Na skróty
Celem kampanii reklamowej nie zawsze musi być zwiększenie sprzedaży. Takie rozwiązanie bardzo często stosowane jest, aby wzmocnić wizerunek marki. Tego typu kampanie nazywane są wizerunkowymi, ponieważ, jak sama nazwa wskazuje, służą budowaniu określonego wizerunku firmy. W tym artykule omówimy kampanię wizerunkową marki w Internecie. Wyjaśnimy, w jaki sposób stworzyć ją poprawnie.
Na kampanię wizerunkową składają się wszelkie działania, które mają przedstawić markę w konkretny sposób i w konsekwencji na długo zapisać się w pamięci odbiorców. Celem takiego rozwiązania jest zaprezentowanie firmy, jako kierującej się konkretnymi wartościami, przestrzegającej ustalonych reguł oraz godnej zaufania. Kampania wizerunkowa to świetny sposób, aby wyróżnić się na tle konkurencji i skierować uwagę potencjalnych klientów właśnie na daną markę.
Tego typu działania promocyjne warto rozważyć na każdym etapie prowadzenia działalności. Na początku, w celu przyciągnięcia jak największego grona klientów, a także później, np. gdy marka chce zostać uznana za lidera w swojej branży. Kampanie wizerunkowe mogą być prowadzone z wykorzystaniem różnych kanałów, w tym m.in. Internetu. Jak się okazuje, to właśnie działania w sieci dają większe możliwości dotarcia do szerokiej grupy odbiorców i, co niezwykle istotne, wnikliwego śledzenia ich skuteczności.
Jakie elementy powinna mieć każda internetowa kampania wizerunkowa? Przykład stałych składowych omawiamy poniżej. Ich wdrożenie sprawia, że działania marketingowe stają się dużo bardziej skuteczne.
Analiza marki. Pierwszy etap, bez którego trudno wyobrazić sobie efektywne planowanie kampanii marketingowej, to przeanalizowanie obrazu firmy. Tutaj ważne jest określenie, co wyróżnia ją na tle konkurencji, jakim wartościom hołduje, co może zaoferować swoim klientom i czy jest to coś, czego nie ma żadna inna firma. Dysponując takimi ustaleniami będzie można wstępnie określić kierunek, w jakim powinna zmierzać kampania wizerunkowa.
Źródło: https://pixabay.com/pl/photos/marketing-cyfrowy-technologia-zeszyt-1433427/
Przykładem dobrej kampanii wizerunkowej, niezwiązanej ze świętami, jest akcja “Nike – Play New” z 2021 roku. Promowała ideę, że sport jest dla każdego, niezależnie od umiejętności. Kampania, poprzez humorystyczne spoty z udziałem sportowców i celebrytów, zachęcała do odkrywania nowych dyscyplin i czerpania radości z samej aktywności, nawet jeśli nie jest się perfekcyjnym.
Źródło: https://www.madrukent.com/projects/nike-play-new
Istnieje wiele powodów, dla których kampania wizerunkowa w Internecie to dobry wybór. Takie działania pozwalają zwiększyć świadomość marki, pozyskać grono stałych klientów i w konsekwencji wypracować satysfakcjonującą pozycję na rynku. Z uwagi na to, jak wiele korzyści ze sobą niesie, warto wdrażać ją na każdym etapie rozwoju firmy. Nie bez znaczenia jest również fakt, że kampania wizerunkowa to sposób na ratunek w kryzysowej sytuacji. Po ewentualnym potknięciu firmy, np. wypuszczeniu na rynek partii wadliwych produktów, takie działania pozwolą przedstawić ją w nowym świetle i przekonać nabywców, że był to incydent, który więcej się nie powtórzy.
Autor: Anna Brysz