Jak zwiększyć popularność bloga? Porady
4 min
4 min
Na skróty
Firmowy blog to potężne narzędzie, które może wspierać wzrost współczynnika konwersji. Jak go prowadzić, aby osiągnąć zamierzony efekt? Z pewnością przyda Ci się sporo wiedzy z zakresu content marketingu. Możesz dodatkowo sprawdzić, jakie cechy posiadają popularne blogi w Polsce, przedstawiamy bowiem kilka z nich. Dowiedz się więcej o tym, jak przyciągnąć nowych czytelników i zwiększyć oglądalność bloga!
Jeżeli chcesz, aby Twój blog był popularny, musisz wiedzieć, w jaki sposób go tworzyć. Niezależnie od branży, merytoryczne artykuły są w stanie doskonale wpłynąć na odbiorców – czasami nawet wspierają sprzedaż. Jakie dokładnie korzyści płyną z posiadania tematycznego bloga? Oto kilka z nich.
Przede wszystkim artykuły są w stanie budować widoczność. Jeżeli są tworzone zgodnie z zasadami SEO i na stronie prowadzone jest dodatkowe pozycjonowanie bloga, to content będzie osiągać wysokie pozycje w wyszukiwarce. Analogicznie, łatwiej jest wówczas osiągnąć wyższy ruch organiczny. Dlatego też staraj się dobierać odpowiednie słowa kluczowe, dodawaj także zróżnicowane nagłówki i stosuj punktowanie. Najważniejsze jest jednak to, aby publikować rzeczywiście wartościowe treści, które będą po prostu ciekawe oraz przydatne. Dzięki temu na pewno zwiększysz ruch na Twojej stronie internetowej.
Tworzenie artykułów w odpowiedni sposób, przy równoczesnym wykorzystaniu technik content marketingowych, może pozytywnie wpłynąć na konwersję. Wyobraź sobie, że tekst traktuje o najnowszych stylizacjach odzieżowych będących na topie. Jeśli wspominasz o ubraniach ze swojego sklepu internetowego, możesz zadbać o ich linkowanie. Wówczas użytkownik zainteresowany konkretnym towarem szybko go znajdzie, bez konieczności przeglądania różnych kategorii w Twoim sklepie. Podobny zabieg możesz zastosować w newsletterze.
Wiesz już, że pozycjonowanie bloga i tworzenie merytorycznej treści może wspierać konwersję i widoczność w wynikach wyszukiwania. W ten sposób budujesz rozpoznawalność własnej marki. Użytkownicy będą coraz częściej trafiać na Twoje artykuły, a blog stanie się popularny. Pamiętaj, że odbiorcy powinni identyfikować dany band z jak najwyższą jakością. Dlatego postaw na publikację tylko i wyłącznie naprawdę solidnej treści, zarówno jeśli chodzi o wpis blogowy, jak i media społecznościowe.
Przeczytaj także: SXO
Twoje artykuły mogą od czasu do czasu przybierać charakter ekspercki, co oznacza, że warto dzielić się swoją wiedzą. Dzięki temu udowodnisz społeczności, że jesteś ekspertem w danej branży. Potencjalny czytelnik z pewnością doceni cenne wskazówki, a dobry wpis może być sposobem na pozyskanie nowych użytkowników. To kolejny dowód na to, że popularny blog to taki, którego priorytetem jest dostarczanie odbiorcom contentu najwyższej jakości.
Użytkownicy chętnie dzielą się merytoryczną treścią. Umieszczanie linków do Twojego artykułu w sieci to sposób na naturalne pozyskiwanie odnośników. Tego rodzaju hiperłącza mają znaczenie dla SEO, więc pomagają w pozycjonowaniu bloga. Na dodatek pozwolą pozyskać ruch.
Trudno uzyskać jednoznaczne i wiarygodne statystyki na temat tego, jaki ruch osiąga konkretny blog. Na dodatek dane te regularnie się zmieniają. Co więcej, firmowe blogi ulegają ciągłej rozbudowie. Przedstawiamy jednak kilka stron, które notują szczególnie wysoki ruch. To domeny równocześnie posiadające rozbudowane blogi składające się z wielu artykułów. Zaprezentowane statystyki odnoszą się do stycznia 2021 roku. Dane zostały pozyskane z takich narzędzi jak Surfer SEO, Senuto oraz SimilarWeb.
