Jak optymalizować pod SEO kartę produktu w sklepie online?
4 min
4 min
Na skróty
Jak zachęcić do zakupu konkretnego produktu? Istnieje błędne przekonanie o tym, że najniższa cena jest gwarancją powodzenia, podczas gdy w rzeczywistości decyzja o złożeniu zamówienia ma wiele składniowych. Podstawą jest właściwie opracowana karta produktu. Odpowiednia prezentacja w połączeniu z dokładnym opisem to klucz do sukcesu. Ponadto można zasugerować powiązane produkty, co także wpłynie na wyniki sprzedażowe. Jak stworzyć kartę produktu i zwiększyć szansę na pozycjonowanie sklepu?
Na kartę produktu należy patrzeć jak na alternatywę dla produktu, który można znaleźć w trakcyjnych sklepach. Dlatego z jednej strony powinna dostarczać maksymalnie dużo informacji, natomiast z drugiej powinna być atrakcyjna pod względem wizualnym. Karta produktu to również umocnienie dla pozycji w Google, jej odpowiednie przygotowanie pod SEO pozytywnie wpływa na wyniki, a tym samym zwiększa widoczność i zainteresowanie ze strony użytkowników. Z tego powodu opis powinien zawierać słowa kluczowe, gdyż mają znaczenie dla pozycjonowania sklepu. Właściwa prezentacja każdego z produktów wpływa na ogólną atrakcyjność, ale również pomaga w podejmowaniu decyzji o zakupie. Wielu właścicieli jest zdania, że to cena odgrywa kluczową rolę, podczas gdy użytkownik chciałby uzyskać kompleksowe informacje, zanim złoży zamówienie.
Podział asortymentu na menu to pierwszy krok, by wzbudzić zainteresowanie ze strony użytkownika. Celem poszukiwań jest konkretny produkt, dlatego jego karta powinna być opracowana w taki sposób, by dostarczać informacji, ale jednocześnie zachęcić do zakupu. Istnieje szereg podstawowych elementów, które powinny znaleźć się w karcie produktu. Nazwa produktu powinna być maksymalnie wyczerpująca, doskonale sprawdza się zawarcie w niej słowa kluczowego. W tym miejscu powinna być informacja o różnego rodzaju akcjach promocyjnych takich jak tańsza dostawa, gratis, czy promocja. Atrakcyjność produktu to również jego cena, dlatego wprowadzanie częstych promocji działa na podświadomość użytkownika, który czuje się zachęcony do złożenia zamówienia.
Opis to oczywiście podstawowy element karty produktu. Powinien nie tylko dostarczać maksymalnie dużo informacji o produkcie, ale powinien być stworzony językiem korzyści i co najważniejsze warto umieścić w nim słowo kluczowe. Opis produktu powinien być w pełni oryginalny, ponieważ dzięki temu zostaje podniesiona atrakcyjność przez Google. Zastosowanie nieszablonowych rozwiązań sprawi, że użytkownik nie czuje się znudzony przyswajaniem informacji, które są powielone. Każdy tekst, nawet jeśli dotyczy produktów z jednej kategorii, powinien brzmieć maksymalnie atrakcyjnie i zachęcająco. Bardzo ważne jest zaprezentowanie produktu również na zdjęciu, które powinno być wysokiej jakości. Jednocześnie należy pamiętać o tym, że powinno pokazywać rzeczywisty wygląd produktu, w przeciwnym razie klient może poczuć się oszukany.
Karta produktu w sklepie pozwala nie tylko na umieszczenie podstawowych informacji, ale również dodatkowych elementów, które zwiększą jego atrakcyjność. Doskonałym działaniem jest CTA, które jest krótkim tekstem zachęcającym do zakupu- takim jak „kup teraz”, „tylko teraz w atrakcyjnej cenie”, „ostatnie sztuki”. Częstym zabiegiem będzie pomoc ze strony pracownika sklepu, dlatego umieszcza się czat lub formularz kontaktowy. Pozwala to na uzupełnienie informacji o produkcie, ale także na upewnieniu się, że właśnie ten konkretny spełni oczekiwania klienta. Dodatkowym rozwiązaniem, które może znaleźć się w miejscu takim jak karta produktu będą powiązane produkty. Klient czuje się zachęcony do przejrzenia ich, ale także do zakupu. Dobrym zabiegiem będzie umieszczenie informacji o promocjach, darmowej wysyłce, czy możliwości zakupu zestawu w atrakcyjnej cenie. Coraz częściej na karcie produktu znajdują się również opinie klientów, które oczywiście muszą być wiarygodne, by ostatecznie przekonać do zakupu.
Opis produktu, ale również elementy, które wchodzą w jego skład, wpływają na wyniki sprzedażowe. Ponadto należy zwrócić uwagę, że dodatkowe atuty karty produktu zachęcają do zakupu, przekonują o słuszności dokonania transakcji. Karta produktu w sklepie może pokazywać stan dostępności, ale również informacje o możliwej opcji dostawy, a nawet plikach do pobrania. Te ostatnie to nie tylko charakterystyka produktu, ale często również instrukcja obsługi.
Karta produktu w sklepie powinna dostarczać maksymalnie dużo informacji. Częstym błędem jest stosowanie jednego schematu opisu do wszystkich produktów, to negatywnie wpływa na zainteresowanie ze strony użytkowników. Ponadto powielanie jednego opisu z nieoznaczoną jego zmianą wpływa negatywnie na widoczność w Google. Kolejnym popularnym błędem jest stosowanie krótkiego opisu, który nie jest w stanie dostarczyć pełnych informacji o produkcie. Niezwykle duże znaczenie ma również grafika, przy braku zdjęcia klient nie tylko czuje się zniechęcony. Często opuszcza sklep w poszukiwaniu miejsca, w którym otrzyma nie tylko pełną informację, ale również zapozna się z jego wyglądem i funkcjonalnością. Pamiętaj, że niewypozycjonowany sklep nie przyciągnie ruchu, a więc nawet najpiękniejsze zdjęcia nie spowodują wysokiej sprzedaży. Dlatego należy wyeliminować błędy SEO, zoptymalizować cały sklep – zarówno opisy produktów, stronę główną, nagłówki, ale także elementy kodu. Zadbaj też o szybkość ładowania się sklepu online!