Na skróty
Chat GPT to jeden z najpopularniejszych w tym momencie systemów AI, który pozwala generować treść na bazie wytyczonych przez nas poleceń. Okazuje się jednak, że w sieci dostępnych jest wiele interesujących i równie funkcjonalnych narzędzi, tworzących teksty na bazie sztucznej inteligencji. Jakie są alternatywy dla Chat GPT? Poznaj pięć – naszym zdaniem – najciekawszych propozycji.
Zdj 1. Szukasz alternatywy dla Chat GPT? Proponujemy pięć różnych aplikacji, które działają podobnie!
Źródło: https://pixabay.com/pl/illustrations/ai-generowane-chat-gpt-chatbot-8177861/
Narzędzie Chat GPT to generator treści, odpowiadający na pytania użytkowników oraz tworzący teksty na bazie wskazówek. Może być skuteczną wyszukiwarką (alternatywą dla Google) oraz narzędziem wspierającym copywriting. Nie każdemu Chat GPT przypadł do gustu. Np. wersje bezpłatne systemu nie zawsze przekładają się na satysfakcjonujące wyniki pracy (liczne błędy merytoryczne, powtórzenia, błędy gramatyczne, a nawet ortograficzne)
Jaka jest alternatywa dla tego oprogramowania? W sieci dostępnych jest kilka narzędzi, które działają podobnie jak Chat GPT i mogą być używane w zastępstwie dla tego systemu AI. Poznaj pięć najciekawszych!
Jasper umożliwia nie tylko generowanie treści, ale też grafik. Sprawdza się jako marketingowa alternatywa dla Chat GPT. Wspiera SEO i SXO, potrafi stworzyć teksty ze wstawkami CTA (call to action), z prosprzedażową i ekspercką wartością. Narzędzie dostępne jest w wersji bezpłatnej, ale tylko w ograniczonym wymiarze czasu. Później należy za nie zapłacić. Jeżeli chcesz jednak korzystać na stałe z oprogramowania AI, warto przemyśleć taką inwestycję.
Podkreślmy, że Jasper działa w 29 językach, może nauczyć się, w jaki sposób identyfikować konkretną markę (używając np. sloganu danego przedsiębiorstwa lub jego barw) oraz zapamiętuje kontekst rozmowy, z czym niekiedy Chat GPT ma problem. Jasper nie nadaje się z kolei do przygotowywania treści eksperckich. Bazuje na ogólnej wiedzy.
YouChat pozwala na generowanie prosprzedażowych treści, redagowanie przygotowanych już tekstów (świetnie sprawdza się jako inteligentny, cyfrowy korektor), a także ma bardzo zaawansowaną funkcjonalność pod względem kreatywności. Dzięki temu będzie świetnym wsparciem i inspiracją przy tworzeniu haseł reklamowych czy sloganów. Poza tym to narzędzie bardzo łatwe w obsłudze i nadal rozwijane.
Niestety, YouChat na ten moment działa wyłącznie w języku angielskim i ma limitowany dostęp do bezpłatnych treści. Bardzo dobrze radzi sobie jednak z rozbudowanymi, kontekstowymi treściami i obsługuje bardzo wiele zadań w jednym momencie.
Jednym z najpopularniejszych API dla copywriterów na świecie jest copy.ai. To platforma generująca treści na bazie wytyczonych poleceń. Może przygotowywać teksty pod pozycjonowanie, a także treści prosprzedażowe, takie jak opisy produktów, kategorii, treści na podstrony witryny, hasła reklamowe, slogany i teksty blogowe. Od dłuższego czasu copy.ai wykorzystywane jest w digital marketingu czy SEO.
Narzędzie to nadaje się do wykorzystywania przy opracowywaniu kampanii marketingowych na dużą skalę. Jest profesjonalne i wszechstronne. Otwarty interfejs pozwoli dostosować API do Twoich wymagań. Niestety, funkcjonalność w języku polskim jest ograniczona, proces rejestracji jest dość skomplikowany (i długi), a wersja bezpłatna umożliwia generowanie tylko 100 czatów dziennie (co jednak starczy przy mniejszym zapotrzebowaniu na teksty).
Zdj 2. Copy AI to ciekawe narzędzie do generowania treści marketingowych, oparte na zaawansowanym silniku sztucznej inteligencji
Źródło: https://pixabay.com/pl/illustrations/ai-generowane-chat-gpt-chatbot-8177861/
To narzędzie AI należące do firmy Microsoft. Opiera się na bazie wyszukiwarki Bing. Może generować różnego rodzaju teksty oraz obrazy. Świetnie radzi sobie z poleceniami w języku polskim. Stanowi jedną z najpopularniejszych alternatyw dla Chat GPT na rynku. Możesz korzystać z niego w formie witryny internetowej lub osobnej aplikacji. Perfekcyjnie współpracuje z innymi narzędziami pakietu Microsoft 365.
Narzędzie jest darmowe, ale w bardziej zaawansowanej wersji wymaga zalogowania przy użyciu konta Microsoft. System nie zapamiętuje poprzednich chatów (a więc należy je zarchiwizować samodzielnie), natomiast – w przeciwieństwie do innych narzędzi AI – podaje źródła informacji. Ze względu na korzystanie z zasobów Bing, jest świetny do generowania treści na bazie najnowszych informacji i trendów.
Ostatni z prezentowanych alternatyw AI dla Chat GPT to Google Bard. System jest dopiero rozwijany, a już został uznany za największego rywala dla GPT. Nie nadaje się do rozmów w formie chata, natomiast bardzo dobrze radzi sobie z generowaniem treści. System jest dokładny, ma bardzo bogatą wiedzę i nie ma ograniczeń pod względem ilości przygotowywanych tekstów.
Z drugiej strony problemem może być fakt, że Google Bart jest jeszcze stronniczy, nie zawsze precyzyjny i trzeba go pilnować. Zdarza się, że wskazywane w tekstach informacje są nieaktualne lub po prostu fałszywe. Pamiętaj jednak, że dokładnej weryfikacji powinni podlegać wszystkie dane, które zawarte są w treściach przygotowanych przez AI!
Dziennikarz, copywriter i przedsiębiorca, który działa w branży od ponad 10 lat. Wykładowca Uniwersytetu Mikołaja Kopernika i licencjonowany konferansjer. Zajmuje się przygotowywaniem eksperckich treści związanych z marketingiem, a w szczególności pozycjonowaniem treści. Praca jest dla niego największą pasją.