Jest kilka rodzajów tekstów, które mimo tego, że są sponsorowane, mogą być czytane z ciekawością i zaangażowaniem. Są to: poradniki, artykuły informacyjne, wywiady z ekspertami newsy. Warto wykorzystać te formaty w umiejętny sposób i stworzyć taki tekst, który czyta się z przyjemnością. Szczególną formą są wywiady. Jeden z pracowników Twojej firmy może odpowiadać na pytania branżowe, edukować przez to odbiorców i dostarczać im ciekawej wiedzy. Poprzez takie działanie nie tylko zyskujesz przychylność czytających, ale tworzysz także odpowiedni wizerunek firmy. Będzie ona dzięki temu postrzegana jako przedsiębiorstwo, które doskonale rozumie problemy klientów i ma na nie rozwiązania.
Gdzie umieszczać artykuły sponsorowane?
Najlepsze są portale branżowe zajmujące się nowinkami z danej kategorii. Mają duże zaufanie u odbiorców. Dobrym sposobem jest także wykupienie artykułu sponsorowanego u blogera, który interesuje się daną tematyką i tworzy treści związane z tym, czym zajmuje się Twoja firma. Niektóre przedsiębiorstwa decydują się na artykuły sponsorowane na stronach dzienników, tygodników i miesięczników. To także odpowiednia droga, jednak należy pamiętać, iż publikacje z takich stron są czytane przez wiele różnych osób – jedynie część z nich zainteresuje się tekstem. Warto także dopasować do nich samą formę artykułu. Niech będzie on newsem, czy merytorycznym opracowaniem danego zagadnienia, które obrazuje zmiany, rewolucje na rynku, albo tłumaczy w pomocny sposób skomplikowane zagadnienia.
Napisanie artykułu, który jednocześnie będzie promował Twoją firmę, a tym samym będzie ciekawy, merytoryczny i przydatny dla odbiorców nie jest łatwe. Dlatego jeśli nigdy nie pisałeś takich tekstów, a chcesz dobrze przedstawić swoją firmę, to lepiej nie rób tego samodzielnie. Możesz nieświadomie popełnić wiele błędów, które sprawią, że pieniądze wydane na publikację będą zmarnowane. O wiele lepiej będzie skorzystać z pomocy copywritera, albo agencji marketingowej, która ma dział copywriterski. Wtedy masz pewność, że treści będą stworzone w odpowiedniej formie, a słownictwo będzie odpowiadało wybranemu formatowi. Jeśli jednak chcesz stworzyć artykuł sponsorowany samodzielnie, to zapoznaj się z kilkunastoma takimi tekstami. Spójrz na nie z perspektywy odbiorcy. Zobacz czy treści są ciekawe, w jaki sposób zostały sformułowane. Dopiero wtedy napisz swój tekst, ale jeśli nie masz doświadczenia w pisaniu to najlepiej będzie jeśli skorzystasz z korekty kogoś doświadczonego. Wiele portali oferuje nie tylko opublikowanie artykułu sponsorowanego, ale także jego stworzenie. To korzystna opcja dla osób, które nie chcą się bezpośrednio angażować w tworzenie takiej reklamy.