Google Ads (dawniej Google AdWords) to jeden z najważniejszych programów reklamowych, z którego korzystają profesjonalni specjaliści od promocji produktów i usług. Jego popularność sprawia, że w sieci, dostępnych jest wiele kursów Google Ads, z których część jest darmowa, a część kończy się wydaniem specjalnych certyfikatów dotyczących wiedzy o posługiwaniu się narzędziami programu (lub jest darmowa i może zakończyć się otrzymaniem certyfikatu). Jak znaleźć kurs dla siebie?

Zdj 1. Jak nauczyć się Google Ads? Korzystając z licznych kursów
Źródło: https://www.inis.pl/uploads/0b5c5376d1dd27fb13732297a4e8bfea182378e4.png
Nauka Google Ads przynosi wymierne korzyści dla reklamodawców, specjalistów od marketingu oraz osób, które chcą zdobywać nowe umiejętności i wiedzę. Podczas kursów można zdobyć wiedzę o tworzeniu, zarządzaniu i optymalizacją kampanii reklamowych.
Gdzie znaleźć kursy z Google Ads? Zajrzyj na Skillshop!
Platforma Skillshop służy jako centralny punkt szkoleniowy dla specjalistów i użytkowników narzędzi Google, oferując szeroką gamę kursów online skoncentrowanych na Google Ads i pozostałych rozwiązaniach technologicznych tej firmy. Dzięki elastycznym modułom edukacyjnym, które można rozpocząć w dowolnym momencie i dostosować do własnego harmonogramu, zyskujesz dostęp do zasobów przygotowanych przez praktyków Google. Kursy są bezpłatne, a ich ukończenie pozwala zdobyć certyfikaty potwierdzające Twoje kompetencje w zarządzaniu kampaniami reklamowymi. W ten sposób Skillshop umożliwia użytkownikom rozwój umiejętności marketingowych w indywidualnym tempie i podniesienie konkurencyjności na rynku pracy.

Zdj 2. Skillshop with Google.
Źródło: https://skillshop.docebosaas.com/learn/signin
Na Skillshop znajdziesz darmowe szkolenia Google Ads przeznaczone dla każdego reklamodawcy, niezależnie od doświadczenia czy branży. Moduły edukacyjne są tworzone przez ekspertów Google i pomagają zdobyć praktyczne umiejętności w efektywnym wykorzystaniu możliwości systemu reklamowego Google Ads, co przekłada się na osiąganie celów biznesowych i lepsze dotarcie do docelowych odbiorców. Kurs możesz rozpocząć w dowolnym momencie, a elastyczna struktura pozwala wracać do materiałów i kontynuować naukę zgodnie z własnym tempem. Po zrealizowaniu poszczególnych ścieżek tematycznych możesz przystąpić do egzaminu i uzyskać oficjalny certyfikat Google Ads, potwierdzający specjalizację w planowaniu, optymalizacji i analizie efektywności kampanii reklamowych.
Gdzie jeszcze można zleźć szkolenia? Jak wybrać kurs Google Ads?
Na rynku dostępnych jest także wiele kursów Google Ads, prowadzonych przez prywatne podmioty. Jak wybrać ten najlepszy? Przede wszystkim nie sugeruj się ceną. Za ekspercki, dobrze przygotowany kurs być może trzeba będzie zapłacić więcej, ale też jego efektem będzie uzyskanie pełnej wiedzy z zakresu funkcjonowania reklam Google.
Na co z kolei warto zwrócić uwagę, szukając najlepszy kurs dla siebie?
-
Zakres prowadzonych zajęć – kurs z Google Ads powinien uczyć planowania budżetu kampanii, estymowania i kontrolowania efektu oraz prowadzenia audytów reklamowych dla konkretnych działań. Kurs dla początkujących powinien wdrażać z kolei w narzędzie (np. pokazując jak stworzyć nową, skuteczną kampanię).
-
Doświadczenie prowadzących – zwróć uwagę, jakie uprawnienia mają prowadzący, ile lat działają na rynku i czy sami posiadają certyfikat Google Ads. Dobrze jest wybrać doświadczoną szkołę, która od wielu lat skutecznie szkoli kursantów.
-
Czas szkolenia – dobry kurs Google Ads powinien trwać minimum dwa dni. Warto wybrać szkolenie, które zapewnia elastyczne godziny (np. dopasowane do pracy). Nie musisz rezygnować z kursów online, które mogą być ciekawym uzupełnieniem wiedzy.
-
Możliwość wyboru stopnia zaawansowania – istotne jest dopasowanie zakresu materiału do aktualnej wiedzy i umiejętności kursanta.
Pamiętaj, żeby już przy wyborze kursu zapytać, czy otrzymasz dostęp do indywidualnego konta Google Ads. Wyłącznie w ten sposób jesteś w stanie kompleksowo przećwiczyć, jak radzisz sobie z uzyskaną wiedzą.

