Jak prowadzić mailing reklamowy? Poradnik
3 min
3 min
Na skróty
Skuteczne dotarcie do klienta to bardzo istotny cel prowadzenia działań reklamowych. Znacznie pomoże w tym mailing reklamowy. W jaki sposób obsługiwać to narzędzie, aby przyniosło wymierne korzyści w postaci konwersji użytkownika? Na co zwrócić uwagę przy tworzeniu wiadomości prosprzedażowych i eksperckich jednocześnie? Wyjaśnijmy te wątpliwości.
Zdj. 1 Mailing to ważny element reklamy bezpośredniej
Źródło. https://pixabay.com/photos/finger-touch-businessman-mail-2956974/
Pamiętaj, że wysyłanie maili reklamowych nie jest równoznaczne ze spamem. Profesjonalnie i kompleksowo przygotowany mailing to nie tylko wartość promocyjna dla marki czy określonego produktu, ale również wiele przydatnych informacji dla klienta. Wielu potencjalnych odbiorców Twojej marki będzie bardzo chętnie przyjmować wiadomości z eksperckimi poradami.
Czym tak naprawdę jest mailing reklamowy? To element direct marketingu, pozwalający na bezpośrednie dotarcie do potencjalnego klienta przy pomocy elektronicznej skrzynki pocztowej. Ma charakter promocyjny, informacyjny oraz prosprzedażowy. Warto podkreślić, że to dość spersonalizowana forma reklamy. Wysyłamy ją wyłącznie wtedy, gdy znamy profil potencjalnego odbiorcy i mamy szansę, że ten zapozna się z zawartymi w treści materiałami.
Mailing reklamowy wspiera działania, które prowadzi np. agencja SEO (czyli szerokie pozycjonowanie) czy reklamy typu Google Ads. Umożliwia skuteczne dotarcie do odbiorcy. Jeżeli wiadomość jest prawidłowo skonstruowana, to istnieje też duża szansa, że klient zareaguje na nią w pożądany przez Ciebie sposób i zrobi zakupy w naszym e-sklepie lub skorzysta z oferowanych usług.
Mailing reklamowy ma wiele zalet związanych z szybkim dotarciem do potencjalnego odbiorcy oraz skutecznością działania. Dlaczego to forma reklamy, z której warto korzystać?
Z mailingu mogą korzystać duże przedsiębiorstwa i niewielkie firmy. Oczywiście, zawsze istnieje ryzyko, że klient nie otworzy maila, ten trafi do spamu pocztowego lub nie będzie generował przewidzianego współczynnika konwersji. Mimo to potencjalne korzyści są dużo wyższe od ryzyka, a przy zachowaniu prawidłowej budowy wiadomości i zasad wysyłania mailingu, firma może na nim bardzo skorzystać.
Zasada budowy mailingu reklamowego jest uniwersalna i odnosi się do każdej branży. Co powinno być zawarte w wiadomości, którą prześlesz do klienta?
Zdj. 2 Zwróć uwagę na tytuł i pierwsze zdanie maili reklamowych
Źródło. Gmail
W mailu koniecznie należy wpleść tzw. CTA (call to action), czyli zachętę do podjęcia działania. W przypadku mailingu CTA może być jednym słowem („Zobacz!”, „Sprawdź!”, „Poznaj!”) lub sloganem przyciągającym uwagę.
Istnieje kilka zasad, które umożliwiają prowadzenie naprawdę skutecznych działań mailingowych. Przede wszystkim pozyskaj zgody na przesyłanie wiadomości od klientów. Możesz to robić np. w trakcie procedury logowania do Twojego sklepu internetowego. Baza klientów powinna być zabezpieczona i posegregowana zgodnie z ich zainteresowaniami czy wiekiem. To pozwoli na późniejsze dopasowanie treści do pożądanych skutków.
Pamiętaj, aby zaplanować harmonogram publikacji. Maile nie powinny trafiać do klientów częściej niż raz dziennie (chociaż zalecana jest tygodniowa częstotliwość przesyłania wiadomości). Dzięki temu poczta nie trafi do spamu, a klient nie zrazi się przed otwieraniem maili.
W treści zwracaj się bezpośrednio do odbiorcy (niekoniecznie imieniem, ale warto stosować zasadę przejścia na „ty”). Akapity powinny być krótkie i dynamiczne, zawierać treści eksperckie, stawiając na pokazanie zalet promowanego produktu lub usługi. Jednocześnie zwróć uwagę na fakt, że mail reklamowy nie ma być broszurą informacyjną!
Na koniec ważna uwaga! Mailing musi być spójny z prowadzeniem działań SEO, SXO, tworzeniem contentu na stronie internetowej oraz w mediach społecznościowych. Powinien być ujęty w strategii marketingowej. Tylko w ten sposób możesz osiągnąć realny sukces. Mierz też powodzenie działań mailingowych. Możesz robić to np. dając subskrybentom rabat na zakupy czy wybrane usługi.
Dziennikarz, copywriter i przedsiębiorca, który działa w branży od ponad 10 lat. Wykładowca Uniwersytetu Mikołaja Kopernika i licencjonowany konferansjer. Zajmuje się przygotowywaniem eksperckich treści związanych z marketingiem, a w szczególności pozycjonowaniem treści. Praca jest dla niego największą pasją.