Korzyści z publikowania postów w Google Moja Firma
3 min
3 min
Na skróty
Google Moja Firma to nie tylko wizytówka przedsiębiorstwa, która wyświetla się w nawigacji Google Maps. To również świetne narzędzie do komunikacji z odbiorcami produktów i usług. Wpisy w GMF dają naprawdę szerokie pole manewru i przynoszą szereg korzyści. Jakich? Co warto wiedzieć o publikowaniu postów w Google Moja Firma? Podpowiadamy!
Zdj 1. Google Moja Firma umożliwia publikowanie wpisów. Jak to wykorzystać?
Źródło: https://www.seogroup.pl/wp-content/uploads/2023/09/moja-firma.jpg
Google Moja Firma to narzędzie obecne w marketingu od dawna, a publikacja wpisów w GMF nie jest niczym nowym. Mimo to, bardzo mało firm korzysta z takiej możliwości, regularnie tworząc wpisy w wizytówkach w Google. Jakie korzyści przynosi publikacja wpisów w Google Maps i co warto wiedzieć o Google Moja Firma?
Google Moja Firma to darmowa platforma dla przedsiębiorców i organizacji pozarządowych. Polega na zarządzaniu wizytówkami firm w przestrzeni Google. Te wyświetlają się m.in. w Google Maps, podczas eksplorowania przestrzeni w trakcie przeglądania map na urządzeniu mobilnym i komputerach, a także w trakcie korzystania z nawigacji Google Maps.
Wizytówki w Google Moja Firma to świetny sposób na promocję firmy wśród użytkowników map Google. Dają możliwość kontaktu z potencjalnymi klientami, pozwalają przedstawić bieżącą ofertę, a także ułatwiają gromadzenie opinii o danej marce.
Co istotne, w Google Moja Firma mogą pojawić się różnego rodzaju informacje o przedsiębiorstwie. Poza nazwą czy danymi kontaktowymi to także opis, logo, zdjęcia meny uczy właśnie wpisy w GMF.
Post Google Moja Firma pojawi się w wizytówce danego przedsiębiorstwa w Google, w specjalnie przystosowanym do tego miejscu. Wpisy mogą dotyczyć bieżącej oferty przedsiębiorstwa, istotnych informacji z jej działalności (np. zmian kadrowych) lub ważnych aktualności dotyczących całej branży.
W jaki sposób publikować wpisy w Google Moja Firma? To bardzo proste. Wystarczy wejść w aplikację Google Mapy i zalogować się danymi do profilu firmy. Następnie w prawym górnym rogu trzeba wybrać opcję Firma i Promuj. Tam z kolei pojawi się menu wyboru rodzaju wpisu i dodatki, które można do niego dorzucić. To m.in. zdjęcia, tekst, filmy, wydarzenia i oferty.
Aby opublikować wpis, w prawym górnym rogu należy wybrać opcję Opublikuj. Następnie dostępna jest opcja Podgląd, umożliwiająca sprawdzenie wpisu i Edytuj do wprowadzenia ewentualnych zmian. Całość jest bardzo intuicyjna.
Zdj 2. Panel GMF jest bardzo prosty w obsłudze. Nie wymaga zaawansowanej wiedzy i umiejętności
Źródło: https://delante.co/wp-content/uploads/2021/06/jak-dodac-wpis-w-google-moja-firma.png
Posty w Google Moja Firma to stosunkowo nowe narzędzie, które przypominało swego rodzaju rewolucję dla statycznego dotychczas systemu wizytówek. Przynoszą szereg korzyści firmom, które korzystają z tej możliwości. Przede wszystkim to świetna możliwość informowania klientów o wydarzeniach i nowościach w firmie, ofercie i charakterystyce produktu.
Dzięki temu zdobędziemy przewagę nad konkurencją, budując profesjonalny wizerunek marki. Za pomocą Google klienci będą mogli szybko zarezerwować dane dobra, dowiedzieć się o nich więcej albo poprosić o kontakt specjalisty. To świetne narzędzie wspierające lokalne i regionalne pozycjonowanie, a także ułatwiające informowanie o czasowych promocjach czy wyprzedażach (np. w sezonie letnim).
Ostatecznie publikacja regularnych wpisów w Google Moja Firma to także większy ruch na stronie z organicznych wyników wyszukiwania i sposób na zwiększenie współczynnika konwersji, bez większych nakładów pracy i zerowych nakładów finansowych. Pamiętajmy, że wpis powinien być oryginalny, zrozumiały, oparty na rzeczywistych wiadomościach i wiedzy eksperckiej właścicieli lub pracowników firmy.
Jak często publikować posty w Google Moja Firma? Nie ma tu reguły. Natomiast warto dzielić się z klientami istotnymi informacjami o towarach i z życia przedsiębiorstwa. Istotne jest też regularne publikowanie wpisów, aby klienci mieli cały czas poczucie, że marka jest na bieżąco z nowinkami i cały czas aktywnie funkcjonuje.
Dziennikarz, copywriter i przedsiębiorca, który działa w branży od ponad 10 lat. Wykładowca Uniwersytetu Mikołaja Kopernika i licencjonowany konferansjer. Zajmuje się przygotowywaniem eksperckich treści związanych z marketingiem, a w szczególności pozycjonowaniem treści. Praca jest dla niego największą pasją.