Pozycjonowanie grafik w Google ułatwia zwiększenie widoczności Twojego biznesu w organicznych wynikach wyszukiwania. Umożliwia to z kolei jego wyskalowanie i maksymalizację opłacalności prowadzenia organizacji. Przeczytaj ten wpis i dowiedz się, jak zwiększyć widoczność obrazów w Google!
Google Grafika – co to jest i jak działa?
Google Grafika to usługa wyszukiwania obrazów, którą dostarcza firma Google, pozwalająca odkrywać zdjęcia i grafiki w Internecie. Analizuje ona treść wizualną dostarczaną przez różne strony internetowe, stosując zaawansowane algorytmy przetwarzania obrazów i sztuczną inteligencję. Dzięki temu możesz szybko znajdować grafiki odpowiadające Twoim zapytaniom, umożliwiając efektywne i precyzyjne przeszukiwanie zasobów wizualnych.
Zdj 1. Wyszukiwanie grafiką w Google.
Źródło: Google.
Jak pozycjonować w Google Grafika? Wyszukiwanie obrazem a SEO!
- Optymalizuj nazwy plików obrazów, aby odzwierciedlały ich zawartość, używając odpowiednich fraz opisujących obraz;
- Zastosuj tagi alt w kodzie HTML, dostarczając opisy uzupełniające obrazy, które są jednocześnie zgodne z zapytaniami potencjalnych użytkowników;
- Używaj wysokiej jakości obrazów, gdyż lepsza rozdzielczość wspiera uzyskiwanie wyższych pozycji w wynikach wyszukiwania;
- Implementuj słowa związane z tematem na stronie, gdzie publikowany jest obraz (zwiększy to kontekstową zgodność z zapytaniami);
- Używaj odpowiednich nagłówków i tekstów na stronie, aby wspierać tematyczne zrozumienie treści obrazowych przez algorytmy Google;
- Sprawdź, czy obrazy są poprawnie załadowane na wszystkich urządzeniach (zapewni to dostępność i poprawi doświadczenie użytkownika);
- Zastosuj odpowiednie techniki kompresji obrazów, aby skrócić czas ładowania bez utraty jakości (ważny aspekt pod kątem doświadczenia użytkownika i oceny strony przez algorytmy).
Grafika Google – dlaczego warto zadbać o pozycjonowanie w tym sektorze?
Pozycjonowanie Google Grafika wpływa pozytywnie zarówno na widoczność przedsiębiorstw B2B, jak i B2C. Kluczowe korzyści związane z optymalizacją strony pod kątem Google Grafika:
- Zwiększa ruch na stronie – obrazy mogą przyciągnąć użytkowników, którzy szukają konkretnych produktów lub usług, prowadząc do wyższej liczby odwiedzin;
- Poprawia widoczność marki – wysokiej jakości, dobrze zoptymalizowane obrazy pojawiają się w wynikach wyszukiwania, promując Twoją markę;
- Ułatwia przekaz informacyjny – obrazy mogą szybko i skutecznie przekazywać informacje o produkcie lub usłudze;
- Wspiera sprzedaż – atrakcyjne wizualnie obrazy produktów mogą zwiększać konwersje i sprzedaż, ukazując produkt w atrakcyjny sposób;
- Wzbogaca treść SEO – obrazy są ważnym elementem optymalizacji pod kątem wyszukiwarek, wspierając pozycjonowanie stron WWW.
Zdj 2. Interakcje graficzne w Google – wyszukiwarka obrazów.
Źródło: Google.
Podsumowanie
Optymalizacja obrazów w Google Grafika jest istotnym elementem strategii marketingowej zarówno dla firm B2B, jak i B2C, pozwalając na zwiększenie ruchu na stronie, promocję marki, ułatwienie komunikacji oraz wspieranie sprzedaży. Dzięki stosowaniu odpowiednich technik (np. precyzyjne nazewnictwo plików, używanie tagów alt, oraz poprawa jakości obrazów), możesz skutecznie zwiększyć swoją widoczność w wynikach wyszukiwania.
Agencja marketingowa Semcore wyróżnia się indywidualnym podejściem do klienta oraz personalizowanymi strategiami marketingowymi ukierunkowanymi na generowanie konwersji. Skontaktuj się z nami i poznaj szczegóły współpracy z branżowym liderem.