Emocje to zagadnienie, którego nie da się opisać liczbowo. Ludzki umysł jest zresztą najbardziej niezbadanym organem człowieka, a to w nim pojawiają się właśnie one. Ogólna zasada ich działania jest jednak znajoma, a to wykorzystywane jest w efektywnym marketingu internetowym. Sprawdź, w jaki sposób oddziałują na emocje specjaliści od reklamy!
Reklama powinna nawiązać konkretną i silną więź odbiorcy z produktem lub usługą. Z tego też powodu musi czerpać z poziomu poznawczego. W innym przypadku niemożliwe byłoby wywołanie intensywnych emocji. Warto oddziaływać na nie w reklamach, gdyż to, co jest związane z silnym pobudzeniem emocjonalnym, zostaje zapamiętane. A chyba właśnie tego oczekujesz od materiałów marketingowych, które ukazują w dobrym świetnie Twoją markę? Tym sposobem:
Wykorzystując wymienione wyżej emocje, specjaliści od marketingu internetowego umieją tak skonstruować reklamy, że ich odbiorcy wiążą się z produktami lub usługami, które są reklamowane.
Wykorzystanie w reklamach smutku ma zazwyczaj związek z kampaniami społecznymi. W przypadku komercyjnych projektów to rozwiązanie raczej nie jest praktykowane. Opieranie swojego przekazu na radości ma już o wiele większy sens. Jeżeli produkt lub usługa kojarzy się z tym, co optymistyczne i radosne, może być bardzo dobrze zapamiętane. Dla przykładu wesoła i rytmiczna piosenka w spocie reklamowym Malaga Tiki Taki i Kasztanki mocno wpada w ucho i niewątpliwie szybko się ją zapamiętuje. W takiej sytuacji klient, który znajduje się przy półkach sklepowych, sięga po produkt, który już zna. Z kolei złość bardzo często wykorzystywana jest na przykład w reklamach napojów energetycznych. Wiele zależy zatem od tego, z jakim produktem specjaliści od marketingu mają do czynienia.
Oczywiście nie zawsze emocje w reklamie dotyczą materiałów filmowych, które mogą zostać wyemitowane w telewizji lub na przykład na YouTube. W niektórych przypadkach może być to na przykład baner na stronie internetowej. Sprawdzona agencja marketingowa potrafi w porozumieniu z Tobą poprowadzić najlepszą możliwą kampanię.
Przeczytaj także: SXO i Audyt SEO
Specjaliści od marketingu internetowego wykorzystując emocje w reklamie, nie idą po omacku. Stosują bowiem najbardziej zaawansowane narzędzia, technologie i ekspercką wiedzę po to, aby możliwe było zmaksymalizowanie wrażeń u odbiorców. Przykładów jest ogrom i wystarczy zastanowić się, które firmy najbardziej utkwiły w pamięci odbiorców dzięki przekazom marketingowym. To, co znane i zapamiętane, jest później wybierane na półkach sklepowych stacjonarnie lub online.
Specjaliści zajmujący się marketingiem internetowym, aby z maksymalną skutecznością działać na emocje w reklamie, wykorzystali narzędzie analityczne „Emotions Tracker”. Dzięki jego zastosowaniu możliwe okazało się wyeliminowanie z treści materiału firmowego fragmentów, które nie budowały zaangażowania.
Jak zatem widać, emocje w reklamie działają najlepiej wtedy, gdy sam przekaz marketingowy jest jak najmocniej skondensowany. Z tego też powodu warto powierzyć taką formę prowadzenia marketingu ekspertom. Co prawda możliwe są próby samodzielnego tworzenia reklam, ale osoby, które nie mają w tej dziedzinie odpowiedniego doświadczenia i wykształcenia, raczej nie osiągną spektakularnych efektów. Agencje marketingowe, które latami zdobywają doświadczenie i umiejętności, a także zatrudniają sprawdzonych ekspertów, mogą sporo pomóc Ci w zwiększeniu poziomu sprzedaży poprzez emocje w reklamach. Możliwe jest również zbudowanie świadomości marki. To, co intensywnie oddziałuje na umysł, jest bowiem zapamiętywane.