AnalitykaPozycjonowanie

Frazy not provided w Google Analytics – jak sobie z nimi radzić?

3 min czytania

Podstawy pozycjonowania powinien znać każdy, kto działa w marketingu online. Więcej informacji o SEO przeczytasz tutaj. Każdy z posiadaczy strony www powinien traktować Google Analytics jako jedno z najważniejszych i najbardziej podstawowych narzędzi. Pozwala bowiem na badanie skuteczności działań, jakie prowadzi się w sieci. Jeżeli we własnej witrynie zaimplementuje się tracker i rozpocznie zbieranie cennych danych, a następnie dokona ich rzetelnej analizy i nakreśli strategię marketingową na podstawie pozyskanych w ten sposób wyników. Pozwala to na odniesienie sukcesu w biznesie i poprawienie swojej kondycji finansowej.

Niezwykle istotną kwestią podczas dokonywania analizy takich działań jest na pewno wybór właściwych słów kluczowych pod kątem działań z zakresu pozycjonowania, czy prowadzenia kampanii Google Ads. W przypadku SEO może pojawić się przeszkoda – frazy not provided pojawiające się w raporcie dla bezpłatnych słów kluczowych.

Czym są frazy not provided?

Już od początków funkcjonowania Google Analytics korzystający z usługi użytkownicy mieli możliwość dokonywania analizy słów i wyrażeń, które przyciągały internautów właśnie do ich strony www. Bardzo chętnie wykorzystywali więc taką możliwość podczas prowadzonych działań z zakresu SEO. W 2011 roku domena wyszukiwarki Google została jednak przekierowana z wersji http na https, co spowodowało zaszyfrowanie fraz, które były dotychczasowym źródłem do trafienia na daną witrynę. Google twierdziło, że takie działania miały na celu zwiększenie bezpieczeństwa wyszukiwania w sieci.

Zobacz:  Optymalizacja strony mobilnej pod SEO

Jak radzić sobie z frazami non-provided?

Skuteczność i funkcjonalność narzędzia SEO Google Search Console

GSC jest to bardzo ciekawe narzędzie, które wspomaga monitorowanie strony i jej widoczności w wynikach wyszukiwarki. Nie ma jednak możliwości, aby pozyskać za jego pomocą dane odnośnie ruchu na witrynie. Google Search Console pozwala jednak na to, żeby szybko zidentyfikować problemy z crawlowaniem strony przez boty Google o indeksowaniem.

Zobacz  Czy blokować stronę jednocześnie w robots i noindex?

W zakresie wyszukiwania fraz not provided użytkownika może zainteresować funkcja widoku „Skuteczność”, który mieści się w zakładce „Stan”. Możemy tam odszukać informacje o słowach kluczowych, które prowadzą użytkowników sieci do naszej strony www. Otrzymujemy jednak wynik z maksymalnie ostatnich 16 miesięcy. Dodatkowo dowiemy się o liczbie kliknięć oraz poszczególnych wyświetleń. Pozwala to na dokonanie trafnej oceny, które frazy są najcenniejsze dla naszej strony. Eksperci z zakresu SEO bardzo rekomendują właśnie to narzędzie do określenia, które słowa kluczowe są dla nas najważniejsze, a które z nich to frazy not provided i należy ich unikać, ponieważ nie przynoszą naszej witrynie żadnych korzyści.

Sposoby na słowa kluczowe not provided – jak uniknąć problemów?

Problematyczne słowa not provided pochodzą jedynie z bezpłatnych wyników wyszukiwania. Na szczęście problem nie ma wpływu na dane, które zostaną pozyskane dzięki Google Ads. Wystarczy więc skorzystać z płatnej oferty reklamy, aby ominąć tę komplikację. Dobrze jest dokonać odpowiedniej analizy wskaźników, jakie uda nam się pozyskać z kilku ostatnich miesięcy, a następnie wykorzystać jej wyniki w działaniach z zakresu SEO.

  • Naprawdę warto wygospodarować środki w budżecie firmy na przeprowadzenie takiego testu, a najlepiej, żeby stał się on elementem stałym działań marketingowych, ponieważ pozwala na generowanie wartościowego ruchu na stronie www.
  • Uzyskamy w ten sposób cenne wskazówki, co do wyboru słów kluczowych, jakie powinny zostać uwzględnione w zakresie pozycjonowania strony i jej optymalizacji.
Zobacz:  Domena z myślnikiem czy bez? Co wybrać?

Niezbędne dane znajdują się w zakładce Google Ads w wyszukiwanych słowach. Bardzo ważne jest jednak wcześniejsze zintegrowanie konta Google Analitycs z kontem Google Ads.

Jak radzić sobie z frazami non-provided?

Analiza widoku „strony docelowe”

Na niepożądane frazy not provided sposoby są jednak różne. Kolejnym miejscem pomocnym w walce z nimi jest widok „Strony docelowe” w Google Analytics. Uzyskamy bowiem informację, jaka była strona, z której dostał się do nas użytkownik. Metoda wskazuje nam przewodnie tematy fraz użytecznych dla nas. Jeżeli zdecydujemy się na płatną kampanię Google Ads i dostosujemy ją pod kątem właściwych fraz kluczowych, mamy możliwość porównania ruchu płatnego z bezpłatnym. Dowiemy się wówczas, jakie były wyrażenia w bezpłatnych wynikach.

Zobacz  Kilku użytkowników w Google Analytics – jak utworzyć?

Śledzenie wyszukiwania na stronie dzięki Google Analytics

Również wyszukiwania wewnątrz naszej witryny mogą kierować na wyrażenia, dzięki którym użytkownicy sieci znajdują się na stronie. Dzięki takiemu rozwiązaniu można wyciągnąć wnioski, dlaczego ktoś zdecydował się ją odwiedzić. W tym celu należy uruchomić funkcję w Google Analytics. W ustawieniach widoku administracji uruchamiamy śledzenie i uwzględniamy jego parametry.

Frazy not provided to na pewno duża przeszkoda dla specjalistów z dziedziny marketingu. Chcąc sobie z nimi poradzić, najlepiej korzystać właśnie z pomocy specjalistów, którzy znają sposoby na ich wykrycie i wprowadzenie odpowiednich działań z zakresu SEO, które okażą się być pomocne. Można oczywiście podejmować takie działania samodzielnie, jednak nie zawsze odniosą pożądany skutek.Frazy not provided w Google Analytics – jak sobie z nimi radzić?

Zespół Semcore odpowiedzialny za tworzenie wartościowego contentu na temat marketingu internetowego. Część treści tworzymy wspólnie, rozmawiając o nich i pozyskując wiedzę od ekspertów ze wszystkich działów. W artykułach blogowych przedstawiamy między innymi: aktualne informacje dotyczące: SEO, UX, tworzenia i optymalizacji płatnych kampanii reklamowych, zarządzania sklepami internetowymi. Pokazujemy w jaki sposób można samodzielnie dokonać zmian na własnej stronie, przedstawiamy także ważne argumenty przemawiające na korzyść nowoczesnych rozwiązań.

Udostępnij

Oceń tekst

Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów - oceń jako pierwszy!

Zapytaj o ofertę SEO
Dołącz do newslettera
Powiązane artykuły Najnowsze Popularne

Zbuduj Twój potencjał SEO

Skonsultuj z nami Twoją sytuację w wyszukiwarce. Porozmawiajmy o Twoich celach i możliwościach współpracy