Omnichannel marketing – porady
3 min
3 min
Na skróty
Czy wiesz, jakie efekty daje integracja SEO z innymi kanałami komunikacji? Jeżeli nie docierasz do klientów przy pomocy omnichannel marketingu, znacząco zmniejszasz swoje szanse na wzrost biznesu!
Facebook, Instagram, mail, newsy ze świata, YouTube, Google… Codziennie korzystasz z wielu różnych kanałów, przeklikując się pomiędzy contentem a reklamami. Czy kojarzysz, które marki promują się za pomocą różnych mediów? Z pewnością tak — w pewnym momencie ciężko tego nie zauważyć. Dlatego właśnie omnichannel marketing jest tak istotnym kierunkiem rozwoju firm. Jaka jest różnica pomiędzy tą strategią, a strategią multichannel? Omnichannel wykorzystuje kanały marketingowe, które koncentrują się na kliencie. W drugim przypadku działania prowadzone są jedynie w jednym lub w dwóch kanałach, aby skoncentrować się na produkcie lub usłudze, co jest po prostu błędne. Najważniejszy jest bowiem klient.
Badania McKinsey wykazują: pomaganie użytkownikowi na początku procesu sprawia, że później pamięta go dłużej. Na wczesnym etapie podróży potencjalny klient nie jest jeszcze świadomy rozwiązania, dlatego zadaje pytanie dotyczące potrzeb. Tego typu zapytania nie są łatwe do zidentyfikowania, ale oznacza to też, że Twoi konkurenci prawdopodobnie tracą je na rzecz innych firm. Warto też pamiętać, że cykl życia klienta nie zaczyna się w momencie dokonania zakupu, a w chwili, gdy dana osoba uświadomi sobie potrzebę posiadania produktu lub skorzystania z usługi. Dopiero po tym zdarzeniu następuje proces wyszukiwania informacji na interesujący temat, dlatego też tak istotna jest rola komunikacji marketingowej i dotarcie do właściwej osoby, we właściwym czasie, z właściwą treścią. Mapa podróży klienta pozwala prześledzić, co robi grupa docelowa, jak myśli, jakich kanałów używa, a także jakie emocje towarzyszą poszczególnym etapom.
Jeśli chcesz lepiej poznać klientów, zadaj sobie pytania:
Pamiętaj też, że kierowanie się na określone słowa kluczowe jest nieaktualne. Zamiast tego musisz skupić się na poznaniu intencji użytkownika, a także dzielić się spostrzeżeniami dotyczącymi danych SEO z zespołami marketingowymi – i to szybko.
Przeczytaj także: Pozycjonowanie stron oraz SXO
Wbrew pozorom, w przypadku integracji SEO z kampaniami TV, nie chodzi tylko o zawartość strony lub wideo, które jest aktualnie oglądane. Istotna jest reakcja — dzięki badaniom, które SemcoreLAB przeprowadziło z zespołem ds. badań medialnych MAGNA, zauważyliśmy, że to właściwe nastawienie zapewnia obietnicę właściwego konsumenta i właściwego produktu we właściwym czasie. Co to oznacza? Po pierwsze: zmienił się sposób konsumowania programów telewizyjnych. Po drugie: również to, jak korzystamy z urządzeń mobilnych, uległo sporej zmianie. Wszystko to sprawia, że wpływ telewizji na wyszukiwanie w Google dotyczy głównie smartphone’ów, powodując głównie wywołanie zapytań związanych z promowaną w telewizji marką. Okazuje się, że możesz zwiększyć skuteczność innych kanałów medialnych nawet o 54%, prowadząc kampanię telewizyjną równolegle z kampanią cyfrową. Źródło: Forbes.
Marketing Automation to dźwignia SEO. Automatyzacja pozwala bowiem zaoszczędzić dużo czasu, dzięki czemu Ty lub specjalista może skoncentrować się na ważniejszych zadaniach, m.in.:
Marketing Automatization pozwala również dostarczać odpowiednie treści w najlepszym czasie, poprawia także doświadczenie i zaangażowanie użytkowników, co przekłada się na zwiększony współczynnik konwersji leadów oraz sprzedaży. Finalnie, korzystając z narzędzi MA, zbierasz przydatne dane i cenne informacje, które na pewno przydadzą się do kształtowania dalszej strategii rozwoju firmy.