Jak założyć biznes online?
3 min
3 min
Zyski z biznesu online są mocno uzależnione od promocji w sieci (SEO, UX, płatne reklamy). Jednak żeby zacząć cokolwiek promować – trzeba przede wszystkim wiedzieć co ma stać się przedmiotem internetowych zarobków. Tak jak w świecie fizycznym również w sieci możliwości zarobkowania są bardzo różnorodne. Od czego zatem zacząć?
To częste pytanie. Wszystko zależy od produktu lub usługi jakie chcemy oferować. Pierwszy biznes online zakładany jest zwykle przez mało doświadczone osoby. Oczywiste jest, że bez wielkich funduszy trudno będzie rozpocząć działalność od sklepu internetowego obejmującego ogromną liczbę produktów, które należałoby nie tylko zakupić z hurtowni, ale także gdzieś zmagazynować. Istnieje opcja prowadzenia sklepu w tak zwanym systemie dropshipping, kiedy to właściciel posiada jedynie ofertę na swojej stronie, a towar dosyłany jest z hurtowni bezpośrednio do klienta za dodatkową drobną opłatą. Dodatkowo przy tej formie sprzedaży trudno dołączać do przesyłek na przykład dodatkowe informacje w formie drukowanej lub atrakcyjne dodatki gratis, choć wiele magazynów to oferuje. Wystarczy podpisać umowę i wynająć powierzchnię na swoje produkty. To duże ułatwienie.
Na szczęście w internecie zarabiać można na różne sposoby. Można zatem na przykład:
To oczywiście tylko kilka z szerokiego wachlarza pomysłów dla osób z bardzo ograniczonym budżetem. Jeśli masz pomysł na ciekawy biznes – sklep online, platformę usługową, to koniecznie już na początku rozważ sposoby na promowanie.
Istotą biznesu jest możliwość zarabiania na prowadzonej działalności. Identycznie, jak poza internetem, zanim zainwestujemy swój czas i środki w realizację pomysłu na zwiększenie swoich dochodów, warto przeprowadzić rzetelne badanie rynku pod kątem jego potencjalnej atrakcyjności. Należy zatem poprzedzić rozpoczęcie działalności dokładnym zbadaniem czy produkty, usługi lub treści, na których chcemy zarabiać, w ogóle znajdą odbiorców. Nawet najbardziej wysublimowany blog pasjonata na temat chociażby średniowiecznych metod wyrobu sznurków spotkałby się raczej z nikłym zainteresowaniem ze strony współczesnych czytelników. Aby praca przyniosła efekty ekonomiczne trzeba zatem dokładnie znać potrzeby i zainteresowania potencjalnych klientów. Kiedy wiemy już dobrze, który z pomysłów na biznes online przyniesie nam profity, pozostaje wykupienie domeny internetowej, hostingu oraz przygotowanie atrakcyjnej witryny. Atrakcyjnej zarówno pod względem wizualnym, jak i pod kątem treści oraz intuicyjnego poruszania się po jej zasobach.
Zarówno domena, jak i wygląd oraz zawartość witryny powinny zostać odpowiednio przemyślane. Wybierając adres internetowy naszej witryny, warto skupić się na nazwie krótkiej i łatwej do zapamiętania. Dodatkowy atut to nazwa kojarząca się bezpośrednio z oferowanym produktem lub branżą w jakiej mamy działać. Ponadto warto postawić na rozszerzenie „.pl” zamiast na przykład „.com.pl” lub „.eu”. Większość adresów o tych cechach jest pozajmowana przez konkurencyjne podmioty. Często potrzeba nie lada kreatywności aby wymyślić atrakcyjną nazwę domeny dla swojego biznesu. Już na tym etapie niezwykle owocna może okazać się pomoc doświadczonej agencji kreatywnej.
Podczas tworzenia zawartości witryny należy pamiętać przede wszystkim o tym, aby była ona responsywna. Oznacza to, że poszczególne elementy widoczne na stronie wyświetlają się w sposób miły dla oka i uporządkowany na różnego rodzaju urządzeniach: na tabletach, na smartfonach, na laptopach oraz wszystkich innych prezentują się równie korzystnie.
A to dopiero początek. Kiedy witryna jest już gotowa a oferta – umieszczona w niej, rozpoczyna się wyścig o wysoką pozycję w wyszukiwarkach, co gwarantuje, że osoby poszukujące naszych produktów łatwo do nas dotrą.
Biorąc pod uwagę biznes stacjonarny oraz biznes online zakładanie i prowadzenie ich wcale nie jest proste. Być może działalność zarobkowa za pośrednictwem internetu jest nawet trudniejsza niż jej tradycyjne formy. Biznes online staje się jednak coraz bardziej popularny, a tradycyjne formy handlu i komunikacji systematycznie tracą na aktualności. Warto już od początku inwestować w promocję – SEO i płatne reklamy.
Średnia ocen 5 / 5. Liczba głosów: 2