Na skróty
Marketing to branża, która niezwykle szybko ewoluuje. Trudno opracować jedną długofalową strategię promocyjną dla marki lub produktu. Ciągle należy odpowiednio reagować na zmiany zachodzące na rynku, dopasowując marketing do zasad gry. Ze zjawiskiem tym powiązane są różne mody w reklamie online.
Czym tak naprawdę są mody w reklamie online? To nic innego, jak trendy, czyli popularne, powszechnie występujące zjawiska związane z promocją produktów, usług, lub konkretnego brandu. Bardzo często moda na konkretny typ reklamy online nie bierze się znikąd, a jest efektem jakiegoś konkretnego zjawiska.
Ogromnie cenimy komfort i jesteśmy przyzwyczajeni do wygodnych rozwiązań – również w świecie cyfrowym. Świetnym przykładem mody na reklamy online jest promocja wyszukiwania głosowego przez wiele aplikacji, stron, czy sklepy internetowe. Wraz z rozwojem technologii różne marki chcą ułatwić funkcjonowanie swoim klientom. Z tego powodu w 2019 bardzo popularne było wdrażanie wyszukiwania głosowego. To zjawisko szczególnie często można zaobserwować w rozbudowanych sklepach e-commerce, gdzie trudno znaleźć konkretny produkt z uwagi na szeroki asortyment.
Różne marki wdrażały (i ciągle wdrażają) wyszukiwanie głosowe, które dodatkowo reklamują online, aby użytkownicy mieli świadomość, iż takie rozwiązanie jest dostępne. Przykładu nie trzeba szukać daleko, wystarczy spojrzeć na Google, które dodało polską wersję językową do swojego autorskiego Asystenta początkiem 2019 roku. Następnie ruszyła kampania marketingowa, informująca internautów o tym fakcie. Ale to tylko jeden przykład mody w reklamie online, a takie trendy pojawiają się w każdym miesiącu i są wykorzystywane przez różne marki. Jeżeli jesteś przedsiębiorcą, który posiada e-commerce, również powinieneś pomyśleć o tym, jak reagować na trendy.
Co to WooCommerce? Pod tą nazwą kryje się wtyczka do WordPress, dzięki której możliwe jest prowadzenie sklepu internetowego. Jeżeli posiadasz własny e-commerce, niewykluczone, że korzystasz właśnie z tego narzędzia. Prowadzisz sprzedaż poprzez wtyczkę WooCommerce? W takim razie musisz wiedzieć, jak szybko i sprawnie reagować na mody w reklamie online, aby pozyskiwać nowych klientów oraz budować świadomość własnej marki w internecie.
Na każdą modę oraz trendy możesz reagować reklamą opartą na zasadzie real time marketing. Takie działania nawiązują do aktualnych wydarzeń, dzięki czemu są bardziej spersonalizowane oraz trafne. W ten sposób dopasujesz się do zasad panujących na rynku i niewykluczone, że zainteresujesz nowych klientów. Wystarczy przygotować chwytliwą, zapadającą w pamięć reklamę. Skoro wiesz co to WooCommerce i korzystasz z tej wtyczki, warto dowiedzieć się, jak za pomocą tego narzędzia szybko reagować, aby zastosować strategię real time marketing.
Jak zainstalować wtyczkę na WordPress? Istnieją trzy bardzo proste metody.
Bez względu na to, jak zainstalujesz wtyczkę na WordPress, efekt będzie taki sam. Najszybciej zrobisz to metodą numer trzy (automatyczną). Wystarczy, że wyszukasz wtyczkę, która Cię interesuje oraz klikniesz przycisk Zainstaluj. To wszystko.
Po co instaluje się wtyczkę WooCommerce? To właśnie ona sprawia, że strona internetowa staje się sklepem. Jednak administratorzy mają zdecydowanie więcej wtyczek do wyboru. Niektóre z nich pomagają poradzić sobie z marketingiem online oraz reklamą. Poznaj przydatne wtyczki, które musisz mieć, posiadając sklep WooCommerce.
Aby szybko reagować na modę w reklamie online, stosując przy tym strategię real time marketing, warto mieć pod ręką odpowiednie wtyczki do WordPressa. Czasami nazywa się je wtyczkami WooCommerce, ponieważ są przydatne głównie wtedy, gdy prowadzisz sklep internetowy, a nie zwykłą stronę.
Niezwykle przydatna wtyczka WooCommerce, która pozwala reagować na modę w reklamie online poprzez e-mail marketing. Personalizuj wiadomości do użytkowników i rozsyłaj je. E-mail Customizer przydaje się w niemal każdym sklepie internetowym.
Kolejna wtyczka związana bezpośrednio z e-mail marketingiem. WooChimp zintegrujesz swoje konto MailChimp z WooCommerce. Stworzenie kampanii marketingowej będzie znacznie prostsze i efektywniejsze.
Jeżeli realizujesz strategię real time marketingową, warto wykorzystać wtyczkę Contact Form 7. Jak sama nazwa wskazuje, narzędzie to odpowiada za tworzenie formularzy kontaktowych. Potencjalni klienci będą mogli bardzo łatwo skontaktować się z Tobą.
Wtyczka idealna, jeżeli reklamujesz swój biznes w mediach społecznościowych. Z jej pomocą będziesz z łatwością zarządzać publikowanymi treściami. Tym prostym sposobem zadbasz o automatyzację dystrybucji treści.
Z WordPressa korzystają osoby, które najczęściej nie posiadają wiedzy o programowaniu. Jeżeli chcesz połączyć stronę internetową z Google Analytics, czy Facebook Pixel, prawdopodobnie nie wiesz, jakie zmiany należy wdrożyć w kodzie. W takiej sytuacji z pomocą przychodzi Tracking Code Manager. Narzędzie banalnie proste, a niezwykle przydatne.
Co to WooCommerce nie jest dla Ciebie tajemnicą? Wiesz, jak zainstalować dowolną wtyczkę na WordPress? W takim razie możesz samodzielnie szukać różnych dodatków, które ułatwią Ci pracę. Każdy e-commerce wymaga indywidualnego podejścia, więc do administrowania każdym sklepem przydają się inne wtyczki oraz modyfikacje. Listę pluginów znajdziesz na oficjalnej stronie WordPressa.
Absolwent zarządzania. Łączy SEO i content marketing w jednolitą całość. Pozycjonowanie stron traktuje w kategorii strategii marketingowej, która ma znaczenie na każdym etapie ścieżki zakupowej użytkownika. Prywatnie fascynuje się psychologią zachowań konsumenckich.