Przykłady genialnych newsletterów – przegląd
3 min
3 min
Na skróty
Skupimy się na przykładach newsletterów bezpośrednio związanych z branżą marketingu. Po zbudowaniu widoczności poprzez pozycjonowanie warto zainwestować w skuteczny newsletter. Rozsyłane biuletyny można porównać do czasopism internetowych, choć zwykle taka wiadomość na poczcie elektronicznej jest znacznie krótsza niż wielostronicowy magazyn. Przedstawiamy przykłady genialnych newsletterów, które są przygotowywane przez ekspertów w branży.
Lektura internetowego biuletynu to świetna forma nauki, stanowiąca alternatywę (lub uzupełnienie!) książek, webinarów, czy szkoleń. Z tego powodu warto znać przykłady newsletterów genialnych, prowadzonych przez specjalistów z prawdziwego zdarzenia. Wówczas uda Ci się pozyskać wartościową wiedzę, którą wykorzystasz w praktyce. Oczywiście newslettery związane z marketingiem są dla każdego. Nie musisz być przedsiębiorcą lub pracownikiem działającym w tej branży, aby cieszyć się lekturą. To tematyka, która po prostu jest niezwykle intrygująca. Różne szczeble marketingu można porównać do motoryzacji lub sportu. Wcale nie musisz być zawodowym kierowcą rajdowym bądź piłkarzem, aby interesować się konkretną dziedziną.
Nie zmienia to jednak faktu, że przedstawione przez nas przykładowe newslettery powstały raczej z myślą o osobach związanych w jakiś sposób z branżą marketingu (np. pracowników, czy przedsiębiorców). Kim są wydawcy przedstawionych biuletynów internetowych? Zaraz poznasz ich nieco bliżej, ale to bezkompromisowy eksperci w swojej branży.
Nadszedł czas na nasze zestawienie. Meritum, czyli przykłady newsletterów, które warto obserwować oraz ich krótka charakterystyka.
Nowy Marketing to portal, który jak sama nazwa wskazuje, opiera się na publikacji treści związanych z marketingiem. Nowości, ciekawostki, poradniki, artykuły i wiele więcej. Serwis cieszy się ogromną popularnością, głównie ze względu na udostępnianie interesujących publikacji każdego dnia. Jeżeli chcesz otrzymywać merytoryczne artykuły bezpośrednio na swoją pocztę elektroniczną, wystarczy zapisać się do newslettera. Co więcej, niektóre treści na portalu są dostępne tylko dla osób, które zapisały się do listy mailingowej. To nic nie kosztuje, a otrzymujesz dostęp do naprawdę wartościowych artykułów, które są nie tylko merytoryczne, ale i ciekawie napisane przez prawdziwych fachowców.
Marka Marketer+ głównie słynie z regularnie publikowanego magazynu, który dostępny jest co dwa miesiące i składa się z solidnej dawki przydatnej wiedzy. To przykład newslettera, który nie tylko promuje czasopismo, ale dodatkowo może edukować z zakresu marketingu. Osoba zapisująca się do listy mailingowej może liczyć na wiele benefitów, w tym dostęp do najnowszego numeru magazynu w formie PDF oraz odblokowane dodatkowe treści na stronie internetowej. Zarówno z internetowego biuletynu, jak i magazynu dowiesz się wiele o marketingu – na przykład, w jaki sposób promować własną markę, czego unikać podczas prowadzenia kampanii reklamowych, czy jak pisać newsletter, aby zainteresować odbiorcę. Wiadomości na skrzynkę e-mail wysyłane są co jakiś czas, natomiast magazyn pojawia się regularnie, zawsze co dwa miesiące. Z obu źródeł dowiesz się wielu informacji o marketingu.
Choć generalnie Senuto może kojarzyć się z przydatnym narzędziem SEO do analizy słów kluczowych oraz ruchu, to warto wspomnieć o bardzo ciekawym newsletterze. Co więcej, podczas zapisu do listy mailingowej sam wybierasz, jaka tematyka Cię interesuje, aby przesyłane treści były atrakcyjne. Wiadomości udostępniane w ramach newslettera to głównie artykuły, ale także ciekawe raporty dotyczące różnych branż, informacje o bieżących webinarach i wiele więcej.
Intrygują Cię przykładowe newslettery? Chcesz samodzielnie wdrożyć takie rozwiązanie w Twoim sklepie lub na stronie internetowej? Nie ma w tym nic trudnego, natomiast należy wiedzieć jak pisać newsletter, aby użytkownicy chętnie otwierali otrzymywane wiadomości, oddając się lekturze.
Zanim dowiesz się jak pisać newsletter, musisz wiedzieć, iż nie możesz wysyłać wiadomości do losowych osób. Postaraj się pozyskać bazę samodzielnie, zbierając adresy e-mail od użytkowników zainteresowanych Twoją propozycją. Tylko wtedy mailing będzie skuteczny i przyniesie efekty.
Gdy Twoja baza będzie gotowa, stwórz kilka segmentów i podziel odbiorców. Wówczas łatwiej będzie Ci rozsyłać personalizowane wiadomości. Jak posortować bazę? Każdy newsletter będzie wymagał innych działań – na przykład w sklepie internetowym możesz stworzyć segmenty takie jak: potencjalni klienci, nowi klienci, stali klienci. Do poszczególnych osób będziesz wysyłać inne wiadomości. Potencjalnego konsumenta możesz zachęcić do zakupu, na przykład spersonalizowaną promocją. Nowego klienta zapytaj o opinię. Stałego konsumenta możesz namówić do zapisu do programu lojalnościowego, aby za regularne zakupy otrzymywać rabaty lub nagrody. Możliwości jest wiele!
Prawdopodobnie najważniejszy etap, czyli przygotowywanie treści. Jak pisać newsletter? Przede wszystkim nie narzucaj się potencjalnym klientom tekstami ofertowymi. Postaraj się nieść swoimi wiadomościami wartość. Udostępniaj ciekawe artykuły, badania, raporty, poradniki. Możesz również przedstawiać informacje o promocjach, jeżeli na przykład prowadzisz sklep. Newsletter może z potencjalnego klienta wykreować stałego konsumenta, ale nie możesz działać zbyt agresywnie – tym sposobem tylko zniechęcisz do siebie użytkownika.
Wysyłka wiadomości do odbiorców. Jeżeli posiadasz rozbudowaną i posortowaną bazę, możesz wykorzystać narzędzia do analizy mailingu, aby wyciągać odpowiednie wnioski. Udoskonalaj swój newsletter i zaskakuj odbiorców regularnymi publikacjami.
Absolwent zarządzania. Łączy SEO i content marketing w jednolitą całość. Pozycjonowanie stron traktuje w kategorii strategii marketingowej, która ma znaczenie na każdym etapie ścieżki zakupowej użytkownika. Prywatnie fascynuje się psychologią zachowań konsumenckich.