PozycjonowanieUX

Wytyczne Google dotyczące oceny jakości stron internetowych – co warto wiedzieć?

4 min czytania
Wytyczne Google dotyczące oceny jakości stron internetowych – co warto wiedzieć?

Wytyczne Google dotyczące oceny jakości stron internetowych są regularnie aktualizowane przez deweloperów giganta z Mountain View. Decydując się na wdrożenie najlepszych praktyk SXO (ang. Search Experience Optimization) z poradników Google, masz duże szanse na uzyskanie topowych pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania. Przeczytaj ten artykuł i sprawdź, co warto wiedzieć o najnowszych wytycznych Google!

Wytyczne Google dotyczące oceny jakości stron internetowych – co warto wiedzieć?

Główne czynniki oceny jakości stron przez Google – TOP 4

Spośród głównych czynników oceny jakości stron przez Google wyróżniamy:

1. E-E-A-T (Experience, Expertise, Authoritativeness, Trustworthiness)

Google ocenia jakość stron internetowych poprzez E-E-A-Tdoświadczenie, wiedzę specjalistyczną, autorytet i wiarygodność. Aspekty te możesz zademonstrować, udostępniając treści, które weryfikują Twoje umiejętności i doświadczenie w danej dziedzinie, a także poprzez korzystanie z recenzji, certyfikatów i referencji, wzmacniających postrzeganie Twojej strony jako zaufanej i autorytatywnej.

Postaw na skuteczne pozycjonowanie z Semcore. Wykorzystaj potencjał branżowego lidera i zacznij zdobywać klientów pochodzących z organicznych wyników wyszukiwania!

2. Jakość i merytoryka treści

Zgodnie z informacjami dostępnymi w dokumentach Google na temat jakości oraz merytoryki, algorytmy wyszukują informacje, które są zarówno dogłębne, jak i dokładnie opracowane. Przykładem mogą być artykuły oferujące szczegółowe analizy lub unikalne perspektywy, wspierane przez badania i dane. Dostarczanie treści o wysokiej jakości, które są także wartościowe dla użytkownika umożliwiają zdobycie zaufania i budowanie Twojej reputacji jako eksperta.

Wytyczne Google dotyczące oceny jakości stron internetowych – co warto wiedzieć?

Zdj 1. Dokumentacja Google na temat jakości treści.

Źródło: Search Quality Rater Guidelines: An Overview.

3. Użyteczność witryny

Użyteczność witryny jest istotnym elementem oceny przez Google i skupia się na łatwości nawigacji oraz szybkości działania strony. Twoja strona powinna umożliwiać łatwe odnajdywanie informacji i sprawne ładowanie się treści – zwiększa to satysfakcję użytkowników i zmniejsza prawdopodobieństwo ich rezygnacji z dalszego przeglądania (tzw. bounce rate).

Zobacz  Optymalizacja podstrony produktowej - jak to robić?

4. Doświadczenia użytkowników

Aby zwiększyć pozytywne doświadczenia, należy skupić się na intuicyjnym interfejsie użytkownika, który umożliwia efektywne przeszukiwanie treści oraz interakcję z elementami strony. Wprowadzanie funkcjonalności odpowiadających na potrzeby i zachowania użytkowników (np. personalizacja treści czy odpowiednie wsparcie techniczne) pozwala na budowanie długotrwałych relacji i zwiększanie lojalności wobec marki.

Dodatkowe aspekty wpływające na ocenę jakości strony

Jakie są dodatkowe wytyczne Google na temat oceny jakości stron?

Struktura techniczna witryny

Struktura techniczna witryny odgrywa znaczącą rolę w ocenie jej jakości przez Google. Poprawna architektura strony, włączając w to szybkość ładowania się, responsywność i bezbłędne działanie kodu HTML, są niezbędne w celu zapewnienia, że strona jest łatwo indeksowalna przez roboty wyszukiwarek.

Wytyczne Google dotyczące oceny jakości stron internetowych – co warto wiedzieć?

Zdj 2. Poprawna struktura techniczna witryny.

Źródło: Sephora.

