Ukryte funkcje Google Trends – która z nich wesprze SEO?
2 min
2 min
Na skróty
Jednym z najbardziej znanych, a jednocześnie niedocenianych narzędzi pod kątem SEO, jest Google Trends. Dzięki jego zaawansowanym funkcjom możesz odkrywać trendy, analizować dane i podejmować bardziej świadome decyzje dotyczące pozycjonowania swojej strony internetowej. W tym artykule przyjrzymy się, które z ukrytych funkcji Google Trends mogą wesprzeć Twoje działania SEO.
Źródło: https://img.freepik.com/free-photo/girls-hiding-cartoon-box_23-2148512391.jpg?t=st=1725362331~exp=1725365931~hmac=cd1d642391765ea09fae6feaba34601afce44b5ddf30c3c263f1e656ec4723f7&w=900
Zdj 1. Kompleksowe wideo na temat ukrytych funkcji w Google Trends.
Źródło: www.youtube.com/watch?v=Kkd2PkbCdSc
Jedną z najbardziej przydatnych, ale często pomijanych funkcji Google Trends, są zaawansowane operatory wyszukiwania. Pozwalają analizować dane i wyciągać bardziej szczegółowe wnioski na temat zapytań użytkowników.
Korzystanie z cudzysłowów usprawnia przeszukiwanie fraz w dokładnej formie. Dzięki temu możesz analizować dane tylko dla konkretnych wyrażeń, co jest niezwykle przydatne przy badaniu intencji użytkowników (search intent) oraz optymalizacji treści na stronie.
Dodanie znaku „+” pomiędzy słowami kluczowymi umożliwia analizę zapytań obejmujących oba terminy, niezależnie od ich kolejności. To doskonały sposób na badanie szerokiego zakresu fraz związanych z danym tematem. Pozwala to na lepsze zrozumienie kontekstu, w jakim użytkownicy poszukują informacji (istotny aspekt pod kątem pozycjonowania strony internetowej).
Znak „-” przed danym słowem w wyszukiwanej frazie pozwala na wykluczenie konkretnego terminu z wyników.
Kolejną zaawansowaną funkcją Google Trends jest możliwość segmentacji danych według języka. Dzięki niej zbadasz użytkowników pod kątem sposobu poszukiwania informacji w różnych językach. Ułatwia to sprawdzenie, jakie zapytania w języku angielskim oraz ich odpowiedniki w języku polskim mają największy potencjał w różnych regionach.
Sezonowość to istotny czynnik wpływający na skuteczność działań SEO. Google Trends umożliwia analizę sezonowości wyszukiwanych fraz, pozwalając na dostosowanie strategii treści do zmieniających się potrzeb użytkowników. Dzięki tej funkcji jesteś w stanie zaplanować publikacje na stronie w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać okresy zwiększonego zainteresowania danym tematem.
Google Trends oferuje również możliwość porównania wyników z różnych okresów, pozwalając na neutralizację efektu sezonowości. Dzięki temu istnieje szansa na dokładniejszą analizę danych oraz podejmowanie trafniejszych decyzji dotyczących długoterminowych strategii SEO.
Ostatnią z omawianych funkcji jest możliwość eksportu danych z Google Trends. W konsekwencji możesz łatwo przenosić zebrane dane do zewnętrznych narzędzi analitycznych. Eksport do formatu CSV to idealne rozwiązanie dla tych, którzy chcą dokładnie analizować trendy i w oparciu o nie planować dalsze działania SXO (ang. Search Experience Optimization).
Jeśli chcesz w pełni wykorzystać potencjał Google Trends w swojej strategii marketingowej, warto rozważyć współpracę z profesjonalistami. Doświadczona agencja SEO – Semcore – chętnie pomoże w interpretacji złożonych danych oraz wdrożeniu skutecznych rozwiązań, które przełożą się na wzrost widoczności Twojej strony w wyszukiwarkach.
Zawodowy copywriter specjalizujący się̨ w tworzeniu artykułów eksperckich dotyczących najważniejszych zagadnień związanych z SEO. Twierdzi, że nieustanne zmiany w tej dziedzinie napędzają go do dalszej pracy, a edukowanie innych pozwala mu wzrastać.