Leady sprzedażowe – jak generować?
3 min
3 min
Na skróty
Leady sprzedażowe można generować na dziesiątki sposobów. Jako doświadczona agencja SEO rekomendujemy zdecydować się w pierwszej kolejności na pozycjonowanie, kampanie Gogole Ads oraz mailing. Dobrym rozwiązaniem jest również budowanie świadomości konsumentów poprzez content marketing (np. tworzenie wpisów blogowych) oraz współpracę z influencerami, którzy polecają Twoją usługę lub produkt.
Lead to persona (B2C) lub firma (B2B), która wykazała zainteresowanie Twoją ofertą, np. poprzez:
Pojęcie “lead” można także określić jako jednostkę, która wyróżnia się dużym prawdopodobieństwem dokonania konwersji i pasuje do naszej “buyer persony”, mając założony budżet i konkretną potrzebę zakupową.
Leady sprzedażowe można generować na kilka sposobów. Spośród najpopularniejszych wyróżniamy m.in.:
Poniżej przedstawiamy szczegóły.
Zależy Ci na wygenerowaniu jakościowych leadów? W takim razie pozycjonowanie (SEO) będzie w Twoim przypadku najlepszym rozwiązaniem. Za sprawą optymalizacji pod kątem wyszukiwarek uzyskasz wysokie miejsca w organicznych (naturalnych) wynikach wyszukiwania. Przełoży się to na budowę rozpoznawalności Twojej marki w Internecie, większą liczbę wejść do serwisu, a w konsekwencji poskutkuje maksymalizacją sprzedaży.
Dzięki skrupulatnym działaniom SXO (SEO + UX) będziesz widoczny nie tylko w tekstowych wynikach wyszukiwania, ale również w Mapach Google oraz ewentualnie lokalnych katalogach.
Warto również wspomnieć, iż pozycjonowanie (SEO) pozwala odnotować satysfakcjonujące rezultaty już po 2-3 miesiącach od wdrożenia właściwej strategii SEO. W tym przypadku generowanie leadów jest bardzo łatwe – wystarczy prawidłowo zoptymalizować aspekty odpowiadające za SEO wewnątrz witryny (np. treści, techniczne elementy) oraz poza serwisem (np. wdrożyć linkowanie wewnętrzne).
Kampanie Google Ads są doskonałym sposobem na sprawne pozyskanie stałych i zdecydowanych klientów. AdWords, w odróżnieniu od pozycjonowania umożliwia zwiększenie widoczności (i uzyskanie topowych miejsc w płatnych wynikach) w ciągu kilku godzin. Niemniej jednak popularność Twojej oferty w wyszukiwarce spadnie natychmiast po zaprzestaniu płatności. Pozycjonowanie pozwala zachować rezultaty na kilka lub nawet kilkanaście miesięcy (zależnie od zmian w algorytmach oraz działań konkurencji).
W przypadku Google Ads rozliczenie następuje najczęściej w postaci płatności za kliknięcie linku. Dzięki temu płacisz wyłącznie za pozyskanie stałych i zdecydowanych klientów. Wyniki Google Ads znajdują się nad wynikami organicznymi (bezpłatnymi) oraz pod nimi. Mogą pojawiać się w formie tekstowej lub Google Zakupy (inaczej Google Shopping).
Kampanie Google Ads powinny stanowić dodatkową formę dywersyfikacji leadów. Warto, żeby fundamentalnym elementem było SEO i stanowiło mniej więcej 70% Twojego budżetu marketingowego.
E-mail marketing pozwala pozyskiwać tzw. zimne leady za pomocą cold mailingu, czyli wysyłania przemyślanych propozycji o współpracę do starannie wyselekcjonowanej grupy odbiorców. Nawiązane relacje możesz ocieplać przykładowo poprzez edukację potencjalnych leadów wysokiej jakości newsletterami.
Generowanie leadów sprzedażowych może odbywać się także poprzez wartościowy content marketing (np. w postaci tworzenia wpisów blogowych, nagrywania filmików na YouTube oraz udzielania się w branżowych podcastach). Sporo zależy od preferencji Twojej idealnej grupy docelowej. Ze swojej strony rekomendujemy przede wszystkim SEO oraz Google ADS z dodatkiem marketingu w mediach społecznościowych.
Zawodowy copywriter specjalizujący się̨ w tworzeniu artykułów eksperckich dotyczących najważniejszych zagadnień związanych z SEO. Twierdzi, że nieustanne zmiany w tej dziedzinie napędzają go do dalszej pracy, a edukowanie innych pozwala mu wzrastać.