E-commerce

Co to jest Recommerce?

3 min czytania
Co to jest Recommerce?

Zakupy z drugiej ręki z pewnością nie są nową koncepcją. Od sklepów charytatywnych po eBay, konsumenci zawsze chętnie kupowali okazje. Konsumenci są również coraz bardziej chętni do ograniczania własnej konsumpcji i pomocy w zwalczaniu negatywnego wpływu na środowisko. Doprowadziło to wielu detalistów do wejścia na rynek „ponownego handlu” – recommerce (czasami określanego jako „odsprzedaż” lub „handel odwrotny”), który odnosi się do kupowania i sprzedawania towarów używanych.

Co to jest Recommerce? – definicja

ReCommerce (znany również jako Reverse Commerce lub Re-ecommerce lub Reverse Marketplace) to praktyka kupowania i sprzedawania starych towarów za pośrednictwem platformy e-commerce utworzonej tylko w tym celu. Firmy zajmujące się handlem detalicznym faktycznie kupują przestarzałe i niepożądane produkty, odnawiają je i ponownie wprowadzają na rynek.

Firmy te ustanowiły standardy cen i zaprojektowały oprogramowanie do określania cen produktów na podstawie ustalonych wskaźników, takich jak wiek, zużycie i zapotrzebowanie na rynku.

Rozwój ReCommerce Online

Kiedyś odsprzedaż ograniczała się tylko do lokalnych sklepów, lokalnych ogłoszeń czy targów staroci, jednakże z biegiem czasu, pojawiły się platformy internetowe, które dały rozkwit tej praktyce. Dostępność platform internetowych, takich jak Shopify, Olx, eBay i wielu innych, sprawiła, że ludzie mogą szybko sprzedawać swoje produkty innym osobom za rozsądną cenę. Jednocześnie mając coraz większe możliwości sprzedaży, również z bezpieczną wysyłką na drugi koniec kraju.

Co to jest Recommerce?

Przeczytaj także: Pozycjonowanie sklepów i kampanie Google Ads

Zobacz  Magento vs PrestaShop – co wybrać?

Różne rodzaje reCommerce

Istnieje kilka metod, za pomocą których praktyki ReCommerce pojawiają się w środowisku konsumenckim.

Rynek nieformalny

Kiedy sprzedajesz swoje towary bezpośrednio innym klientom za pośrednictwem platform takich jak Allegro lub Olx, odnosi się to do rynku nieformalnego. Platformy takie jak te pomagają zapewnić bezpieczeństwo płatności i uniknąć szans na nieuczciwe działania w transakcji.

Usługi wymiany i odsprzedaży

Niektóre firmy przeprowadzają ten rodzaj ReCommerce. Kupują produkty od klientów po ustalonej cenie, a następnie odnawiają otrzymany towar. Przekształcając go w coś bardziej użytecznego, a następnie odsprzedają odnowiony towar, zapewniając sobie dobry zysk.

Zniżka za stary sprzęt

Wiele firm, zwłaszcza elektronicznych, oferuje swoim klientom opcję odkupu. Większość międzynarodowych organizacji świadczy tę usługę, odkupując stary produkt i zapewniając znaczną zniżkę na nowy. Dzięki temu najnowsze produkty są bardziej przystępne dla klientów. Firmom łatwiej jest zapewnić miejsce na swoje najnowsze produkty na konkurencyjnym rynku.

Recommerce vs e-commerce

ReCommerce można uznać za podzbiór e-commerce, w którym mają miejsce określone rodzaje transakcji. ReCommerce świadczy usługi kupna i sprzedaży wyłącznie towarów używanych. Może być offline lub online za pośrednictwem dowolnej dużej, lub małej platformy.

Z drugiej strony e-commerce to rozległa dziedzina, która zajmuje się zarówno nowymi, jak i używanymi produktami. Jeśli kupisz nowy smartfon i używany telefon na platformach internetowych, obie transakcje zostaną policzone w e-commerce. Tak więc większość ReCommerce to e-commerce, ale bardzo niewiele e-commerce należy do ReCommerce.

Zobacz  Q-commerce – co to jest i jak działa?

Przeczytaj także: SEO

Różne punkty zainteresowania ReCommerce

ReCommerce ma także zastosowanie z różnych pobudek, którymi kierują się zarówno konsumenci, jak i przedsiębiorstwa. Można do nich głównie zaliczyć:

  • Ponowną sprzedaż: jest to standardowy termin, w którym sprzedawca otrzymuje nagrodę pieniężną, kupony rabatowe lub bony na sprzedaż towaru/
  • ReCommerce Solidarności: w tej pozycji marketingowej ReCommerce sprzedający mają możliwość przekazania wartości rezydualnej towarów organizacjom non-profit lub innym celom społecznym.
  • Eko-handel: ten rodzaj ReCommerce ma na celu efektywne gospodarowanie odpadami poprzez utylizację produktów o zdolności zanieczyszczającej.
Zespół Semcore odpowiedzialny za tworzenie wartościowego contentu na temat marketingu internetowego. Część treści tworzymy wspólnie, rozmawiając o nich i pozyskując wiedzę od ekspertów ze wszystkich działów. W artykułach blogowych przedstawiamy między innymi: aktualne informacje dotyczące: SEO, UX, tworzenia i optymalizacji płatnych kampanii reklamowych, zarządzania sklepami internetowymi. Pokazujemy w jaki sposób można samodzielnie dokonać zmian na własnej stronie, przedstawiamy także ważne argumenty przemawiające na korzyść nowoczesnych rozwiązań.

Udostępnij

Oceń tekst

Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów - oceń jako pierwszy!

Zapytaj o ofertę SEO
Dołącz do newslettera
Powiązane artykuły Najnowsze Popularne

Zbuduj Twój potencjał SEO

Skonsultuj z nami Twoją sytuację w wyszukiwarce. Porozmawiajmy o Twoich celach i możliwościach współpracy