Praktyczne tipy na ulepszenie struktury technicznej witryny:

  • Optymalizuj szybkość ładowania strony (np. z pomocą Google PageSpeed Insights);
  • Zapewnij responsywność strony na różnych urządzeniach (61% ruchu online stanowi zaangażowanie internautów używających smartfonów i tabletów);
  • Utrzymuj czysty i zorganizowany kod, wykorzystując najnowsze standardy HTML i CSS;
  • Regularnie przeprowadzaj audyty SEO, aby identyfikować i eliminować błędy techniczne.

Linkowanie zewnętrzne

Linkowanie zewnętrzne to istotna część strategii SEO, która wpływa na ocenę strony przez Google. Pozyskiwanie odnośników z renomowanych witryn zewnętrznych może wzmacniać autorytet i wiarygodność Twojej strony. Należy dbać o to, aby linki były aktualne i prowadziły do stron o wysokiej reputacji (dzięki temu zdobędziesz dodatkowe zaufanie z punktu widzenia algorytmów Google).

Zobacz  Jak stworzyć stronę z dużym potencjałem SEO?

Praktyczne tipy na ulepszenie linkowania zewnętrznego:

  • Wybieraj źródła o ugruntowanej reputacji i autorytecie w swojej dziedzinie;
  • Regularnie weryfikuj, czy linki nie prowadzą do nieaktualnych (w zakresie kontekstu) lub nieistniejących stron;
  • Używaj linków z anchor textem, który precyzyjnie opisuje, co znajduje się na stronie docelowej;
  • Unikaj nadmiernego linkowania do stron o niskiej wartości lub podejrzanej zawartości.

Sygnały społecznościowe (social signals)

Sygnały społecznościowe odnoszą się do interakcji z Twoją treścią na platformach społecznościowych (np. udostępnienia, polubienia czy komentarze), które mogą wpływać na Twoją widoczność w wyszukiwarkach. Aktywność użytkowników w mediach społecznościowych, sygnalizująca zainteresowanie i zaangażowanie wokół Twoich treści jest zazwyczaj interpretowana przez algorytmy wyszukiwarek jako wskaźnik wartości i odpowiedniego kontekstu. W konsekwencji zintegrowanie treści z social mediami i zachęcanie do interakcji zwiększa prawdopodobieństwo pozytywnej reakcji ze strony algorytmów, wzmacniając obecność Twojej strony w wynikach wyszukiwania.

Praktyczne tipy na poprawę liczby sygnałów społecznościowych:

  • Regularnie publikuj wysokiej jakości, angażujące treści, które zachęcają do interakcji;
  • Angażuj swoich obserwatorów do udostępniania i komentowania treści poprzez aktywne pytania i wezwania do działania;
  • Utrzymuj aktywne profile na odpowiednich platformach społecznościowych, dostosowując treści do specyfiki każdej z nich.

Podsumowanie

Google ocenia jakość stron internetowych poprzez złożone kryteria E-E-A-T, a także użyteczność i doświadczenia użytkowników oraz techniczną architekturę witryny. Znaczenie ma również zaangażowanie społecznościowe, które odzwierciedla interakcje użytkowników na platformach społecznościowych. Wzmacniając wymienione aspekty, umożliwiasz poprawę widoczności swojej strony w wynikach wyszukiwania – jest to niezbędne do budowania zaufania i autorytetu z punktu widzenia Google

Zobacz  Jak zdobyć TOP pozycje w SEO? 5 porad

Pamiętaj, że każdy element, od szybkości ładowania strony po jakość treści, wpływa na to, jak algorytmy oceniają Twoją stronę, mając bezpośrednie przełożenie na jej ranking w wynikach wyszukiwania.

Myślisz, że nie dasz sobie rady? Agencja marketingowa Semcore chętnie udzieli wskazówek – skontaktuj się z nami mailowo lub telefonicznie!

Zawodowy copywriter specjalizujący się̨ w tworzeniu artykułów eksperckich dotyczących najważniejszych zagadnień związanych z SEO. Twierdzi, że nieustanne zmiany w tej dziedzinie napędzają go do dalszej pracy, a edukowanie innych pozwala mu wzrastać.

Udostępnij

Oceń tekst

Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów - oceń jako pierwszy!

Zapytaj o ofertę SEO
Dołącz do newslettera
Powiązane artykuły Najnowsze Popularne

Zbuduj Twój potencjał SEO

Skonsultuj z nami Twoją sytuację w wyszukiwarce. Porozmawiajmy o Twoich celach i możliwościach współpracy