Wyniki rozszerzone – rodzaje i znaczenie w SEO
2 min
2 min
Na skróty
Istnieją tysiące zastosowań strony internetowej, a nawet więcej sposobów jej kodowania i strukturyzowania – powodując ból głowy dla botów przemierzających i indeksujących witryny. Wyniki z elementami rozszerzonymi mają na celu podkreślenie kluczowych informacji i jak najdokładniejsze zrozumienie przez wyszukiwarki celu strony. Oznacza to mniej zgadywania dla Google i trafniejsze wyniki dla użytkowników.
Fragmenty rozszerzone (znane również jako „Wyniki z elementami rozszerzonymi” lub „wyniki rozszerzone”) to normalne wyniki wyszukiwania Google z wyświetlanymi dodatkowymi danymi. Te dodatkowe dane są zwykle pobierane z danych strukturalnych znalezionych w kodzie HTML strony. Typowe typy fragmentów rozszerzonych obejmują recenzje, przepisy i zdarzenia.
Zdecydowana większość wyników wyszukiwania Google wyświetla te same 3 dane:
Rich Snippets pobierają normalny fragment… i dodają do niego treści. Jak można się spodziewać, wyniki Rich Snippet są bardziej przyciągające uwagę niż zwykłe wyniki wyszukiwania… co może prowadzić do wyższego organicznego CTR.
Pierwszym krokiem jest określenie typu fragmentu rozszerzonego, który chcesz uzyskać. W ten sposób możesz użyć znaczników strukturalnych, które zostały specjalnie zaprojektowane, aby uzyskać ten typ fragmentu rozszerzonego w SERP. Istnieją dziesiątki typów Rich Snippet. Ale spora ich część (np. informacje o lotach i książki) dotyczy tylko bardzo specyficznego typu witryny. Dlatego skupimy się na 8 najpopularniejszych typach opisów rozszerzonych.
Wyniki z elementami rozszerzonymi pojawiają się na górze strony z wynikami — często na pożądanej „pozycji zero” nad tradycyjnymi wynikami tekstowymi. Tak więc, nawet jeśli nie zajmujesz czołowej pozycji w tradycyjnych wynikach, nadal będziesz pierwszą rzeczą, jaką użytkownicy zobaczą na stronie wyników wyszukiwania.
Są one również prezentowane w boxach, często wraz z obrazem i oceną w postaci gwiazdek, dzięki czemu są szybsze i bardziej przydatne niż tradycyjne wyniki. Te pola mogą mieć konstrukcję karuzeli, która umożliwia użytkownikom przewijanie odpowiedzi, aby uzyskać więcej informacji.
Szczegółowe wyniki z elementami rozszerzonymi stanowią dla użytkowników bardziej kuszącą perspektywę przejścia do Twojej witryny – a algorytmy wyszukiwarek uwielbiają wysokie współczynniki klikalności, często podnosząc rankingi Twojej witryny.
Optymalizacja witryny tak, aby pojawiała się w wynikach rozszerzonych, poprawi Twój ranking i ruch. Podaj częściowe odpowiedzi lub dodatkowe informacje, aby użytkownicy klikali Twoją stronę. Ranking natychmiastowej odpowiedzi, która zawiera cały artykuł w samej odpowiedzi, oznacza, że stracisz kliknięcia w swojej witrynie. Umieszczanie dodatkowych informacji na samej stronie zachęca użytkowników do klikania – i zapewnia ruch, potencjalną sprzedaż i sprzedaż.