Współcześnie pojawia się coraz więcej sklepów online. Jest to spowodowane zachowaniami klientów, którzy przenieśli się do internetu. Coraz więcej osób chętnie kupuje online i korzysta z możliwości, jakich nie mają sklepu stacjonarne. Konkurencja zwiększa się, coraz trudniej jest zadbać o widoczność, a tym samem dbać o wysoką sprzedaż. Myślisz o założeniu sklepu? Dowiedz się jak rozwijać biznes internetowy!
Od czegoś należy zacząć przygodę z branżą e-commerce?
Nie ma znaczenia, czy będzie to sklep online jako samodzielny biznes, czy sklep online jako kontynuacja oraz rozszerzenie działalności stacjonarnej. Plusem będzie oczywiście założenie sklepu online dodatkowo, do stacjonarnej działalności, jeśli marka jest znana i lubiana. Warto jednak zadbać o swój biznes już na samym początku. Dobry projekt strony, zgodny z wymaganiami użytkowników to jedna z pierwszych kwestii, o jakie należy zadbać. Warto już na starcie stworzyć witrynę, która będzie łatwa w pozycjonowaniu. Co to oznacza? Powinna być szybka i dopasowana do różnych urządzeń elektronicznych (komputery, tablety, telefony).
Jak rozwinąć sprzedaż w sklepie internetowym?
Każda branża w e-commerce posiada swoją specyfikę sprzedaży, ale ważne jest to, aby sklep spełniał podstawowe wymagania, są one wspólne dla wszystkich rodzajów biznesów internetowych. Jeśli chcesz rozwinąć sprzedaż w sklepie internetowym – nie ważne czy dopiero zakładasz nowy sklep, czy dopiero będziesz Na początku, aby rozwinąć sprzedaż w sklepie internetowym, warto pamiętać o:
Dbałości o wygląd oraz funkcjonalność. Dla tzw. user experience ważne są czytelność oraz intuicyjna obsługa sklepu. Klient powinien bez problemu przejść ścieżkę zakupową, nie zastanawiając się, jak można zmienić np. sposób dostawy. Za elektroniczną wersją lady sklepowej stoimy my, obsługując konsumenta z krwi i kości.
Zwróceniu uwagi nie tylko na konkurencyjne ceny, ale także stworzenie spójnej wizerunkowo marki; to bardzo wpłynie na konwersję.
Regularnej kontroli bazy produktowej i jej aktualizacji.
Selekcji oraz bieżącym kontakcie z dostawcami. Jest to szczególnie istotne w przypadku sklepów online wykorzystujących drop shipping, gdzie towar wysyłany jest z magazynów dostawcy wprost do konsumenta.
Obserwacji trendów oraz badaniu potrzeb grup docelowych.
Aktualizacji informacji na stronie sklepu. Kreowanie profesjonalnego, wiarygodnego wizerunku to przede wszystkim zamieszczanie aktualnego adresu siedziby/biura, adresu e-mail czy numerów telefonów. Nie do pomyślenia jest, aby konsument trafił na nieistniejący numer telefonu
Sklep online to wirtualna wersja sklepu stacjonarnego; podobnie jak i one podlega wielu regulacjom; wszystko po to, aby każdy przy odpowiednim wkładzie pracy miał szansę zaistnieć w sieci. Sklep należy odpowiednio dostosować do wymogów wyszukiwarek, aby był widoczny w wynikach wyszukiwania.
Rozwijanie sprzedaży online.
Jak wspomnieliśmy na początku, nie wystarczy być posiadaczem sklepu. Należy wprawić w ruch sprzedaż w sklepie internetowym. Warto poznać wskazówki, które pomogą w realizacji celu rozwoju sprzedaży w sklepie internetowym. Poniżej prezentujemy kilka z nich:
Zadbaj o bezpieczeństwo połączenia. Zainstaluj certyfikat SSL, gdyż jego brak negatywnie wpływa na pozycjonowanie sklepu internetowego w wyszukiwarce Google;Zadbaj o optymalizację sklepu online:
poprawnie wdrożona technologia RWD, coraz więcej użytkowników dokonuje zakupów poprzez urządzenia mobilne,
poprawne linkowania wewnętrzne, co ma ogromny wpływ na szybsze odnalezienie istotnych informacji,
Zaimplementuj profesjonalny regulamin; chroniący zarówno sprzedawcę, jak i kupującego;
Zaoferuj jak najwięcej metod płatności oraz dostawy;
Bądź widoczny w wyszukiwarce! Należy to uczynić poprzez dodanie adresu sklepu do wyszukiwarki Google, wpisów do katalogów branżowych oraz optymalizację strony pod kątem słów kluczowych;
Zainwestuj w social media, najpotężniejsze narzędzie współczesnego marketingu, zwracając uwagę na wizerunkowy walor Facebooka oraz Instagrama. Nie są to platformy stricte sprzedażowe i w przypadku rozwijania sprzedaży online, zadaniem fanpage’a będzie angażowanie odbiorców za pośrednictwem ciekawych przekazów;
Postaw na e-mail marketing, gdyż przekazując informację o promocjach, nowościach, odświeżasz relację z klientem, wzniecając ogień sprzedaży w sklepie internetowym;
Zaimplementuj notyfikacje web push, aby nawiązać skuteczne więzi z odbiorcami. Ta nowoczesna forma tzw. permission marketingu oznacza, że odbiorca wyraził zgodę na otrzymywanie powiadomień;
Rozważ posiadanie PWA, czyli aplikacji łączącej walory rozwiązań mobilnych oraz webowych;
Daj się poznać jako ekspert w swojej branży poprzez aktywności na forach, prowadzenie eksperckiego bloga zgodnie z zasadami SEO. Jest to wartość dodana dla Twojego klienta. Wpisy blogowe warto udostępniać na fanpage’u Facebooka. Klient, widząc w Tobie znawcę branży, chętniej kupi produkt;
Nagradzaj najbardziej lojalnych klientów, oferując kupony rabatowe;
Nie oszczędzaj na promocjach. Daj możliwość okazyjnych zakupów w sklepie internetowym przynajmniej raz w tygodniu;
W trakcie promocji stwarzaj wrażenie „pilności” oferty: »Ostatnie sztuki w tak niskiej cenie, promocja trwa do północy«.
Zaoferuj drobny e-upominek w zamian za zapisanie się na Newsletter.
Zainwestuj w reklamę Google Ads bądź Face Ads. Specjalista pomoże Ci zaistnieć wśród innych domen dzięki właściwie dobranym słowom kluczowym. Na Facebooku wykorzystaj siłę przekazu video oraz zdjęć, angażuj coraz to liczniejsze rzesze fanów oraz możliwości reklamy dynamicznej.
Obecny rynek e- commerce oferuje wiele platform sklepowych, na których można skonstruować sklep internetowy. Są one zaawansowane technologicznie, posiadają bogaty wybór integracji z usługami, typu: obsługa płatności, dostawy, prezentowanie produktów na aukcjach, co stanowi olbrzymie ułatwienie oraz zachętę do przenoszenia sprzedaży do świata wirtualnego. Właściciel sklepu internetowego wykorzystując narzędzia płatne, jak i darmowe jest w stanie rozwinąć sprzedaż w sklepie online i czerpać ze sklepu nie tylko zyski, ale i satysfakcję.