Reklama sklepu motoryzacyjnego — jak wypromować go w internecie?
3 min
3 min
Na skróty
Reklama sklepu motoryzacyjnego to wyzwanie nie tylko dla właściciela takiego biznesu. To także wyzwanie dla specjalistów SEO oraz Google Ads. Jeżeli sprzedajesz części samochodowe przez internet, konkurujesz w wynikach wyszukiwania z dostawcami z całego kraju. Inaczej wygląda sytuacja w przypadku sklepów stacjonarnych. Sprawdź więcej informacji na temat reklamy tego typu biznesu.
Pozycjonowanie, czyli SEO (ang. Search Engine Optimization) to proces, który ma na celu osiągnięcie przez stronę internetową jak najlepszej pozycji w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Pozycja ta ma zostać osiągnięta dla wybranych — wartościowych dla biznesu — słów kluczowych.
Jeżeli więc oferujesz na przykład: amortyzatory, wahacze, sprężyny oraz pozostałe części, Twoim celem powinno być wywalczenie wysokich pozycji w Google dla fraz, które są związane z tymi produktami. Mogą to być frazy ogólne takie jak:
Informacje na temat tego, jak często wpisywane są tego typu zapytania w wyszukiwarce, można sprawdzić np. w SEMSTORM.
Zdj. 1. Narzędzie analityczne SEMSTORM
Źródło: https://app.semstorm.com/keywords/seo/614bb22ada5806dfc0d1e5511dcc8701
Pozycjonowanie na tak ogólne i popularne frazy jest często trudniejszą opcją niż dobieranie słów kluczowych długiego ogona — tzw. long tails.
Długi ogon to fraza rozbudowana, która składa się z najczęściej 3 lub większej liczby słów.
Zdj. 2. Przykład fraz długiego ogona dla sklepu motoryzacyjnego
Źródło: Google
W przypadku sklepów, które działają stacjonarnie, istotne będzie także pozycjonowanie lokalne. Na stronie musi zostać oznaczone, na jakim obszarze geograficznym znajduje się punkt. Często wykorzystywane są także frazy geolokalizacyjne. To frazy, które zawierają nazwę miasta, regionu, dzielnicy itp.
Oczywiście dobór słów kluczowych to tylko niewielka część wszystkich działań przy SEO. Reklama sklepu motoryzacyjnego w postaci pozycjonowania oznacza bowiem wieloaspektowe dostosowanie witryny do wymogów algorytmów wyszukiwarki.
W roku 2006 została opublikowana informacja, że pozycja strony w Google zależy od ponad 200 czynników rankingowych. Cała praca nad pozycjonowaniem powinna natomiast rozpocząć się od audytu SEO, czyli badania witryny pod kątem jej dostosowania do wyszukiwarki.
Reklama sklepu motoryzacyjnego możliwa jest także z wykorzystaniem płatnej promocji w Google. Google Ads to bowiem usługa, dzięki której można promować swoją firmę, podnosić sprzedaż produktów i usług, a także budować świadomość marki i przyciągać ruch na witrynę. W tym przypadku reklamodawca ponosi koszt za każde kliknięcie odbiorcy reklamy w link sponsorowany
Zdj. 3. Przykład płatnych wyników wyszukiwania Google Ads
Źródło: Google
Jeżeli chcesz wypromować sklep motoryzacyjny, reklama w tej postaci powinna opierać się na frazach długiego ogona. Generują one więcej konwersji. Warto też określić typy dopasowań słów kluczowych oraz wykluczające frazy. Zacznij od niewielkiego budżetu. Zadbaj też o atrakcyjną treść reklamy. Istotne znaczenie podobnie jak w przypadku SEO ma dopracowanie strony docelowej. We wszystkim tym może wspomóc Cię sprawdzona agencja, która oferuje zarówno pozycjonowanie, jak i reklamę PPC (ang. Pay Per Click).
Reklama w mediach społecznościowych to także istotny filar marketingu sklepu motoryzacyjnego. Może być to na przykład kampania Facebook Ads kierowana do odpowiedniej grupy odbiorców. Facebook Ads nie jest jednak jedyną opcją. Marketing na Facebooku można rozwijać również na profilu firmowym działalności. Warto łączyć obie te metody. Nie zapominaj również o pozostałych mediach społecznościowych, takich jak na przykład Instagram oraz TikTok. Wiele zależy do tego, do jakiej grupy odbiorców chcesz dotrzeć.
Zawodowy copywriter, pasjonat SEO, przedsiębiorca. Specjalizuje się w treściach dotyczących marketingu internetowego. Miłośnik nowinek technologicznych. Kiedy nie pracuje, latem rekreacyjnie biega, a zimą morsuje.