Zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym – popularne sposoby
4 min
4 min
Rozwój każdej firmy jest niemożliwy bez zwiększenia sprzedaży. Wpływa na zyski, możliwość inwestycji branżowych, ale także w narzędzia, które sprawią, że Twoja firma będzie jeszcze bardziej rozpoznawalna. W wyniku tych działań rośnie popularność przedsiębiorstwa i sprzedaż ponownie rośnie. Jednak nie wskoczysz w tę machinę rozwoju połączonego z zyskiem bez inwestycji w widoczność, popularność oraz konwersję. W co najlepiej inwestować oraz jak zwiększać sprzedaż posiadając mały, średni oraz duży sklep online? Przeczytaj nasz tekst i dowiedz się więcej!
Nie ważne czy masz małą sprzedaż i chcesz ją zwiększyć, czy też jest ona na odpowiednim poziomie, ale chcesz by wciąż wzrastała. Możesz skorzystać z naszych wskazówek. Pierwszym działaniem, jakie warto wykonać, powinno być sprawdzenie konkurencji. Dokładna analiza pokaże nie tylko różnice w sprzedaży, ale też przyczyny. Wynikiem tego działania będą konkretne obszary, jakie należy poprawić. Warto połączyć ją z audytem SXO. Dlaczego? Może okazać się, że przyczyną jest mała widoczność w Google, ale nierzadko problem niskiej sprzedaży tkwi w skomplikowanym procesie zakupowym. Może okazać się też, że konkurencja promuje się w social media albo tworzy teksty eksperckie na blogu. Podstawą do opracowania planu działań, które zwiększą sprzedaż, będzie analiza swojego biznesu i działań konkurencji. Poza tym możesz skupić się na następujących działaniach.
Dobrze zaprezentowany produkt to połowa sukcesu. Co się na to składa? Kilka zdjęć, które dokładnie pokazują wszystkie elementy. Potencjalny klient powinien mieć możliwość powiększenia ich i zobaczenia detali. Ponadto ważne, aby tekst opisujący był unikalny i dokładnie określał produkt. Chodzi o materiały, funkcjonalności, korzyści oraz to, co wyróżnia produkt. Ważne, by w opisie były też odpowiednie słowa kluczowe.
Obecnie klienci rezygnują z zakupów w serwisach bez certyfikatu SSL, które nie mają bezpiecznych płatności. To niezwykle ważne i bez zadbania o zabezpieczenie strony nie będziesz w stanie zyskać zaufania klienta.
Ważne jest to, aby klient nie był skazany na zaproponowane przez Ciebie rozwiązania. Musi mieć wybór w wielu dziedzinach – sposób dostawy, płatności, ale również zapakowania produktu. Jeśli umożliwisz klientowi wybór, to będzie on zadowolony i zachęcony do zakupu, ponieważ będzie mógł zdecydować się na najbardziej dopasowane przez niego rozwiązania.
Musisz się wyróżnić, a więc zastosować różne metody promocji. Potencjalni klienci muszą wiedzieć o Twoim istnieniu i przekonać się do Ciebie. W tym celu warto korzystać z pozycjonowania – dzięki temu trafisz do osób, które wyszukują konkretne frazy. Zadbaj też o UX oraz płatne reklamy.
Zwiększenie zysków można osiągnąć nie tylko poprzez dotarcie do nowych klientów, ale także zachęcenie obecnych do wrzucania do koszyka więcej przedmiotów. Jak tego dokonać? Jest kilka metod. Pierwsza z nich to darmowa dostawa powyżej jakiejś kwoty. Klient chętniej dobije do minimum ceny zamówienia, aby nie musieć płacić za dostawę. Kolejnym sposobem będzie sugerowanie – pod produktem możesz dodać listwę z przedmiotami z tej samej kategorii, które będą pasowały do danego produktu, jakie warto kupować w zestawie. Możesz też po dodaniu produktu do koszyka przedstawiać mu komunikat o tym, iż dostanie zniżkę na całe zamówienie, jeśli doda kolejny produkt. To metody, które należy umieścić bezwzględnie w każdym sklepie internetowym. Część klientów z pewnością skorzysta z takich możliwości.
Doskonałym sposobem na to, aby zwiększyć sprzedaż będzie inwestycja w dwa obszary – SEO i UX, czyli SXO. Pozycjonowanie sprawi, że Twój sklep internetowy będzie wysoko w wynikach wyszukiwania Google. To sprawi, że ruch na Twojej stronie wzrośnie i coraz więcej osób będzie na niego trafiać. Jednak tym, co przekona potencjalnych klientów do zakupu, to UX. Sposób zaprojektowania sklepu -intuicyjność, odpowiednie kolory, dobre umiejscowienie treści i inne elementy – to bardzo mocno wpływa na poziom sprzedaży. Konwersja będzie wzrastać stopniowo z każdym miesiącem inwestycji w SEO oraz UX. Jeśli chcesz cały czas notować wzrosty, to skorzystaj z pomocy specjalistów i wybierz agencję SXO.
Klienci przychodzą i odchodzą? Niekoniecznie! Możesz sprawić, aby klienci chętnie wracali do Twojego sklepu online. Pierwszą, najważniejszą kwestią z dziedziny UX, o jaką musisz zadbać, jest prosty proces zakupowy. Jak powinien wyglądać? Wymagaj od klienta tylko koniecznych do realizacji zlecenia danych – nic więcej, umożliwiaj śledzenie przesyłki, dodanie komentarza lub prośby do zamówienia. Ponadto zadbaj o to, aby w Twoim sklepie była możliwość szybkiego zakupu bez rejestracji. Wielu potencjalnych klientów zechce kupić coś szybko, ale gdy widzi konieczność wypełnienia formularza rejestracji, to rezygnuje. Jeśli spodoba mu się szybkość zamawiania oraz Twój produkt, to możesz mieć pewność, że zapamięta Twój sklep i wróci.
Kolejną metodą jest email marketing, jednak warto zadbać o personalizację. Wysyłaj urodzinowe rabaty, a także różne zniżki tylko dla subskrybentów. Email klienta możesz wykorzystać do skutecznego zachęcania do ponownych zakupów. Warto, aby pierwszą wiadomością po dostarczeniu produktu był kod rabatowy na kolejne zakupy. Pamiętaj, żeby nie być nachalnym w wysyłaniu maili marketingowych. Nie można wysyłać ich zbyt często!
Prowadź bloga firmowego! Dzięki niemu nie tylko sprawisz, że Twoja firma będzie bardziej popularna, zyskasz wizerunek eksperta, a dodatkowo rozwiążesz liczne problemy swoich klientów. Doradzaj poprzez wpisy poradnikowe, odpowiadaj na najczęstsze pytania i jednocześnie bądź aktywny w komentarzach. Tworzenie bloga sprawi, że Twój sklep będzie też wyżej w wynikach wyszukiwania Google.
Ważne jest także to, aby Twój produkt spełnił oczekiwania klienta. Należy zadbać o to, aby nikt nie czuł się oszukany. Jeśli w opisie produktu obiecasz wiele, ale połowa z tego nie sprawdzi się w rzeczywistości, to klient nie wróci. Dlatego zadbaj o rzetelny opis, który okaże się dopasowany do produktu. Klient będzie Ci ufał i wróci kiedy dostarczysz to, czego obiecałeś, ale jeśli naciągniesz cechy produktu, to uda Ci się zachęcić, ale tylko raz. Taki klient już nigdy nie wróci do Twojego sklepu.
Średnia ocen 5 / 5. Liczba głosów: 2