Zdj 3. Po ukończeniu egzaminu Google, można otrzymać specjalny certyfikat Google Ads
Źródło: Google
Jak otrzymać certyfikat Google Ads po kursie?
Każdy kurs może być zakończony wewnętrznym egzaminem, który uprawnia do otrzymania dyplomu wydawanego przez firmę prowadzącą szkolenia. Po zakończeniu kursu powinieneś zdać też egzamin Google, dzięki któremu otrzymasz specjalny certyfikat, zaświadczający o Twoich kompetencjach.
O ile kursy Google Ads są płatne, to przystąpienie do egzaminu Google nie wymaga opłat. Możesz podejść do jednego z kilku rodzajów egzaminów, które uprawniają do wydania tematycznych certyfikatów.
-
Certyfikat z reklam Google Ads w sieci wyszukiwania
-
Certyfikat z reklam displayowych w Google Ads
-
Certyfikat z reklam produktowych Google Ads
-
Certyfikat z wideo reklam Google Ads
-
Certyfikat z reklam Google Ads promujących aplikacje
Podstawowy egzamin składa się ze 100 pytań (pozostałe 63) i należy się do niego dobrze przygotować. Później można przechodzić kolejne etapy i sprawdziany. Ważność certyfikatu wydanego przez Google to rok. Po roku należy odnowić swoją wiedzę i zdać kolejny test, który dostępny jest na platformie Google Ads, po zalogowaniu się w formie online.
Dlaczego warto przejść kurs Google Ads?
Kurs Google Ads to dobre rozwiązanie z wielu powodów. Pozwala na poszerzenie kompetencji, ale też swojego CV. Z jakiego powodu warto postarać się o certyfikat z kursu Google Ads?
-
Poszerzenie wiedzy i umiejętności – każdy kurs Google Ads pozwala opanować sporą dawkę wiedzy i umiejętności praktycznych, które mogą być nieosiągalne dla tzw. samouków.
-
Rozwój kompetencji – osoby, które działają w Google Ads i mają podstawy są w stanie w skuteczny sposób dowiedzieć się nowych rzeczy i poznać narzędzia czy techniki, które można wdrażać w pracy.
-
Dodatkowe certyfikaty – dzięki kursom Google Ads możesz nie tylko nabyć nowe umiejętności i kompetencje, ale też pozyskasz zaświadczenia i certyfikaty, które ułatwią np. poszukiwanie pracy. Osobny certyfikat umiejętności wydaje z kolei Google.
Kurs Google Ads jest ciekawym rozwiązaniem zarówno dla osób, które działają przy SEO i marketingu, jak i mniejszych przedsiębiorców, którzy chcą samodzielnie prowadzić proste kampanie reklamowe w Google, albo pragną zrozumieć, w jaki sposób funkcjonuje ich kampania marketingowa.
FAQ – najczęstsze pytania o kursy Google Ads
Jakie są najważniejsze tematy poruszane w kursach Google Ads?
Szkolenia obejmują m.in. optymalizację kampanii Google Ads, reklamę w sieci reklamowej i wyszukiwarce Google, tworzenie kampanii produktowych oraz wykorzystanie list remarketingowych.
Gdzie najlepiej szukać kursów Google Ads?
Można je znaleźć bezpośrednio w usługach Google, takich jak Skillshop, a także na platformach edukacyjnych oferujących szkolenia z marketingu internetowego oraz w agencjach specjalizujących się w reklamie online.
Jak wybrać kurs Google Ads odpowiedni dla siebie?
Warto zwrócić uwagę na poziom wiedzy wymagany przez kurs, zakresu Google Ads, rodzaje omawianych formatów reklam (np. reklam tekstowych, graficznych, wideo) oraz praktyczne przykłady optymalizacji kampanii.
Czy kursy uczą, jak reklamować swoją firmę online?
Tak, szkolenia pokazują, jak skutecznie kierować reklamy w sieci reklamowej i wyszukiwarce Google, aby lepiej reklamować swoją firmę online, zwiększać skuteczność kampanii i optymalizować budżet reklamowy.
Czy nauczę się pracy z remarketingiem?
Większość kursów omawia wykorzystanie list remarketingowych i technik, dzięki którym można skutecznie optymalizować kampanie oraz poprawiać wyniki w marketingu internetowym.
Czy kursy uczą tworzenia strategii marketingowej w Google Ads?
Tak, wiele szkoleń krok po kroku pokazuje, jak zbudować i wdrożyć spójną strategię marketingową, dopasowaną do różnych branż i grup docelowych.
Czy podczas kursu poznam zasady doboru słów kluczowych?
Tak, kursy uczą jak dobierać słowa kluczowe, aby skutecznie docierać do swoich klientów i zwiększać widoczność w wynikach wyszukiwania.
Czy nauczę się śledzenia konwersji i analizy skuteczności kampanii?
Większość kursów oferuje moduły dotyczące śledzenia konwersji, dzięki czemu można mierzyć efektywność działań reklamowych i lepiej optymalizować budżet.
Czy kursy Google Ads dają praktyczne wskazówki dla e-commerce?
Tak, szkolenia obejmują praktyczne wskazówki z zakresu marketingu online dla e-commerce, w tym kampanie produktowe i strategie sprzedażowe dla różnych branż.
Czy kursy pokazują, jak tworzyć skuteczne reklamy?
Tak, omawiane są formaty reklam i techniki, które pomagają tworzyć skuteczne reklamy zapewniające wyższe wyniki kampanii oraz większą liczbę zadowolonych klientów.
swój potencjał z
marketing działa.