Podobne wyszukiwania Google – co warto wiedzieć?
2 min
2 min
Na skróty
Podobne wyszukiwania Google mogą pomóc użytkownikom doprecyzować swoje zapytanie. Wyświetlające się frazy kluczowe można wykorzystać także w marketingu internetowym. Specjaliści z agencji robią użytek między innymi z podpowiedzi od Google. Dowiedz się więcej na ten temat!
Podobne wyszukiwania Google to podpowiedzi dla użytkownika wyszukiwarki, które dostarczają informacji, na temat tego, co wpisują zazwyczaj użytkownicy poruszający się w obrębie danego zagadnienia. Dla przykładu w sytuacji, gdy wpiszesz w oknie wyszukiwania „podobne wyszukiwania w Google”, wyszukiwarka zasugeruje Ci frazy typu „podobne wyszukiwania Google”, „najczęstsze wyszukiwania Google” itp. W związku z tym otrzymujesz informacje na temat tego, jak konkretne zapytanie ujęli inni użytkownicy. To wskazówka o podobnej wartości jak autouzupełnianie haseł, czyli podpowiedzi, które pojawiają się w oknie wyszukiwania. Co ciekawe, opisane możliwości wyszukiwarki Google niosą korzyść nie tylko dla jej użytkowników, ale również właścicieli firm, którzy chcą wypromować swoje marki.
Google jest narzędziem tekstowym. W związku z tym wyszukiwarka magazynuje przede wszystkim treść i odwiedza strony internetowe (za pomocą robotów) po to, aby zeskanować i dopasować je do zapytań użytkowników. Dzięki temu tworzy się mapa semantycznych powiązań. Google potrafi bowiem określić, jakie frazy można powiązać z jaką treścią na witrynie.
Przeczytaj także: SEO i kampanie Google Ads
Wykorzystanie podobnych wyników wyszukiwania pozwala między innymi na dobór odpowiednich fraz kluczowych do treści zgodnych z algorytmami Google, czyli tekstów SEO (ang. Search Engine Optimization). Zagadnienie to jest jednak znacznie bardziej złożone i aby uzyskać optymalne frazy kluczowe do nasycenia treści strony internetowej, warto wykonać również działania analityczne. Jeżeli prowadzisz firmę i zależy Ci na efektywnym wykorzystaniu podobnych wyszukiwań Google, możesz na szczęście skorzystać z usług sprawdzonej agencji SXO.
Specjalistyczne agencje dzięki wykorzystaniu zaawansowanych i płatnych narzędzi analizują frazy kluczowe, ale podobnymi wynikami wyszukiwania również mogą się sugerować. Wspomniane zagadnienie pozwala również zróżnicować frazy kluczowe, które są potrzebne do optymalizacji. W związku z tym, zamiast skupiać się na podobnych frazach, na które pozycjonują się konkurencyjne strony internetowe, lepiej jest zaczerpnąć informację z wyszukiwarki Google.
Sekcja podobnych wyników wyszukiwania sprawia również, że użytkownicy Google mogą zyskać kompleksowe spojrzenie na zasoby wyszukiwarki. Mają bowiem możliwość korzystania nie tylko z frazy, która przyszła im do głowy i którą zdecydowali się wpisać, ale również z powiązanych tematycznie haseł. W związku z tym możliwe jest przede wszystkim intuicyjne posługiwanie się wyszukiwarką, a także poszerzenie określonego zagadnienia.
Podobne wyniki wyszukiwania dostarczają cennych informacji zarówno dla użytkowników wyszukiwarki Google, jak i dla ekspertów zajmujących się marketingiem internetowym. Tego typu podpowiedzi można bowiem wykorzystać na przykład w procesie dobierania odpowiednich słow kluczowych do pozycjonowania strony internetowej.
Trzeba jednak pamiętać o tym, że eksperci zajmujący się optymalizacją witryn pod algorytmy wyszukiwarek, czyli SEO (ang. Search Engine Optimization) wykorzystują także dużo bardziej zaawansowane narzędzia, aby uzyskać informacje potrzebne do optymalizacji witryn. Jeżeli chcesz maksymalnie wykorzystać możliwości wyszukiwarki, zdecyduj się zatem na usługi sprawdzonej agencji. Z kolei, jeśli zamierzasz samodzielnie dobierać frazy kluczowe, możesz wykorzystać na przykład podobne wyniki wyszukiwania.