Artykuł sponsorowany jest jednym ze sposobów na wyróżnienie się w internecie. Może zapewnić większy ruch, poprawić wizerunek firmy, ale jego celem jest także zwiększenie sprzedaży. Jeśli chcesz napisać tekst sponsorowany, który ma być opublikowany na jakiejś stronie, to musisz zrobić to umiejętnie. Jakie kroki są obowiązkowe i czego unikać?
Na skróty
Jak napisać artykuł sponsorowany?
Jeśli jesteś początkującym copywriterem, albo osobą, która ma firmę i chce sama napisać artykuł sponsorowany na portal, z którym masz współpracę, to ten tekst jest dla Ciebie. Przeprowadzimy cię po wszystkich etapach pisania artykułu sponsorowanego. Wykorzystaj potencjał artykułów sponsorowanych. Umożliwiają promocję marki, produktu i są niezwykle korzystne dla wizerunku danej firmy.
Po co tworzyć artykuły sponsorowane?
Artykuł sponsorowany powstaje po to, aby promować jakąś markę. Takie treści tworzą zaplecze linków, ale także rozpowszechniają i reklamują konkretną firmę w różnych miejscach w internecie. To pozwala dotrzeć do nowych odbiorców i potencjalnych klientów. Istnieje wiele rodzajów artykułów sponsorowanych. Dobrze napisany tekst przyciągnie czytelników, którzy będą wysyłali do siebie link, a to wygeneruje mnóstwo dodatkowych wejść na Twoją stronę internetową. Najlepsze formy artykułu sponsorowanego to:
Wywiad
Artykuł edukacyjny
Poradnik
Tekst informacyjny
Jak stworzyć artykuł sponsorowany?
Nie ma jednej idealnej recepty na artykuł sponsorowany. Wszystko zależy od tego, jakiej branży dotyczy tekst, do jakiej grupy docelowej jest skierowany. Ważne jest to, aby zarówno jego struktura, przekaz, jak i treść były dokładnie przemyślane. Jeśli zapoznasz się ze wskazówkami poniżej, zrozumiesz na czym polega tworzenie artykułu sponsorowanego i będzie Ci o wiele łatwiej go napisać.
Każda publikacja ma konkretną grupę odbiorców, bez względu na to, czy ma być skierowany do młodzieży czy do osób po 30, musisz dostosować tekst do osób, które będą go czytały. Postaraj się dopasować zarówno tematykę, jak i słownictwo. Wiele zależy od tego, na jakiej stronie internetowej pojawi się tekst. Warto zwrócić na to szczególną uwagę i dostosować styl artykułu, do tego, który jest znany użytkownikom czy odbiorcom danego portalu. Nie zapomnij o wpleceniu w tekst reklamy natywnej.
Zaciekaw historią
Artykuły sponsorowane nie są przeznaczone do bezpośredniej i nachalnej sprzedaży, a do informowania czytelników. Powinny stanowić reklamę natywną, a więc nie możesz skupiać się na mocno reklamowym charakterze tekstu, ale na jego użyteczności. Treść, którą piszesz, powinna być wyjątkowa i mieć dużą wartość – czytelnik powinien zyskać coś po przeczytaniu jej.
Daj jasno do zrozumienia, że Twój artykuł jest sponsorowany. Jeśli tego nie zrobisz, to Twoja marka może zapłacić wysoką cenę wizerunkową. Pomyśl o tym, jak się czujesz, gdy ktoś Cię oszuka. Czytelnicy czują to samo, gdy myślą, że czytają treści redakcyjne, ale później dowiadują się, że za to zapłacono.
Nie popełniaj błędów językowych
Usterki językowe sprawiają, że tekst źle się czyta. Ciężko zrozumieć jego najważniejsze myśli, nie trafia do wyobraźni odbiorcy i jest porzucany po kilku sekundach. Zadbaj o to, aby nie było rażących błędów językowych w żadnym zdaniu. Jeśli masz problem z poprawną polszczyzną, to zleć napisanie tekstu sponsorowanego. Wtedy będziesz mieć pewność, iż jego wysoka wartość językowa i merytoryczna zatrzyma czytelników na dłużej.
Wiele artykułów sponsorowanych tak bardzo przechwala firmy, że wygląda to sztucznie i psuje odbiór całego artykułu, nawet jeśli pozostała treść jest ciekawa. Pokaż swoją markę z innej perspektywy, wyróżnij jej najważniejsze cechy, wartości jakimi się kieruje. Nie twórz z tekstu sponsorowanego gładkiej wizytówki
Artykuł sponsorowany – podsumowanie
Pisanie artykułów sponsorowanych to niełatwe zadanie. Należy dbać o wiele aspektów, a każdy fałsz zostanie szybko zweryfikowany przez czytelników. W tym tekście przedstawiliśmy tylko kilka cennych wskazówek. Jeśli chcesz wiedzieć więcej – śledź naszego bloga.
Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Używamy informacji zapisanych za pomocą plików cookies w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z naszego serwisu. Mogą też korzystać z nich współpracujące z nami firmy badawcze oraz reklamowe.
Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w cookies kliknij w przycisk "Akceptuję".
Jeśli nie wyrażasz zgody, ustawienia dotyczące plików cookies możesz zmienić w swojej przeglądarce.
Wszelkie pliki cookie, które mogą nie być szczególnie potrzebne do działania witryny i są wykorzystywane w szczególności do gromadzenia danych osobowych użytkowników za pośrednictwem analiz, reklam i innych treści osadzonych, są określane jako niepotrzebne pliki cookie. Wymagane jest uzyskanie zgody użytkownika przed uruchomieniem tych plików cookie w witrynie.
Niezbędne cookies są istotne do prawidłowego funkcjonowania witryny. Ta kategoria obejmuje tylko pliki cookie, które zapewniają podstawowe funkcje bezpieczeństwa witryny. Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych osobowych.