Branża jubilerska od wielu lat intensywnie się rozwija. Działające w niej osoby powinny zdawać sobie sprawę z tego, że obecność w Internecie ma bardzo duże znaczenie. Dzięki temu można z łatwością dotrzeć do szerokiego grona odbiorców, budować pozytywny wizerunek i przede wszystkim zwiększać zyski. Jednak samo stworzenie strony www czy sklepu online nie jest wystarczające. Należy również odpowiednio promować swój biznes – cenne porady na ten temat znajdują się poniżej.
Dlaczego reklama jubilera w Internecie jest ważna?
Uważa się, że wyroby jubilerskie mają specyficzny charakter. Są kupowane przede wszystkim po to, aby zaspokoić potrzeby emocjonalne. Jednak każdy sklep oferujący biżuterię musi odpowiednio się reklamować, aby był zauważalny przez klientów i zachęcał do sprawdzenia dostępnych produktów. Obecnie działania promocyjne offline nie wystarczą, tym bardziej że coraz częściej tego typu biznesy otwierają dodatkowo sklepy online lub całkowicie przenoszą swoją działalność do Internetu. Tym samym konkurencja wciąż rośnie i trzeba znaleźć skuteczny sposób, aby się wyróżnić.
Efektywna reklama jubilera online pozwala na dotarcie do potencjalnych klientów, jak również na budowanie świadomości marki i pozytywnego wizerunku. Zaangażowanie i wytrwałość sprzyjają nie tylko większym zyskom, ale też pozyskaniu lojalności odbiorców. Ponadto dobrze widoczny w Internecie jubiler jest uznawany za godny zaufania, co może przekonać do zakupu niezdecydowane osoby. Aby uzyskać takie rezultaty, do reklamy swojego biznesu należy podejść kompleksowo i zadbać o kilka istotnych elementów.
Pozycjonowanie jubilera
Zakładając, że jubiler ma już swoją stronę internetową, można przejść do bardziej szczegółowych zadań. Pierwszym powinno być SEO, dzięki temu witryna stanie się dobrze widoczna w wyszukiwarkach. To podstawa w każdej branży, również jubilerskiej. Jeśli strona nie będzie dobrze dopracowana pod tym kątem, pozostałe działania marketingowe nie będą dostatecznie skuteczne. Aby pozbyć się wątpliwości, co trzeba dopracować, najlepiej przeprowadzić audyt SEO, który pokaże wszystkie błędy i wymagające poprawy elementy.
Optymalizacja strony www pod SEO to jeden z czynników składających się na pozycjonowanie jubilera. Aby witryna była przyjazna i widoczna w wyszukiwarkach, konieczne są następujące działania:
- Dobór słów kluczowych – trzeba dopasować je nie tylko do branży i działalności firmy, ale też do klientów i ich potrzeb. Ważne jest zwrócenie uwagi na konkurencyjność fraz i obowiązujące trendy. W przypadku małych biznesów skupianie się na ogólnych słowach kluczowych często okazuje się nieopłacalne, dlatego warto uwzględnić też frazy m.in. z długiego ogona i te związane z lokalizacją firmy.
- Dopracowanie treści – powinna być poprawna, a jednocześnie ciekawa, merytoryczna i przede wszystkim oryginalna. W treści należy umieścić słowa kluczowe, ale trzeba robić to w taki sposób, aby całość wyglądała naturalnie. Pozostałe istotne kwestie to zastosowanie odpowiednich nagłówków, pogrubień i innych elementów wyróżniających (np. wyliczeń), a także elementów graficznych. Dzięki temu strona wygląda atrakcyjnie i jest bardziej czytelna.
- Optymalizacja meta danych – a dokładniej meta title i description. To elementy, dzięki którym roboty wyszukiwarek i użytkownicy wiedzą, czego dotyczy strona.
- Optymalizacja grafik – dopracowanie atrybutu ALT, dopasowanie formatu i rozmiaru. Wymienione czynniki mają wpływ m.in. na szybkość ładowania witryny, a więc na jeden z czynników decydujących o pozycji w wyszukiwarce.
Reklama jubilera za pośrednictwem SEO lub SXO bywa wymagająca i czasochłonna, ale zapewnia długotrwałe rezultaty. Ponadto dopracowanie witryny pod tym kątem sprawia, że jest atrakcyjna wizualnie i intuicyjna dla użytkowników, co stanowi często dodatkową zachętę do zakupu produktów.
Google Ads dla szybkich efektów
W branży jubilerskiej bardzo dobrze sprawdzają się kampanie Google Ads. W ich przypadku nie trzeba długo czekać na efekty, gdyż te są zauważalne niemal od razu po włączeniu reklam. Dodatkowe atuty takiego rozwiązania to wiele możliwości targetowania, pełna kontrola nad budżetem oraz różnorodność dostępnych komunikatów reklamowych. To właśnie od wyboru typu kampanii należy rozpocząć korzystanie z Google Ads. Dostępne możliwości to m.in.:
- Reklamy tekstowe wyświetlające się w wynikach wyszukiwania – pozwalają na dotarcie do potencjalnych klientów, którzy korzystają z wyszukiwarki, aby znaleźć odpowiedniego jubilera. To skuteczna metoda nie tylko na trafienie do odbiorców, ale i na zwiększenie ruchu na stronie oraz liczby dokonywanych transakcji.
