MarketingReklama

Emocje w reklamie – jak wykorzystać?

3 min czytania
Emocje w reklamie – jak wykorzystać?

Emocje to zagadnienie, którego nie da się opisać liczbowo. Ludzki umysł jest zresztą najbardziej niezbadanym organem człowieka, a to w nim pojawiają się właśnie one. Ogólna zasada ich działania jest jednak znajoma, a to wykorzystywane jest w efektywnym marketingu internetowym. Sprawdź, w jaki sposób oddziałują na emocje specjaliści od reklamy!

Emocje w reklamie — jak to działa?

Reklama powinna nawiązać konkretną i silną więź odbiorcy z produktem lub usługą. Z tego też powodu musi czerpać z poziomu poznawczego. W innym przypadku niemożliwe byłoby wywołanie intensywnych emocji. Warto oddziaływać na nie w reklamach, gdyż to, co jest związane z silnym pobudzeniem emocjonalnym, zostaje zapamiętane. A chyba właśnie tego oczekujesz od materiałów marketingowych, które ukazują w dobrym świetnie Twoją markę? Tym sposobem:

  • smutek wywołuje empatię,
  • radość pobudza do dzielenia się nią,
  • złość generuje determinację i upór, a 
  • strach i zaskoczenie kierują w stronę tego, co znane i bliskie.

Wykorzystując wymienione wyżej emocje, specjaliści od marketingu internetowego umieją tak skonstruować reklamy, że ich odbiorcy wiążą się z produktami lub usługami, które są reklamowane. 

Wykorzystanie w reklamach smutku ma zazwyczaj związek z kampaniami społecznymi. W przypadku komercyjnych projektów to rozwiązanie raczej nie jest praktykowane. Opieranie swojego przekazu na radości ma już o wiele większy sens. Jeżeli produkt lub usługa kojarzy się z tym, co optymistyczne i radosne, może być bardzo dobrze zapamiętane. Dla przykładu wesoła i rytmiczna piosenka w spocie reklamowym Malaga Tiki Taki i Kasztanki mocno wpada w ucho i niewątpliwie szybko się ją zapamiętuje. W takiej sytuacji klient, który znajduje się przy półkach sklepowych, sięga po produkt, który już zna. Z kolei złość bardzo często wykorzystywana jest na przykład w reklamach napojów energetycznych. Wiele zależy zatem od tego, z jakim produktem specjaliści od marketingu mają do czynienia. 

Zobacz  Marketing referencyjny – dlaczego warto z niego korzystać?

Oczywiście nie zawsze emocje w reklamie dotyczą materiałów filmowych, które mogą zostać wyemitowane w telewizji lub na przykład na YouTube. W niektórych przypadkach może być to na przykład baner na stronie internetowej. Sprawdzona agencja marketingowa potrafi w porozumieniu z Tobą poprowadzić najlepszą możliwą kampanię.

Emocje w reklamie – jak wykorzystać?

Przeczytaj także: SXO i Audyt SEO

Emocje w reklamie — jak są badane?

Specjaliści od marketingu internetowego wykorzystując emocje w reklamie, nie idą po omacku. Stosują bowiem najbardziej zaawansowane narzędzia, technologie i ekspercką wiedzę po to, aby możliwe było zmaksymalizowanie wrażeń u odbiorców. Przykładów jest ogrom i wystarczy zastanowić się, które firmy najbardziej utkwiły w pamięci odbiorców dzięki przekazom marketingowym. To, co znane i zapamiętane, jest później wybierane na półkach sklepowych stacjonarnie lub online. 

Specjaliści zajmujący się marketingiem internetowym, aby z maksymalną skutecznością działać na emocje w reklamie, wykorzystali narzędzie analityczne „Emotions Tracker”. Dzięki jego zastosowaniu możliwe okazało się wyeliminowanie z treści materiału firmowego fragmentów, które nie budowały zaangażowania. 

Jak zatem widać, emocje w reklamie działają najlepiej wtedy, gdy sam przekaz marketingowy jest jak najmocniej skondensowany. Z tego też powodu warto powierzyć taką formę prowadzenia marketingu ekspertom. Co prawda możliwe są próby samodzielnego tworzenia reklam, ale osoby, które nie mają w tej dziedzinie odpowiedniego doświadczenia i wykształcenia, raczej nie osiągną spektakularnych efektów. Agencje marketingowe, które latami zdobywają doświadczenie i umiejętności, a także zatrudniają sprawdzonych ekspertów, mogą sporo pomóc Ci w zwiększeniu poziomu sprzedaży poprzez emocje w reklamach. Możliwe jest również zbudowanie świadomości marki. To, co intensywnie oddziałuje na umysł, jest bowiem zapamiętywane. 

tło banera
Genialne firmy mnożą
swój potencjał z
Ocena Clutch
5.0
Ocena Google
4.8
Zespół Semcore odpowiedzialny za tworzenie wartościowego contentu na temat marketingu internetowego. Część treści tworzymy wspólnie, rozmawiając o nich i pozyskując wiedzę od ekspertów ze wszystkich działów. W artykułach blogowych przedstawiamy między innymi: aktualne informacje dotyczące: SEO, UX, tworzenia i optymalizacji płatnych kampanii reklamowych, zarządzania sklepami internetowymi. Pokazujemy w jaki sposób można samodzielnie dokonać zmian na własnej stronie, przedstawiamy także ważne argumenty przemawiające na korzyść nowoczesnych rozwiązań.

Udostępnij

Oceń tekst

Średnia ocen 1 / 5. Liczba głosów: 1

Brak głosów - oceń jako pierwszy!

Zapytaj o ofertę SEO
Dołącz do newslettera
Powiązane artykuły Najnowsze Popularne

Zbuduj Twój potencjał SEO

Skonsultuj z nami Twoją sytuację w wyszukiwarce. Porozmawiajmy o Twoich celach i możliwościach współpracy