Jak zabiegać o dobre opinie w Google?
3 min
3 min
To komentarze i oceny wystawiane przez klientów w formie gwiazdek, które pojawiają się na listach Google Moja Firma. Są jednymi z najważniejszych czynników w rankingu SEO. Wynika to z tego, że witryny z lepszymi ocenami są chętniej wybierane przez użytkowników. Dobre recenzje i wysokie oceny są weryfikowane przez roboty Google, ich posiadanie wpływa na miejsce firmy w wynikach wyszukiwania. To ma bezpośredni wpływ na zarobki marki.
Aby rozpocząć tworzenie recenzji Google, należy na początku skonfigurować własny profil na Google Moja Firma. To pozwala zarządzać przedsiębiorstwom ich obecnością w internecie, co jest bardzo istotne w kwestii wyników wyszukiwania Google.
Po założeniu profilu można zacząć prosić swoich zadowolonych klientów o zostawianie opinii dotyczących produktów i usług. Zgromadzenie pozytywnych recenzji w Google jest istotnym punktem w budowaniu wizerunku swojej marki, co prowadzi do zwiększenia liczby klientów i tym samym poprawy wyników sprzedaży.
Ważne jest, aby monitorować swoje konto, odpisywać na pytania oraz komentarze klientów. To pozwoli pozyskać nowych klientów, przekonać ich profesjonalnym podejściem do każdego komentarza.
Proces gromadzenia opinii Google nie jest łatwy. Wymaga kontaktu z klientami i zachęcenia ich do pozostawiania pozytywnych recenzji. Będzie to jednak działanie korzystne w dłuższej perspektywie czasu, dlatego warto się tym zająć.
Istotną kwestią jest także reakcja na negatywne komentarze Google wystawione przez klientów. To pozwala budować pozytywny wizerunek marki, która dba o klientów oraz ich zadowolenie, potrafi przyznać się do błędów i chce je naprawiać. To zaowocuje zaangażowaniem i zainteresowaniem ze strony klientów.
Oprócz realizacji podstawowych funkcji biznesowych, internet umożliwia także kreowanie wizerunku w sieci. Do tego służy SEO PR, czyli połączenie działań optymalizacji stron w wyszukiwarkach z działaniami PR. Warto rozważyć współpracę z agencją, która będzie zarządzać reputacją naszej firmy w sieci.
Kolejną z możliwości pozyskania dobrych opinii Google jest email marketing. Za jego pomocą można nie tylko sprzedawać, ale także zyskiwać pozytywne opinie. Taka wiadomość powinna zawierać prośbę o ocenę od jednej do pięciu gwiazdek. Warto, aby klient, który wybierze od 1 do 4 gwiazdek, został automatycznie przeniesiony do formularza z prośbą o szczegółowe informacje. Jeśli wybierze 5 gwiazdek, otrzyma podziękowanie oraz zostanie przekierowany na stronę docelową naszej firmy, gdzie będzie miał możliwość przyznania oceny Google i dodania komentarza.
Oczywiście wszystko musi mieć swój umiar. Nachalność z naszej strony nie jest pożądana. Odpowiedni styl wypowiedzi, sympatia i wiarygodność, to cechy zbliżające do sukcesu w pozyskiwaniu przychylności klientów.
Jeśli nasza forma wypowiedzi będzie bardziej osobista, spersonalizowana, to klient poczuje się wyjątkowo – a to na pewno da zadowalające efekty, które zaobserwujemy w napisanej przez niego opinii Google na temat naszej firmy.
Możemy również utworzyć odrębną podstronę z recenzjami dla klientów. To ułatwi im pozostawienie recenzji w Google, dzięki automatycznemu przekierowaniu do profilu Google Moja Firma. Można ten sposób wykorzystać, dołączając link do różnorodnych materiałów reklamowo-biznesowych firmy.
Jak wiadomo, opinie mają znaczenie, co do tego nikt nie ma najmniejszych wątpliwości. Wizerunek firmy coraz częściej oceniany jest przez pryzmat wystawianych na jej temat opinii. Co ważne, należy mieć świadomość, że bazowanie na tego typu działaniach niesie ze sobą korzyści zarówno dla naszej firmy, jak i dla samego klienta. Dzięki dobrym opiniom Google firma może lepiej odpowiadać na potrzeby konsumentów. Może na przykład wprowadzić nowy produkt, usługę, poszerzyć już istniejące, wycofać się z rozwiązań mniej efektywnych.
Dobre opinie to wyższa jakość, która wraca do klienta. Jeżeli komunikacja konsumenta z naszą marką przyjmie charakter relacyjny, łatwiej będzie wypracować rozwiązania, które okażą się zadowalające dla każdej ze stron. Dzięki opiniom Google możemy zyskać na widoczności w internecie, dowiedzieć się, w jakim kierunku podążać z ofertą i jak sprawić, by zyskać satysfakcję klientów.