- Reklamy graficzne w obrębie witryn – komunikaty są atrakcyjne wizualnie i wyświetlają się w aplikacjach oraz na stronach należących do Google. Przykuwają uwagę odbiorców, a dodatkowo pozwalają na poszerzenie zasięgu.
- Kampanie wideo w YouTube i innych witrynach – w zależności od tego, jak zostaną przygotowane reklamy, umożliwiają osiągnięcie różnych celów. Ich rezultatem może być np. zwiększenie świadomości marki czy zachęcenie do zakupów.
- Kampanie produktowe – jak sama nazwa wskazuje, skupiają się na produktach, a więc pomagają w promowaniu asortymentu. Tego typu reklamy są widoczne w wynikach wyszukiwania Google i w karcie Zakupy.
Google Ads to bardzo elastyczne rozwiązanie, które można z łatwością dostosować do indywidualnych potrzeb. Kampanie można prowadzić nie tylko na bardzo szeroką skalę. Również biznesy z mocno ograniczonym budżetem wypracują tu satysfakcjonujący wariant.
Przeczytaj także: Agencja reklamowa
Media społecznościowe – nie tylko promocja, ale i lepsze pozycjonowanie jubilera
Dla jubilera social media mają bardzo duże znaczenie. Sprawdzają się nie tylko jako narzędzie do zwiększania rozpoznawalności, ale również do zachęcenia klientów do zakupu produktów. Chcąc w pełni wykorzystać potencjał mediów społecznościowych, należy dobrze dobrać kanały komunikacji, a dodatkowo zatroszczyć się o pomysłowy content i atrakcyjną oprawę graficzną. Połączenie tych elementów daje efektywny social media marketing, który ułatwia kreowanie pozytywnego wizerunku i docieranie do coraz większej grupy odbiorców.
Nie można zapomnieć, że obecnie Facebook, Instagram i podobne serwisy to również jeden z podstawowych kanałów do komunikacji z klientami. Coraz więcej osób wybiera właśnie ten sposób kontaktu, ponieważ jest szybki, a do tego nieco mniej oficjalny. Social media skracają dystans, a zastosowanie specjalnych narzędzi do automatyzacji pozwala na jeszcze szybsze przesyłanie odpowiedzi osobom zainteresowanym.
Pozostaje pytanie, jakie treści może publikować jubiler na swoich profilach? To odpowiednie miejsce, aby informować o nowych produktach, rabatach i okazjach, na które warto zwrócić uwagę. Jednak warto zaznaczyć, że to tylko jeden ze sposobów na wykorzystanie mediów społecznościowych. Dobrym pomysłem jest także publikowanie cennych, merytorycznych porad dotyczących biżuterii, np. jej doboru, aktualności na temat firmy czy linków prowadzących do nowych artykułów na blogu (co wspiera pozycjonowanie jubilera). Za pośrednictwem social mediów można lepiej poznać potrzeby i przyzwyczajenia klientów oraz zdobyć ich przychylność. Żeby tak się stało, trzeba poświęcać firmowym profilom dużo uwagi, dlatego w przypadku np. braku czasu lub kreatywności warto zwrócić się o pomoc do specjalistów, przykładowo agencji SEO.
Współpraca z influencerami i branżowymi portalami – reklama jubilera, której nie należy lekceważyć
W branży jubilerskiej współpraca z influencerami staje się coraz częściej stosowanym rozwiązaniem. Taka reklama jubilera stwarza szerokie perspektywy i może zapewnić długotrwałe rezultaty, jeśli uda się znaleźć odpowiednią osobę lub osoby. Powinien to być ktoś, kto cieszy się popularnością w Internecie, jest kreatywny i może dotrzeć do grupy docelowej, na której zależy firmie. Skuteczny influencer nie tylko przyczynia się do wzrostu zainteresowania produktami, ale też wzmacnia pozytywny wizerunek marki i kreuje nowe trendy, w których będzie ona odgrywać główną rolę.
Podobny efekt może zapewnić obecność na branżowych portalach. Warto tu zaznaczyć, że nie muszą to być serwisy związane wyłącznie z biżuterią, ale także np. z szeroko pojętą branżą ślubną czy ogólnie z modą. Firma, która będzie w nich obecna, dotrze do nowych klientów, a przy tym uda jej się zbudować wizerunek eksperta. Współpraca z tego typu portalami przeważnie opiera się na artykułach sponsorowanych i gościnnych wpisach. Należy pamiętać o starannym przygotowaniu treści do publikacji, tu także można poprosić o pomoc specjalistów.
Podejmując jakiekolwiek działania mające na celu promocję firmy jubilerskiej, trzeba dobrze wiedzieć, kto będzie ich adresatem. Określenie grupy docelowej i dobór właściwych narzędzi umożliwia skuteczne dotarcie do klientów oraz realizację przyjętych celów biznesowych. Internet to bardzo ważny obszar i warto wykorzystywać marketingowe możliwości, jakie daje do dyspozycji. Kreatywna reklama i staranne pozycjonowanie jubilera to szansa na sukces.