Znacznik title i wpływ na SEO
2 min
2 min
Na skróty
Znacznik title jest jednym z najważniejszych elementów każdego sklepu oraz strony internetowej. Wprowadzenie właściwego tytułu pomaga nie tylko zrozumieć treść witryny przez użytkownika, ale również zdecydowanie ułatwia crawlerom (tzw. robotom Google) w indeksowaniu serwisu i jego wyświetlaniu na odpowiednich pozycjach w wynikach wyszukiwania. Jeżeli chcesz poznać wpływ znacznika title na SEO, koniecznie czytaj dalej!
W celu opracowania optymalnego tagu title dla swojej strony internetowej, należy przestrzegać kilku istotnych wskazówek, a mianowicie:
Znacznik title powinien przekonać potencjalnego klienta do zapoznania się z treścią Twojej witryny. Być wstępem do zapoznania się z danym serwisem. Dobrym przykładem tagu title jest tytuł strony Semcore.
Chwytliwy, łatwy do zapamiętania, przedstawiający profil danej działalności – tak właśnie powinien wyglądać tag title.
Tag tytułowy (meta title) wpływa na SEO w znaczącym stopniu. Odpowiada również za wrażenia konsumentów związane z Twoim serwisem. Jeżeli natomiast chodzi o meta description (czyli opis witryny), ma on bardzo niewielkie znaczenie w przypadku pozycjonowania.
W celu weryfikacji wdrożenia znacznika title pod kątem SEO należy przeprowadzić audyt SEO witryny. Dzięki analizie audytorskiej można dowiedzieć się, w jakim stopniu serwis został zoptymalizowany pod kątem wyszukiwarek. Oprócz poprawności wdrożenia meta title, weryfikowane są również pozostałe elementy tj.:
Obecnie stronę należy optymalizować nie tylko pod SEO, ale także UX. Kompleksowe podejście SXO pozwala wypracować przewagę konkurencyjną zdecydowanie szybciej, co wpłynie na maksymalizację zysków przedsiębiorstwa w krótszej perspektywie.
Zawodowy copywriter specjalizujący się̨ w tworzeniu artykułów eksperckich dotyczących najważniejszych zagadnień związanych z SEO. Twierdzi, że nieustanne zmiany w tej dziedzinie napędzają go do dalszej pracy, a edukowanie innych pozwala mu wzrastać.