Na skróty
Kreowanie wizerunki marki jest dziś istotą prowadzenia biznesu. Bez rozpoznawalności, pozytywnej opinii i reprezentowaniu określonych przez grupę odbiorców wartości, nie można osiągnąć sukcesu. Elementem kreowania wizerunku marki jest jej unikalna identyfikacja. W jaki sposób sprawić, aby identyfikacja marki okazała się skuteczna? Na jakie aspekty musisz zwrócić szczególną uwagę?
Zdj 1. Identyfikacja wizualna wskazuje klientowi, z jakich usług ma korzystać
Źródło: https://pixabay.com/illustrations/mobile-smartphone-location-2398300/
Konkurencja nie śpi. Choć powiedzenie to wydaje się marketingowym frazesem, to w dobie Internetu przekazuje niezwykle istotną prawdę. Konkurencyjne ze sobą przedsiębiorstwa walczą ze sobą „na noże”, aby pozyskać użytkowników, którzy (dzięki globalizacji) mogą korzystać z oferty firm działających na terenie całej Polski, a nawet świata.
Tu kluczową rolę odgrywa identyfikacja marki. Budowanie świadomości jej istnienia i pozytywnego odbioru u klienta sprawia, że ten szybciej skorzysta z jej usług. Musisz mieć tego świadomość!
Przede wszystkim identyfikacja marki wpływa na budowanie zaufania do klienta. Odbiorca usług lub osoba, która jest zainteresowana Twoimi towarami zaczyna obserwować rozwój danego brandu i widzi, że ma do czynienia z profesjonalistami, którzy stawiają na jednolity przekaz treści.
Wraz z budowaniem zaufania zwiększa się także rozpoznawalność firmy. Klienci kojarzą markę z rzetelnością, rozwojem, innowacyjnością i pozytywnym wpływem np. na środowisko. Budowanie takich skojarzeń i rozpoznawalności sprawia, że klient w odpowiednim momencie wybierze właśnie Twoje usługi. Warto wspierać to działaniami SEO (które wykona dla Ciebie agencja SEO) oraz influencer marketingiem (opartym na współpracy z rzetelnymi i lubianymi blogerami).
Ostateczną rolą budowania spójnej identyfikacji marki jest zwiększenie sprzedaży. Możesz spodziewać się większej liczby odwiedzin na Twojej stronie internetowej i poprawionego współczynnika konwersji. Z pewnością warto skupić się na tym aspekcie już od początku prowadzenia działalności.
Wytyczenie identyfikacji wizualnej należy oprzeć na kilku elementach. To m.in. kwestia spójności graficznej oraz wspieranie zewnętrznej promocji. Na co zwrócić szczególną uwagę, tworząc jednolitą komunikację marki z klientem?
Zdj 2. Główna korzyść z identyfikacji wizualnej? Zdecydowanie rozwój i zwiększony zysk!
Źródło: https://pixabay.com/photos/entrepreneur-idea-competence-vision-1340649/
Identyfikacja marki musi być oparta na konkretnych celach, które wytyczysz w strategii marketingowej. W ten sposób określisz jakie aspekty działania identyfikacyjnego są najbardziej istotne, a które mogą pełnić rolę drugoplanową.
Wszystkie wyżej wymienione elementy muszą tworzyć jednolitą całość. Nie mogą grać innej melodii. Realizując jeden element, myśl już o kolejnym. Pamiętaj, że spójna identyfikacja marki to m.in. stosowanie logo zgodnego z wytyczoną księgą znaków, używanie konkretnej nazwy firmy lub produktu (z zachowaniem wytyczonej wcześniej pisowni np. z małej lub wielkiej litery), komunikacja z klientem oparta na określonym słownictwie itd.
Niewątpliwie spójna identyfikacja marki pełni bardzo ważną funkcję, pomagając w promowaniu brandu firmy lub produktu. Zastanów się więc co łączy poszczególne elementy promocji Twojej firmy i wskaż jednolitą drogę budowania świadomości, która pomoże Ci wypromować się na rynku i przyciągnąć do siebie kolejnych klientów.
Dziennikarz, copywriter i przedsiębiorca, który działa w branży od ponad 10 lat. Wykładowca Uniwersytetu Mikołaja Kopernika i licencjonowany konferansjer. Zajmuje się przygotowywaniem eksperckich treści związanych z marketingiem, a w szczególności pozycjonowaniem treści. Praca jest dla niego największą pasją.