Edytor Google Ads
4 min
4 min
Na skróty
Prowadząc wiele kampanii reklamowych, zarządzanie kontami oraz grupami reklam, optymalizacja i procesy związane z reklamami mogą wydać się dość czasochłonne. Dzięki Edytorowi Google Ads możesz zaoszczędzić czas, energię i pieniądze, zwiększając wydajność i skuteczność swoich działań w obrębie kampanii.
Ci, którzy jeszcze nie wiedzą albo dopiero zagłębiają się w tajniki kampanii reklamowych w wyszukiwarce Google, mogą zadać sobie pytanie co to jest Edytor Google Ads? Na czym polega? Jakie są jego działania i zalety? Google Ads to bezpłatna aplikacja, którą możemy pobrać bezpośrednio na nasze urządzenia i umożliwia zarządzanie (np. edycję) kampaniami, pracę offline oraz szybkie wprowadzanie zmian na wielu kontach, których jesteśmy administratorami. Korzystanie z niego jest stosunkowo proste. Wystarczy ściągnąć jedno konto, włącznie ze statystykami i można działać, nie martwiąc się o zmiany. Zostaną one wprowadzone dopiero po przesłaniu. Tym samym, dzięki Edytorowi możemy zaoszczędzić sporo czasu i ułatwić procesy zbiorcze.
Umożliwia on zbiorcze wprowadzanie zmian po utworzeniu konta Google Ads. Pozwala na szybkie kopiowanie elementów kampanii, reklamy czy nawet słów kluczowych. Posiada opcję importu i eksportu danych z plików. Jeśli pracujemy w innych narzędziach, tworzymy reklamy oraz frazy kluczowe gdzieś indziej, możemy łatwo przenieść wszystko na konto z pliku zewnętrznego. Analogicznie, jeśli mamy przygotowane kampanie w Google Ads i chcielibyśmy je ściągnąć na swój komputer, by pokazać klientom czy udostępnić dalej nasze propozycje – mamy możliwość spakowania do pliku zewnętrznego z aplikacji edytora. W nim również sprawdzimy wszystkie statystyki naszej kampanii oraz jej pod-zestawów. Jeśli nie jesteśmy czegoś pewni bądź chcemy wypróbować kilka rzeczy, by sprawdzić, która najlepiej naszym zdaniem pasuje – wprowadzanie zmian w wersji roboczej będzie bardzo przydatne. Potem wystarczy przesłać je na konto. Edytor Google Ads pozwala na pracę również w trybie offline. Nie zapomnij, że support Google jak zawsze wyciąga pomocną dłoń do każdego, dlatego znajdziesz tam przydatne informacje dotyczące instalacji i konfiguracji, a także odpowiedzi na nurtujące pytania
Już o tym wyżej trochę mówiliśmy przy okazji omawiania jak działa Edytor Google Ads, ale wraz z narzędziami i możliwościami Edytora Google Ads, możemy zaobserwować korzyści, które płyną z pracy w nim.
Dzięki temu nie musimy za każdym razem wpisywać wszystkiego od nowa. Mając sprawdzone schematy i działania, wiedząc, że możemy wykorzystać je w danej kampanii, wystarczy, że skopiujemy wybrane elementy, grupy reklam czy słowa kluczowe. Można również bazować na całym szkielecie i wprowadzić w niego niewielkie zmiany, jak grupę odbiorców czy lokalizację. Budowanie kampanii od nowa na pewno może być nużące i zabierać sporo czasu, który moglibyśmy wykorzystać na kreatywne myślenie bądź optymalizację. Jedyne czego nie możemy przenosić w obrębie działach w Edytorze to listy odbiorców.
Zdarza się tak, że przychodzi czas, gdy trzeba podmienić we wszystkich reklamach daną rzecz. Słowa kluczowe, adres URL, nagłówki, czy nawet dodać nazwę firmy lub slogan, który chce wykorzystać klient. Takie zmiany są niezwykle czasochłonne, zwłaszcza przy wielu reklamach. Umówmy się – nikt na to nie ma czasu, zwłaszcza, że samo wypuszczenie kampanii to dopiero połowa sukcesu. Dzięki Edytorowi Google Ads można zrobić to szybciej i sprawniej. Wystarczy zaznaczyć kampanię, w której potrzebujemy wprowadzić zmiany i dzięki funkcji kopiuj-wklej poprawić frazy we wszystkich reklamach. Również możliwe jest zmienianie stawek, zwłaszcza, jeśli jesteś ograniczony przez budżet i chcesz je obniżyć – nie wykonując wszystkiego ręcznie. Są to funkcje zaawansowane, które pozwalają na operowanie bardziej szczegółowymi elementami.
Ponieważ zduplikowane słowa kluczowe w Twojej kampanii mogą znacznie obniżyć jej wydajność i widoczność, trzeba zadbać o ich optymalizację. Im większe strony, tym większa szansa na to, że frazy będą się powtarzały, a identyczne słowa w grupach reklam mogą sprawić, że zaczną same ze sobą konkurować. Wpłynie to na koszt kliknięć i zdecydowanie nasz portfel. Wyszukiwarka pomoże odnaleźć te, które się notorycznie powielają i wyznaczy grupę tych, które powinny ulec zmianie. Wystarczy przeskanować całe konto i w kilka chwil otrzymamy listę duplikatów.
Znamy doskonale sytuacje, w których przez brak dostępu do internetu nie jesteśmy w stanie odpalić programu czy wprowadzić pewnych zmian. Opcja offline wygodna jest zwłaszcza dla podróżujących. Edytor nie musi być stale połączony z siecią, póki nie publikujemy zmian. Wszystkie inne działania, jak zmiany w reklamach, grupach, elementach składowych odbyć się mogą w programie, a po wszystkim zostaną zapisane na dysku komputera. Nie musimy się martwić, że wszystko zniknie.
Pozwalają na szybsze uruchomienie funkcji i wprowadzanie zmian, a Edytor posiada ich całkiem sporo. Są one analogiczne do kopiuj-wklej czy cofanie, ale jest również kilka, tj. Ctrl+B – odpowiadający za zmianę stawek; Ctrl+H – znajdź i zamień; dzięki Ctrl+N możemy dodać nowe elementy, a Ctrl+? Pokaże nam całą listę skrótów dostępnych w aplikacji. To tylko niewielka część tego, co może dać nam Edytor Google Ads. Dlatego zachęcamy do zapoznania się z narzędziem znacznie bliżej.