Na skróty
Sukces sklepu internetowego zaczyna się od dobrej platformy e-commerce. Jeśli myślisz o tym, aby swój biznes postawić na polskim systemie — warto zwrócić uwagę na Ebexo. Przedstawiamy możliwości, jakie oferuje ta platforma, jej mocne i słabe strony. Zapraszamy do lektury!
Ebexo to funkcjonująca od 2007 roku polska platforma e-commerce. Należy ona do najstarszych i wciąż najpopularniejszych tego typu rozwiązań z rodzimego rynku — mimo że musi dziś rywalizować z zagranicznymi gigantami pokroju WooCommerce czy Magento. Tak jak one, Ebexo pozwala zbudować własny sklep internetowy i zarządzać nim praktycznie w każdym aspekcie: od prezentacji produktów, przez obsługę zamówień i „zaplecza” sklepu po optymalizację SEO.
Ebexo wyróżnia się wśród innych systemów dla e-commerce swoim modelem rozliczeń. Z platformy możemy korzystać na zasadzie abonamentu — bez jakichkolwiek prowizji od sprzedaży czy opłat za dodatkowe funkcje. Samą umowę zawieramy na czas nieokreślony i… w każdej chwili możemy ją wypowiedzieć. Cały system współpracy jest więc banalnie prosty i sprzyjający początkującym przedsiębiorcom, szukającym na starcie działalności jak największej elastyczności.
Obecnie Ebexo oferuje dwa pakiety swojego oprogramowania: Standard (199 zł miesięcznie) oraz Premium (od 549 zł miesięcznie). Pierwszy będzie idealny dla małych i średnich sklepów — pozwala na sprzedaż 10 tysięcy produktów i zapewnia dostęp do wszystkich kluczowych funkcji. Wersja Premium dedykowana jest większym e-commerce’om — zdejmuje limit na liczbę produktów, oddaje do dyspozycji większe zasoby serwerowe, autorski system cache czy możliwość modyfikowania platformy zgodnie z potrzebami sklepu.
Jakie możliwości zarządzania własnym sklepem oferuje Ebexo w praktyce? Trzeba przyznać, że dosyć spore. Warto tu wymienić:
Zdj 1. Interfejs platformy Ebexo jest bardzo przejrzysty — i podobny do konkurencyjnych rozwiązań.
Źródło: ebexo.pl/nowy-panel-administracyjny-platformy-ebexo
Krótko mówiąc — Ebexo oferuje wszystkie narzędzia, których powinniśmy wymagać od platformy dla sklepów działających na większą skalę.
Ebexo jest jedną z popularniejszych polskich platform — ale trzeba przyznać, że trochę jej brakuje do, chociażby, Shopera czy Sky-Shop. Nie wspominając już o zagranicznych platformach.
Chyba najważniejszym powodem, dla którego Ebexo „odstaje” od konkurencji jest mniejsza ilość dostępnych integracji (na przykład z hurtowaniami) oraz brak dedykowanych wtyczek i modułów. Platforma pozostaje dość zamkniętym systemem, który niekoniecznie musi poradzić sobie ze skalowaniem szybko rozwijającego się sklepu — na przykład takiego, który planuje ekspansję zagraniczną lub chce skorzystać z zasięgów Amazona, OLXa czy Zalando. Jednak dla mniejszych e-commerce’ów będzie to jedna z lepszych, nawet jeśli mniej znanych, opcji.
A alternatywy dla Ebexo przedstawiamy w tekście Najpopularniejsze platformy e-commerce — do którego lektury od razu zachęcamy!
Zawodowy copywriter oraz student psychologii na Uniwersytecie Warszawskim. W świecie marketingu internetowego równie mocno, co chwytliwe (i wartościowe) treści interesuje go dobry design. Gdy nie zajmuje się tworzeniem contentu, odkrywa perełki kina niezależnego i pracuje nad własnymi opowiadaniami.