: Specjalny typ danych strukturalnych, który dotyczy tylko receptur. Znaczniki przepisów zawierają dane, takie jak czas przygotowania dania, recenzje i obrazy przepisów.
  • Muzyka: podaje Google informacje o muzyce, np. daty wydania albumów.
  • Oznaczenie produktu: zapewnia wyszukiwarkom informacje o konkretnym produkcie (w tym ceny i zdjęcia produktów).
  • Organizacja: pomaga Google zrozumieć kluczowe informacje o organizacji (np. firmie), w tym adres, logo i informacje kontaktowe.
  • Najważniejsze artykuły: umożliwia wyświetlanie witryny w polu „Najważniejsze artykuły” w wynikach wyszukiwania. Dotyczy tylko witryn zatwierdzonych przez Google News.
  • Wideo: wyszukiwarki nie mogą „oglądać” filmów na Twojej stronie. Oznaczanie wideo pomaga wyszukiwarkom zrozumieć, o co chodzi w treści wideo.
  • Wydarzenia: zawiera informacje o datach, godzinach, lokalizacji i nie tylko.
Zobacz  Jak wykorzystać potencjał pozycjonowania dzięki SXO?

Jakie są korzyści z bogatych wyników?

Wyniki z elementami rozszerzonymi pojawiają się na górze strony z wynikami — często na pożądanej „pozycji zero” nad tradycyjnymi wynikami tekstowymi. Tak więc, nawet jeśli nie zajmujesz czołowej pozycji w tradycyjnych wynikach, nadal będziesz pierwszą rzeczą, jaką użytkownicy zobaczą na stronie wyników wyszukiwania.

Są one również prezentowane w boxach, często wraz z obrazem i oceną w postaci gwiazdek, dzięki czemu są szybsze i bardziej przydatne niż tradycyjne wyniki. Te pola mogą mieć konstrukcję karuzeli, która umożliwia użytkownikom przewijanie odpowiedzi, aby uzyskać więcej informacji.

Szczegółowe wyniki z elementami rozszerzonymi stanowią dla użytkowników bardziej kuszącą perspektywę przejścia do Twojej witryny – a algorytmy wyszukiwarek uwielbiają wysokie współczynniki klikalności, często podnosząc rankingi Twojej witryny.

Jak najlepiej wykorzystać wyniki z elementami rozszerzonymi?

Optymalizacja witryny tak, aby pojawiała się w wynikach rozszerzonych, poprawi Twój ranking i ruch. Podaj częściowe odpowiedzi lub dodatkowe informacje, aby użytkownicy klikali Twoją stronę. Ranking natychmiastowej odpowiedzi, która zawiera cały artykuł w samej odpowiedzi, oznacza, że stracisz kliknięcia w swojej witrynie. Umieszczanie dodatkowych informacji na samej stronie zachęca użytkowników do klikania – i zapewnia ruch, potencjalną sprzedaż i sprzedaż.

Zespół Semcore odpowiedzialny za tworzenie wartościowego contentu na temat marketingu internetowego. Część treści tworzymy wspólnie, rozmawiając o nich i pozyskując wiedzę od ekspertów ze wszystkich działów. W artykułach blogowych przedstawiamy między innymi: aktualne informacje dotyczące: SEO, UX, tworzenia i optymalizacji płatnych kampanii reklamowych, zarządzania sklepami internetowymi. Pokazujemy w jaki sposób można samodzielnie dokonać zmian na własnej stronie, przedstawiamy także ważne argumenty przemawiające na korzyść nowoczesnych rozwiązań.

Udostępnij

Oceń tekst

Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów - oceń jako pierwszy!

Zapytaj o ofertę SEO
Dołącz do newslettera
Powiązane artykuły Najnowsze Popularne

Zbuduj Twój potencjał SEO

Skonsultuj z nami Twoją sytuację w wyszukiwarce. Porozmawiajmy o Twoich celach i możliwościach współpracy