Przeczytaj także: SEO i Pozycjonowanie
Chcesz, aby Twój blog był popularny? W takim razie musisz wiedzieć, jak odpowiednio pozycjonować własny serwis. Przede wszystkim pamiętaj o tym, aby nie tworzyć artykułów, tylko i wyłącznie pod wymagania algorytmów Google. Postaraj się przygotowywać treści w taki sposób, aby były maksymalnie atrakcyjne dla użytkowników. Natomiast aspekt SEO traktuj tylko jako wartość dodaną. Tylko w ten sposób przeprowadzisz solidne pozycjonowanie bloga, a z czasem publikacje zyskają grono zaangażowanych czytelników.
Marki Ikea z pewnością nie trzeba nikomu przedstawiać. W każdym miesiącu firmowa domena notuje ruch organiczny na poziomie kilku milionów. Spora część użytkowników trafia na stronę za pomocą artykułów blogowych, które odnoszą się do aktualnych trendów oraz ciekawych inspiracji z zakresu designu wnętrz. Content zwykle odnosi się do produktów znajdujących się w ofercie.
Choć statystyki takie jak współczynnik odrzuceń (bounce rate) i czas trwania sesji nie są zbyt korzystne dla sprawnego.marketingu, to ciągle portal ten pozostaje jednym z najpopularniejszych pod kątem publikacji merytorycznych artykułów. Grupą docelową treści są osoby silnie związane z marketingiem: przedsiębiorcy, specjaliści SEO/SEM i social media, analitycy.
Ostatnim blogiem, jaki wspominamy, jest autorska platforma Neila Patela. To ekspert i autorytet świata marketingu, który regularnie dzieli się ze społecznością swoimi przemyśleniami oraz wiedzą. Choć ogólnie blog świetnie promuje autorskie narzędzie Neila (Ubersuggest), to w artykułach stosunkowo rzadko o nim słyszymy. Głównym celem treści jest zainteresowanie użytkownika w taki sposób, aby chętnie przeszedł on do czytania kolejnych wpisów.
Czym wyróżniają się wspomniane przez nas popularne blogi? Choć są one różne, to posiadają jeden wspólny mianownik. Łączy je wysoka jakość treści, którą ludzie uwielbiają czytać. Na wszystkich przedstawionych platformach trudno doszukiwać się mało merytorycznego contentu. Artykuły mają być interesujące i wnikliwe. Choć czasami odnoszą się do produktów ze sklepu (np. Ikea), to ciągle poruszają atrakcyjne tematy. Ponadto wszystkie te blogi posiadają artykuł tworzone w taki sposób, aby społeczność chętnie się nimi dzieliła. Dzięki temu świetny wpis pozwala docierać do większej liczby odbiorców, a strona notuje naturalny wzrost ruchu.
Chcesz, aby Twój blog był popularny? W takim razie musisz wiedzieć, jak odpowiednio pozycjonować własny serwis. Przede wszystkim pamiętaj o tym, aby nie tworzyć artykułów, tylko i wyłącznie pod wymagania algorytmów Google. Postaraj się przygotowywać treści w taki sposób, aby były maksymalnie atrakcyjne dla użytkowników. Natomiast aspekt SEO traktuj tylko jako wartość dodaną. Tylko w ten sposób przeprowadzisz solidne pozycjonowanie bloga, a z czasem publikacje zyskają grono zaangażowanych czytelników.
Absolwentka Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, filolożka języka polskiego i literaturoznawczyni, wkrótce słuchaczka na kierunku User Experience Design. Podstawą wszystkich działań marketingowych jest dla niej dobry research oraz analiza. Kiedy nie zajmuje się tworzeniem contentu, lubi oglądać modernistyczną architekturę i czytać o polskiej sztuce użytkowej PRL-u.