Reklama mobile – jak zrobić?
2 min
2 min
Na skróty
Reklama mobile jest atrakcyjnym sposobem dotarcia do potencjalnych klientów. Rynek mobilny ma bowiem ogromny potencjał, a użytkownicy smartfonów oraz pozostałych urządzeń przenośnych są bardzo często targetem kampanii reklamowych. W tym artykule przedstawimy Ci podstawowe informacje dotyczące tego, jak zrobić reklamy mobile.
Reklama mobile to rodzaj reklamy, który może być wyświetlony na stronach internetowych dostosowanych do ekranów smartfonów, a także w aplikacjach mobilnych. Już z założenia tego typu format jest tworzony z myślą o urządzeniach, takich jak na przykład telefon komórkowy z systemem operacyjnym Android lub iOS albo tablet. Reklamy mobile odnaleźć można zarówno w wyszukiwarkach, jak i na stronach internetowych, które są zoptymalizowane pod kątem mobilnym (responsywnych lub mobilnych), a także na przykład na YouTube lub w aplikacjach.
Jeżeli decydujesz się na stworzenie reklamy mobile, musisz pamiętać o jej optymalizacji. Tylko wtedy bowiem gwarantujesz użytkownikom smartfonów oraz tabletów pełną funkcjonalność. Widok mobilny narzuca bowiem twórcom reklam pewne wymogi. Chodzi tutaj między innymi o to, aby format nie zajmował zbyt dużo miejsca na powierzchni ekranu telefonu komórkowego. W ten bowiem sposób może on zniechęcić do odwiedzenia strony internetowej lub pobrania aplikacji mobilnej. Najpopularniejsze reklamy mobile to:
W tym pierwszym przypadku, opracowując reklamę, musisz pamiętać o sugerowanym rozmiarze. Zalecamy wykorzystanie rozdzielczości 320×50 albo 300×50. Reklama wideo to zaawansowany rodzaj interakcji, który bazuje na zaangażowaniu użytkowników. W tym przypadku musisz wiedzieć, co zadziała na nich najbardziej. Jeżeli sprawia Ci to problem, możesz skorzystać z usług sprawdzonej agencji marketingu internetowego.
Przeczytaj także: Reklama Google Ads oraz SEO
W przypadku reklamy natywnej, czyli ukrytej, która wygląda nieco jak treść organiczna, ważne jest dostosowanie jej i idealne zlanie się z otoczeniem. Kolejną formą reklamy mobile jest wariant pełnoekranowy. Wtedy wymagany jest wysoki poziom zaangażowania użytkownika. Najczęściej pojawiają się na przykład w trakcie ładowania lub zamykania aplikacji. Nie zapomnij o prostym i przekonującym CTA (ang. Call to Action), czyli wezwaniu do działania.
Ostatnią wymienioną formą reklamy mobile, jest wariant grywalny. To oczywiście również najbardziej interaktywny rodzaj reklamy. Symuluje on prawdziwą aplikację lub grę. W tym przypadku musisz zadbać o to, aby korzystanie z tego formatu było po prostu wygodne. Jeżeli bowiem kontakt z reklamą będzie dla odbiorcy toporny, z pewnością nie wzbudzi to pozytywnych skojarzeniach na temat Twojej firmy lub produktu/usługi.
Pamiętaj o tym, że bez względu na to, na który format reklamy mobile się zdecydujesz, dobór grupy docelowej ma ogromne znaczenie. To podstawa każdej udanej kampanii reklamowej w Internecie. Abyś mógł zadbać o odpowiednie targetowanie, musisz wykorzystać dane, które są dostępne na przykład w systemach reklamowych. W związku z tym Twoja reklama mobilne powinna wziąć pod uwagę między innymi następujące cechy:
Dobrym pomysłem jest często wdrożenie remarketingu lub docieranie do już aktualnych klientów. Bez względu na to, jak dobierzesz grupę odbiorców, reklama nie może nękać użytkowników. Dopracowanie skutecznego komunikatu marketingowego wymaga zatem nie tylko inwencji i umiejętności tworzenia odpowiedniego formatu, ale również przeanalizowania rynku. Dzięki analizie możliwy jest bowiem dobór optymalnej grupy docelowej. Nieprzypadkowo zatem, aby móc wypuścić skuteczną i nieinwazyjną reklamę mobile, firmy decydują się na skorzystanie z oferty uznanych agencji marketingowych.