Pozycjonowanie stron na lokalnym rynku
3 min
3 min
Na skróty
Biznes internetowy może być promowany na wiele sposobów. Jednym z nich jest pozycjonowanie stron na lokalnym rynku (SEO: Search Engine Optimization). Jak realizować taką strategię i na czym polegać?
Pozycjonowanie stron na lokalnym rynku to budowanie widoczności strony internetowej dla fraz kluczowych nawiązujących do konkretnej lokalizacji, na przykład miasta lub województwa. Efektem takiego działania jest wzrost ruchu organicznego użytkowników.
Pozycjonowanie stron na lokalnym rynku pozwala biznesom pozyskiwać klientów. Wystarczy odpowiednio widoczna strona internetowa, na której uwypuklony zostanie adres fizyczny lokalu usługowego lub sklepu stacjonarnego. Warto również umieścić w serwisie numer telefonu, czy formularz kontaktowy. Wówczas pozycjonowanie stron na lokalnym rynku przyniesie nie tylko ruch organiczny z wyszukiwarki Google, ale również konwersję.
Pozycjonowanie stron na lokalnym rynku często jest nazywane po prostu pozycjonowaniem lokalnym.
Pozycjonowanie strony na lokalnym rynku to przede wszystkim odpowiedni dobór fraz kluczowych. Wyrażenia te powinny nawiązywać do charakterystyki prowadzonego biznesu, a także konkretnej lokalizacji. Przykładem fraz kluczowych wykorzystywanych do pozycjonowania na lokalnym rynku są:
Więcej na temat doboru fraz kluczowych pisaliśmy tutaj: Słowa kluczowe – Poradnik.
Podczas pozycjonowania strony na rynku lokalnym równie istotna jest odpowiednia optymalizacja serwisu. Zadbaj o aspekty techniczne witryny:
Równie istotną kwestią w zakresie pozycjonowania stron na rynku lokalnym pozostaje linkowanie zewnętrzne. Odnośniki kierujące do pozycjonowanej domeny są traktowane przez algorytm Google jako pewnego rodzaju rekomendacje. Warto więc zbudować silny i wartościowy profil linkowy, składający się na odnośniki z zaufanych stron internetowych, najlepiej powiązanych tematycznie z pozycjonowanym serwisem lub pozycjonowanym sklepem, internetowym.
Korzyści wynikające z pozycjonowania strony na lokalnym rynku to:
SEO może być połączone ze strategią UX (User Experience). Takie rozwiązanie to SXO (Search Experience Optimization). Wówczas nie tylko pozyskuje się ruch, ale również go wartościuje, z myślą o sprzedaży usług lub produktów. Strategia ta dobrze sprawdza się także w przypadku lokalnej promocji biznesu w Internecie.
Interesuje Cię pozycjonowanie stron na lokalnym rynku, ale nie wiesz, czy najlepsze będzie skorzystanie z pomocy eksperta lub działanie samodzielne? Musisz pamiętać, że indywidualne wdrażanie strategii SEO wymaga sporo wiedzy. Jeżeli będziesz działać bez know-how oraz odpowiednich narzędzi, nie przyniesie to absolutnie żadnych efektów.
Podstawowe narzędzia, które musisz znać, to przede wszystkim Ahrefs, Google Analytics, Google Search Console, Google Tag Manager, SEMrush, czy ScreamingFrog.
Dodatkowo konieczna jest znajomość:
Jeżeli nie dysponujesz odpowiednią wiedzą w tym zakresie, zdecydowanie lepiej skorzystać z pomocy specjalistów, na przykład z agencji SEO.
Jeżeli interesuje Cię pozycjonowanie stron na rynku lokalnym, więcej informacji znajdziesz tutaj:
Wybierz lokalizację, aby dowiedzieć się więcej na temat pozycjonowania stron na lokalnym rynku.
Absolwent zarządzania. Łączy SEO i content marketing w jednolitą całość. Pozycjonowanie stron traktuje w kategorii strategii marketingowej, która ma znaczenie na każdym etapie ścieżki zakupowej użytkownika. Prywatnie fascynuje się psychologią zachowań konsumenckich.