Firmy pozycjonujące – czy warto z nimi współpracować?
3 min
3 min
Na skróty
Pozycjonowanie to jedna z najskuteczniejszych form prowadzenia marketingu internetowego. Reklama tego rodzaju trafia wyłącznie do zainteresowanych użytkowników, ma dużą siłę przebicia i bardzo wysoki współczynnik konwersji (czyli wskaźnik użytkowników, którzy weszli na stronę i skorzystali z usług pozycjonowanego przedsiębiorstwa). Pozycjonowaniem zajmują się firmy pozycjonujące. Jaki jest zakres ich pracy? Czy warto podejmować współpracę z takimi agencjami SEO?
Zdj. 1 Pozycjonowanie ma kluczowe znaczenie jeżeli chodzi o pozycję witryny w wyszukiwarce
Firmy pozycjonujące znane są także jako agencje pozycjonujące i mają bardziej rozszerzony zakres działania niż agencje SEO. To przedsiębiorstwa, które pracują nad zwiększeniem widoczności strony internetowej w wyszukiwarce, opierając się na działaniach contentowych i optymalizacyjnych. Starają się wpłynąć na potencjalnych użytkowników, zachęcając ich do odwiedzenia witryny swojego klienta.
Firmy pozycjonujące w Polsce zajmują się przygotowaniem witryny pod SEO i wdrożeniem działań mających na celu poprawę widoczności danej strony w wyszukiwarce. Jakich prac możesz oczekiwać?
Działania firmy SEO powinny doprowadzić do zwiększenia liczby unikalnych użytkowników na stronie internetowej, a także wzrostu konwersji.
Istnieje kilka aspektów, na które warto zwrócić uwagę przy poszukiwaniu firmy pozycjonującej. To przede wszystkim:
Jeżeli działasz w wyspecjalizowanej branży, dobrze jest znaleźć firmę pozycjonującą, która ma już doświadczenie w przygotowywaniu kampanii w tym sektorze. To zmniejsza czas na zapoznawanie się z charakterystyką działania Twojej firmy.
Zdj. 2 SEO to część szeroko pojętego pozycjonowania
Niektóre firmy pozycjonujące w Polsce rywalizują z tzw. freelancerami czyli pojedynczymi osobami rozliczającymi się przy pomocy faktury VAT lub na umowę (dzieło lub zlecenie). Obydwa podmioty wykonują praktycznie te same czynności. Duża agencja SEO lub firma pozycjonująca (oferująca także pozostałe usługi pozycjonowania) dysponuje natomiast zdecydowanie większymi zasobami. Ma dostęp do najlepszego (i drogiego) oprogramowania, zatrudnia większą liczbę pracowników i współpracuje z pozycjonerami czy copywriterami z doświadczeniem z wielu dziedzin.
Do zalet współpracy z freelancerami możesz zaliczyć m.in. elastyczność jego pracy i dostosowanie do indywidualnych potrzeb klienta. Najczęściej freelancer nie zajmuje się pozycjonowaniem więcej niż dwóch stron internetowych na raz. Nie będzie miał na to czasu.
Nikt nie da gwarancji tego, że Twoja strona będzie wysoko w wynikach wyszukiwania, albo współczynnik konwersji wzrośnie w określonym zakresie. Współpraca z doświadczoną i profesjonalną firmą pozycjonującą w Polsce znacznie zwiększa jednak prawdopodobieństwo takiego skutku działań SEO i contentowych.
Wybierając wyspecjalizowaną firmę pozycjonującą możesz mieć więc pewność, że jej pracownicy zrobią wszystko, aby przeprowadzić dogłębny audyt SEO, stworzyć wysokiej jakości treści prosprzedażowe, zoptymalizować kod strony i wykonać działania content marketingowe w oparciu o narzędzia takie jak Google Analytics, Google Search Console, Senuto, Semstorm czy Ahrefs. Dzięki temu istnieje bardzo duża szansa, że Twoja strona wybije się w sieci.
Podsumowując – wybór firmy pozycjonującej to wybór rozsądny. Inwestycja w reklamę poprzez optymalizację treści, link-building czy działania techniczne wydaje się najbardziej opłacalną opcją. Zwróć uwagę, aby do współpracy wybrać wyłącznie wyspecjalizowaną, doświadczoną firmę pozycjonującą.
Pamiętaj, że część działań SEO możesz wykonać samodzielnie (np. poszukiwanie dodatkowych linków, dbałość o eksperckie walory treści na podstronach, przygotowanie oferty dopasowanej do oczekiwań potencjalnego klienta). To przyspieszy działania, a także obniży ich koszt.
Dziennikarz, copywriter i przedsiębiorca, który działa w branży od ponad 10 lat. Wykładowca Uniwersytetu Mikołaja Kopernika i licencjonowany konferansjer. Zajmuje się przygotowywaniem eksperckich treści związanych z marketingiem, a w szczególności pozycjonowaniem treści. Praca jest dla niego największą pasją.