Rynek edukacyjny jest bardzo konkurencyjny. Prowadząc szkołę językową musisz wyróżnić się nie tylko na tle innych szkół, ale także tysięcy łatwo dostępnych materiałów online. O tym, co składa się na skuteczną reklamę szkoły językowej w sieci, piszemy w dzisiejszym artykule.
Strona internetowa to podstawa
Skuteczny marketing szkoły językowej powinien opierać się na dobrej stronie WWW. Owszem, niektóre szkoły stawiają wyłącznie na promocję w social mediach, a wielu lektorów działających „na własną rękę” szuka nowych uczniów na platformach dla korepetytorów. Ale już to jest najlepszym powodem, dlaczego własną stronę jednak warto mieć – bo będzie Cię ona wyróżniać na tle konkurencji i doda Twojej szkole wiarygodności.
Poza tym – nie ma lepszego miejsca, aby zaprezentować w pełnej krasie siebie i swoją ofertę. To na stronę WWW Twoi potencjalni kursanci będą przychodzić, aby się dowiedzieć:
- jakie kursy oferujesz;
- jak wygląda harmonogram zajęć;
- ile kosztuje udział w kursie (!);
- jakie jest Twoje podejście do nauczania:
- kto będzie prowadzić zajęcia.
Nauka języka zazwyczaj nie jest tania – dlatego przed wyborem szkoły kursanci dość skrupulatnie szukają informacji na ich temat. Warto je zebrać na przejrzystej, atrakcyjnej witrynie – a nie tylko „dawkować” w kolejnych postach na Facebooku.
Na strony szkół językowych trafiają także osoby, które jeszcze nie do końca mają sprecyzowane plany – nie wiedzą na przykład, jaka forma nauki będzie dla nich idealna, albo w jaki poziom języka powinny celować. I tu kolejna zaleta posiadania własnej strony – możesz publikować na niej treści, które odpowiedzą na te dylematy. Artykuły blogowe, treści wideo, atrakcyjne infografiki – to tylko kilka sposobów, na jakie możesz już na starcie zaoferować odwiedzającym Twoją stronę pewną wartość dodaną.
Zadbaj o widoczność w Google…
Większość ruchu w internecie pochodzi z Google – dlatego jeśli masz już stronę, warto zadbać o jej pozycjonowanie. W jaki sposób?
- Na początek musisz ustalić, wokół jakich słów kluczowych chcesz budować swoją strategię. Co wpisują w wyszukiwarce Twoi potencjalni klienci? Pod jakie frazy pozycjonują się inne szkoły, a pod jakimi – konkurencja jest mniejsza?
- Jeśli swoją ofertę kierujesz przede wszystkim do osób z Twojej okolicy – warto skupić się na frazach lokalnych, tych zawierających nazwę miasta czy dzielnicy.
- Przy tworzeniu treści na stronę trzeba mieć te frazy na uwadze – tak, aby algorytmy wyszukiwarek wiedziały, o czym (i do kogo) mówisz.
- Poza słowami kluczowymi w SEO bardzo ważna jest optymalizacja techniczna strony; musisz zadbać o to, by strona ładowała się szybko, miała czytelną strukturę i doskonale sprawowała się na urządzeniach mobilnych.
- Pozycję Twojej strony będą budować też linki prowadzące do niej z innych witryn – dlatego warto tworzyć np. treści gościnne i sponsorowane.
Warto zadbać również o Profil Firmy w Google – to świetne narzędzie marketingowe, które nie tylko zwiększa widoczność wśród lokalnych odbiorców, ale też dostarcza informacji o Twojej szkole oraz – co najważniejsze – pozwala Twoim kursantom zamieszczać recenzje i oceny.
… i o swoje profile w social mediach
Choć uważamy, że social media nie powinny zastępować własnej strony WWW – trudno o lepsze narzędzie do budowania wizerunku Twojej szkoły.
Nie musisz od razu być na wszystkich platformach – na początek pomyśl, gdzie najwięcej czasu spędzają Twoi potencjalni kursanci: na Facebooku, Instagramie, a może LinkedInie? A gdy wybierzesz już najlepszy dla Twojej szkoły kanał – skup się na tworzeniu angażujących treści. Możesz nagrywać filmiki, w których będziesz przybliżać kulturowe ciekawostki; organizować krótkie quizy czy, po prostu – wyjaśniać w 15 sekund najczęstsze językowe problemy. Warto spojrzeć, jakie treści publikują inne szkoły i trochę się nimi zainspirować; ale dodając jak najwięcej od siebie.
Media społecznościowe są też świetną przestrzenią do bezpośredniego kontaktu z przyszłymi kursantami oraz do promowania samych kursów dzięki płatnym, precyzyjnie targetowanym reklamom.
Oczywiście, reklama szkoły językowej nie musi się kończyć na tych trzech filarach. Jeśli chcesz szybko zwiększyć zasięgi swojej działalności – pomyśl np. o reklamach Google Ads. I nie zapominaj o działaniach offline; tradycyjne narzędzia marketingowe wciąż potrafią być bardzo skuteczne, zwłaszcza na lokalnym rynku.