Małe zmiany w marketingu potrafią wywołać duże efekty. Doskonałym tego przykładem są hashtagi oraz slogany reklamowe, które mogą być kojarzone z marką, budując tym samym świadomość danego brandu na rynku. Jakie hashtagi stosować, i czy one rzeczywiście zawsze działają?
Na skróty
Czym są hashtagi?
Hashtagi, to słowa poprzedzone znakiem # (hash). Wykorzystuje się je głównie w mediach społecznościowych, ale pojawiają się także na stronach internetowych oraz na tradycyjnych ulotkach, czy banerach. Nie mniej jednak głównym miejscem ich wykorzystania jest świat cyfrowy, do którego dostęp uzyskujemy poprzez smartfony czy komputery.
Popularność hashtagi zyskały początkiem XXI wieku, wraz z szybkim rozwojem internetu, choć ich historia jest znacznie dłuższa, bowiem początkowo były wykorzystywane przez programistów. Aktualnie praktycznie każda osoba korzystająca z mediów społecznościowych wie czym jest hashtag. Umieszcza się je pod zdjęciami, postami, a nierzadko także i w komentarzach.
Czy hashtagi działają?
Zastanawiasz się, czy hashtagi działają i jak wykorzystywać je przy promowaniu marki? Możliwości ich zastosowania jest naprawdę wiele. Umieszczone na stronie internetowej mogą odsyłać do innej, powiązanej treści. Często w ten sposób oznacza się dany content na blogu, czy w mediach społecznościowych. Jakie hashtagi stosować, aby ich wdrożenie było efektywne, a przy tym naturalne? Dobrym rozwiązaniem jest na przykład dodawanie pod artykułami zapisu, odnoszącego się do kategorii tekstu – #zdrowie, #motoryzacja, czy #informatyka.
Frazy poprzedzone znakiem # są przydatne w social mediach, szczególnie w przypadku mało znanych firm. Dodając zdjęcia lub posty, warto oznaczyć je poprzez odpowiedni hashtag. Wówczas istnieje większa szansa, że udostępnione publikacje dotrą znacznie dalej i zbudują lepsze zasięgi. Według badania przeprowadzonego przez Marketing Profs nawet 88% korporacji stosuje oznaczenie z wykorzystaniem symbolu # podczas dodawania treści na stronach internetowych i w mediach społecznościowych. Czy hashtagi działają? Z pewnością, trzeba tylko wiedzieć, jak wykorzystać ich siłę, aby osiągać korzyści.
Dobrą metodą dodawania znaczników z symbolem # jest wdrażanie ich w treści. Nie musisz na sucho, wypisywać ich na koniec publikacji, co czasami wygląda po prostu sztucznie. Użyj kluczowego słowa podczas pisania tekstu, a frazę poprzedź znakiem hash. To dobrze wygląda i jest skuteczne!
Jakie hashtagi wybrać przy marketingu treści?
Aktualnie hashtagi pełnią rolę tradycyjnych, powszechnie znanych sloganów reklamowych. Stosuje się je w marketingu treści (content marketing), a wiele marek wypracowało własne hasła, które poprzedzone są znakiem #. Jakie hashtagi wybrać, aby promować własny biznes online? To zależy od tego, w jakiej branży działasz. Przede wszystkim podczas publikowania treści, staraj się umieszczać tagi dopasowane do rodzaju publikacji. Piszesz o nowych rozwiązaniach technologicznych w zakresie medycyny? W takim przypadku możesz umieścić zapis #medycyna #zdrowie #technologie. Widzisz, jak to działa? W naturalny sposób tagujesz własną treść, co jest nie tylko przydatne, ale i przyjazne dla użytkowników.
Niektóre serwisy społecznościowe umożliwiają śledzenie poszczególnych tematów. Jeżeli użytkownik jest zainteresowany daną kategorią treści, poprzez obserwowanie hashtagów będzie na bieżąco informowany o nowych treściach. Ty dodając odpowiednie znaczniki # do swoich publikacji, trafisz do takiego odbiorcy, poszerzając zasięgi. Wiesz już, jakie hashtagiwybrać do promowania treści? Teraz czas je zastosować podczas realizowania strategii content marketingu!
Czy hashtagi działają? Jasne, że tak! Jeżeli chcesz budować świadomość marki w sieci, warto tym sposobem zapisać hasło reklamowe. Każdy brand powinien mieć własną formę identyfikacji wizualnej, ale to nie tylko logo czy miniaturka, ale także slogan w formie hashtagu.
Kluczową rolę w budowaniu świadomości marki odgrywają media społecznościowe. Przygotowane treści warto publikować właśnie tam, ewentualnie dobrym rozwiązaniem będzie podlinkowanie artykułu na blogu, co dodatkowo zostanie otagowane odpowiednimi znacznikami hash. Skoro wiesz już, czy hashtagi działają, czas na ich wdrożenie.
Przygotuj spersonalizowane treści, które będą wartościowe dla Twoich klientów. Na końcu każdej publikacji dodaj tag, odnoszący się do kategorii treści. Tym sposobem dotrzesz do ludzi, obserwujących podobny content. Dodatkowo umieść własny slogan, zapisany w tej samej formie. Do odbiorców publikacji podejdź z uwagą i szacunkiem. To osoby, które media społecznościowe przeglądają w wolnej chwili, w ramach rozluźnienia i relaksu. Postaraj się zainicjować rozmowę, odpowiadaj na pytania i podtrzymuj konwersację. Po więcej informacji na dany temat skieruj użytkowników na własny, specjalistyczny blog, jeżeli tylko takowy posiadasz.
Hashtagi działają także wtedy, gdy wykorzystuje się je do promowania akcji marketingowych. Organizujesz niezwykle kuszącą promocję? Oznacz ją odpowiednim sloganem, zapisanym w formie tagu z symbolem #. Organizujesz ważne wydarzenie, może konferencję? Nazwij ją chwytliwie i zapisz w formie hashtagu. W ten sposób publikacje mogą rozprzestrzenić się drogą wirusową, a kolejne osoby chętnie zamieszczą w swoich postach Twój hashtag.
Absolwent zarządzania. Łączy SEO i content marketing w jednolitą całość. Pozycjonowanie stron traktuje w kategorii strategii marketingowej, która ma znaczenie na każdym etapie ścieżki zakupowej użytkownika. Prywatnie fascynuje się psychologią zachowań konsumenckich.