Branding

Tworzenie silnej identyfikacji marki – od koncepcji do realizacji

3 min czytania
Tworzenie silnej identyfikacji marki - od koncepcji do realizacji

Rozpoznawalność marki stanowi o jej sile. W znaczny sposób oddziałuje na wybory klientów, pozwalając ostatecznie zwiększyć obroty danego przedsiębiorstwa. Na rozpoznawalność firmy składa się m.in. jej identyfikacja. W tekście wskażemy, w jaki sposób stworzyć silną identyfikację firmowej marki, opisując proces od koncepcji po realizację.

Tworzenie silnej identyfikacji marki - od koncepcji do realizacji

 

Zdj 1. Warto się wyróżnić. Odbiorcy to docenią

Źródło: https://pixabay.com/pl/photos/dzi%C4%99kujemy-neony-neon-reklama-362164/

Każda agencja marketingowa zdaje sobie sprawę, że podstawą wykonywania strategii marketingowej dla biznesu jest identyfikacja marki. Im ta jest silniejsza, tym bardziej oddziałuje na odbiorców. Co warto o tym wiedzieć?

Czym jest identyfikacja marki? Dlaczego jest tak istotna?

Identyfikacja marki to podstawowy element kreowania odpowiedniego wizerunku przedsiębiorstwa. Na identyfikację składają się symbole, zachowania, gesty, slogany czy inne narzędzia, charakterystyczne dla firmy, rozpoznawane przez zewnętrznych odbiorców i wewnętrzne kadry pracownicze.

Istota identyfikacji polega na stworzeniu spójnego wizerunku, który pozytywnie kojarzy się z daną marką. Dzięki niej odbiorca, widząc dane barwy czy logo, od razu kojarzy to z przedsiębiorstwem lub produktem i usługą. Daje ogromne możliwości promocyjne. Jeżeli identyfikacja jest rozpoznawalna, wdrażanie kolejnych etapów marketingowych będzie łatwiejsze i tańsze!

Tworzenie silnej identyfikacji marki - od koncepcji do realizacji

Zdj 2. Strona internetowa to istotny element identyfikacji marki

Źródło: https://pixabay.com/pl/photos/sie%C4%87-macbook-powietrza-apple-1738168/ 

Jak krok po kroku zrealizować plan stworzenia silnej identyfikacji marki?

Stworzenie spójnej, silnej identyfikacji marki wymaga jednak sporego zaangażowania. Co warto wiedzieć o procesie, który wpływa na budowanie linii identyfikacyjnej określonej firmy lub przedsiębiorstwa?

Zobacz  Od pomysłu do realizacji - proces tworzenia logo firmy krok po kroku

Koncepcja tworzenia

Zacznij od koncepcji. Konieczne jest oszacowanie sytuacji wyjściowej, zalet i wad przedsiębiorstwa, a także wskazanie szans i zagrożeń w budowaniu identyfikacji. W tym momencie istotne jest też przygotowanie analizy grupy odbiorców oraz realizacja inwentarza posiadanych zasobów.

Strategia marketingowa

Drugi element to strategia wdrażania identyfikacji marki. Na tym etapie określa się m.in. cel budowania identyfikacji marki (np. zwiększenie sprzedaży produktu, poprawa wizerunku marki), wartość bieżącą i szacowaną marki, analizę konkurencji oraz plan działania. Według niego realizowane będą kolejne kroki w tworzeniu identyfikacji.

Realizacja kampanii

Czas na kluczowy element przygotowania elementów silnej identyfikacji marki. Składają się na to m.in. elementy wizualne, slogany, barwy czy gesty. Jakie są główne części, które pozwolą Ci budować odpowiednio silny wizerunek przedsiębiorstwa lub produktu?

  • Strona internetowa.
  • Logo lub logotyp marki.
  • Hasło lub slogan przewodni.
  • Paleta barw.
  • Dress code pracowników.
  • Materiały reklamowe (np. foldery czy banery reklamowe).
  • Materiały identyfikacyjne (np. papier firmowy, wizytówki).
  • Gadżety firmowe.

Wyżej wskazane elementy należy najpierw zaprojektować, a później wdrażać na rynek, stopniowo wzmacniając. Witrynę można promować stosując np. pozycjonowanie stron www. Koniecznie określ jak stosować kolejne elementy identyfikacji. Przydatna będzie księga znaków do wykorzystania barw i logotypu. Pamiętaj, że kolejne elementy mogą być ze sobą powiązane. Np. warto na gadżetach firmowych umieszczać logotypy i projektować je w kolorach firmowych.

Analiza działań

Po wdrożeniu działań identyfikacyjnych, warto obserwować, w jakim kierunku rozwija się system promocji marki. Konieczna jest bieżąca analiza pracy, aby korygować np. promocję sloganu marki. Dobrze jest przeprowadzić badania, które pokażą, czy dane barwy lub gesty kojarzą się z naszym przedsiębiorstwem.

Zobacz  Jak nazwać sklep internetowy?

Po zakończeniu działań należy wszystko podsumować i zweryfikować. Pamiętaj, że tworzenie silnej identyfikacji wizualnej nie jest dane raz na zawsze. Warto odświeżać koncepcję, dostosowując ją do współczesnych trendów, ale nie rezygnując jednocześnie z tradycji, z której dana firma się wywodzi.

tło banera
Genialne firmy mnożą
swój potencjał z
Ocena Clutch
5.0
Ocena Google
4.8
tło banera
Sprawdź, czy Twój
marketing działa.
Umów konsultację z Marcinem Stypułą, CEO Semcore i sprawdź swoją strategię digital marketingu.
Umów konsultację 299 zł/h
Marcin Stypuła
Marcin Lewicki
Marcin Lewicki Copywriter
Doświadczony dziennikarz, copywriter i przedsiębiorca, który działa w branży od blisko dekady. Jego kariera łączy pracę kreatywną, biznes i edukację — jako wykładowca Uniwersytetu Mikołaja Kopernika dzieli się swoją wiedzą z zakresu komunikacji i marketingu, a jako licencjonowany konferansjer prowadzi wydarzenia branżowe. Specjalizuje się w treściach dotyczących marketingu, SEO, e-commerce i nowoczesnych technologii, tworząc zarówno artykuły blogowe, jak i materiały storytellingowe, sprzedażowe oraz opisy produktów i kategorii. W pisaniu kluczowe są dla niego styl, spójność, poprawność językowa i rzetelność danych — tekst ma być precyzyjny, przydatny i bogaty w informacje, które realnie wspierają odbiorcę w działaniu. Marcin wierzy, że dobry content to połączenie użyteczności, ciekawostek i wiedzy poszerzającej horyzonty. Śledzi trendy dotyczące wytycznych Google, SEO i UX, traktując analizę danych jako fundament skutecznej komunikacji. Po pracy nadal żyje pasją — jako dziennikarz śledzi sport, a wolne chwile spędza przy swoim zabytkowym samochodzie. Relaksuje go literatura, polskie seriale, kino sensacyjne oraz jazda samochodem lub motocyklem. Praca jest dla niego nie tylko zawodem, ale również największą pasją i przestrzenią do ciągłego rozwoju.

Udostępnij

Oceń tekst

Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów - oceń jako pierwszy!

Zapytaj o ofertę SEO
Dołącz do newslettera
Powiązane artykuły Najnowsze Popularne

Zbuduj Twój potencjał SEO

Skonsultuj z nami Twoją sytuację w wyszukiwarce. Porozmawiajmy o Twoich celach i możliwościach współpracy