MarketingReklama

Emocje w reklamie – jak wykorzystać?

3 min czytania
Emocje w reklamie – jak wykorzystać?

Emocje to zagadnienie, którego nie da się opisać liczbowo. Ludzki umysł jest zresztą najbardziej niezbadanym organem człowieka, a to w nim pojawiają się właśnie one. Ogólna zasada ich działania jest jednak znajoma, a to wykorzystywane jest w efektywnym marketingu internetowym. Sprawdź, w jaki sposób oddziałują na emocje specjaliści od reklamy!

Emocje w reklamie — jak to działa?

Reklama powinna nawiązać konkretną i silną więź odbiorcy z produktem lub usługą. Z tego też powodu musi czerpać z poziomu poznawczego. W innym przypadku niemożliwe byłoby wywołanie intensywnych emocji. Warto oddziaływać na nie w reklamach, gdyż to, co jest związane z silnym pobudzeniem emocjonalnym, zostaje zapamiętane. A chyba właśnie tego oczekujesz od materiałów marketingowych, które ukazują w dobrym świetnie Twoją markę? Tym sposobem:

  • smutek wywołuje empatię,
  • radość pobudza do dzielenia się nią,
  • złość generuje determinację i upór, a 
  • strach i zaskoczenie kierują w stronę tego, co znane i bliskie.

Wykorzystując wymienione wyżej emocje, specjaliści od marketingu internetowego umieją tak skonstruować reklamy, że ich odbiorcy wiążą się z produktami lub usługami, które są reklamowane. 

Wykorzystanie w reklamach smutku ma zazwyczaj związek z kampaniami społecznymi. W przypadku komercyjnych projektów to rozwiązanie raczej nie jest praktykowane. Opieranie swojego przekazu na radości ma już o wiele większy sens. Jeżeli produkt lub usługa kojarzy się z tym, co optymistyczne i radosne, może być bardzo dobrze zapamiętane. Dla przykładu wesoła i rytmiczna piosenka w spocie reklamowym Malaga Tiki Taki i Kasztanki mocno wpada w ucho i niewątpliwie szybko się ją zapamiętuje. W takiej sytuacji klient, który znajduje się przy półkach sklepowych, sięga po produkt, który już zna. Z kolei złość bardzo często wykorzystywana jest na przykład w reklamach napojów energetycznych. Wiele zależy zatem od tego, z jakim produktem specjaliści od marketingu mają do czynienia. 

Zobacz  ROPO – czym jest i jak wykorzystać w marketingu?

Oczywiście nie zawsze emocje w reklamie dotyczą materiałów filmowych, które mogą zostać wyemitowane w telewizji lub na przykład na YouTube. W niektórych przypadkach może być to na przykład baner na stronie internetowej. Sprawdzona agencja marketingowa potrafi w porozumieniu z Tobą poprowadzić najlepszą możliwą kampanię.

Emocje w reklamie – jak wykorzystać?

Przeczytaj także: SXO i Audyt SEO

Emocje w reklamie — jak są badane?

Specjaliści od marketingu internetowego wykorzystując emocje w reklamie, nie idą po omacku. Stosują bowiem najbardziej zaawansowane narzędzia, technologie i ekspercką wiedzę po to, aby możliwe było zmaksymalizowanie wrażeń u odbiorców. Przykładów jest ogrom i wystarczy zastanowić się, które firmy najbardziej utkwiły w pamięci odbiorców dzięki przekazom marketingowym. To, co znane i zapamiętane, jest później wybierane na półkach sklepowych stacjonarnie lub online. 

Specjaliści zajmujący się marketingiem internetowym, aby z maksymalną skutecznością działać na emocje w reklamie, wykorzystali narzędzie analityczne „Emotions Tracker”. Dzięki jego zastosowaniu możliwe okazało się wyeliminowanie z treści materiału firmowego fragmentów, które nie budowały zaangażowania. 

Jak zatem widać, emocje w reklamie działają najlepiej wtedy, gdy sam przekaz marketingowy jest jak najmocniej skondensowany. Z tego też powodu warto powierzyć taką formę prowadzenia marketingu ekspertom. Co prawda możliwe są próby samodzielnego tworzenia reklam, ale osoby, które nie mają w tej dziedzinie odpowiedniego doświadczenia i wykształcenia, raczej nie osiągną spektakularnych efektów. Agencje marketingowe, które latami zdobywają doświadczenie i umiejętności, a także zatrudniają sprawdzonych ekspertów, mogą sporo pomóc Ci w zwiększeniu poziomu sprzedaży poprzez emocje w reklamach. Możliwe jest również zbudowanie świadomości marki. To, co intensywnie oddziałuje na umysł, jest bowiem zapamiętywane. 

Zespół Semcore odpowiedzialny za tworzenie wartościowego contentu na temat marketingu internetowego. Część treści tworzymy wspólnie, rozmawiając o nich i pozyskując wiedzę od ekspertów ze wszystkich działów. W artykułach blogowych przedstawiamy między innymi: aktualne informacje dotyczące: SEO, UX, tworzenia i optymalizacji płatnych kampanii reklamowych, zarządzania sklepami internetowymi. Pokazujemy w jaki sposób można samodzielnie dokonać zmian na własnej stronie, przedstawiamy także ważne argumenty przemawiające na korzyść nowoczesnych rozwiązań.

Udostępnij

Oceń tekst

Średnia ocen 1 / 5. Liczba głosów: 1

Brak głosów - oceń jako pierwszy!

Zapytaj o ofertę SEO
Dołącz do newslettera
Powiązane artykuły Najnowsze Popularne

Zbuduj Twój potencjał SEO

Skonsultuj z nami Twoją sytuację w wyszukiwarce. Porozmawiajmy o Twoich celach i możliwościach współpracy