Na skróty
Zero Moment of Truth to termin, który został stworzony przez firmę Google. Odnosi się on do momentu zainteresowania się daną rzeczą przez użytkownika w sieci. Poniżej przedstawiamy, na czym w praktyce polega ZMOT.
Zero Moment of Truth to koncepcja marketingowa, która mówi o wyszukiwaniu informacji przez kupujących i podejmowaniu przez nich decyzji. Te zakupowe są bowiem w pewien sposób przygotowywane. Dla przykładu użytkownicy wyszukiwarki internetowej sprawdzają dostępne opinie i artykuły na temat konkretnego produktu. Zero Moment of Truth dotyczy klientów, którzy poszukują różnych informacji online.
Tak zwany moment prawdy nie jest oczywiście nowością. Jeszcze całkiem niedawno wymienić można było trzy takie momenty. Były to:
Bodziec to po prostu komunikat, dzięki któremu odbiorca dowiadywał się o istnieniu konkretnego produktu lub usługi. Pierwszym momentem prawdy był bezpośredni kontakt z produktem. Następnie po zakupie dochodziło do drugiego momentu prawdy, kiedy klient weryfikował właściwości tego, co nabył. W przypadku, gdy się zawiódł, więcej nie ufał dla przykładu konkretnemu producentowi.
Z kolei możliwości internetu sprawiały, że zerowy moment prawdy nadchodzi jeszcze zanim dojdzie do bezpośredniego kontaktu z produktem. Dostępnych w internecie jest ogromna liczba opinii, recenzji, artykułów i opisów, które pozwalają sprawdzić, czym cechuje się dany produkt lub usługa. Jeżeli chcesz dowiedzieć się, jakie korzyści może przynieść to Twojej marce, koniecznie zdecyduj się na usługi jednej z renomowanych agencji marketingowych.
Przeczytaj także: SEO i Pozycjonowanie lokalne
Eksperci z dobrej agencji marketingowej potrafią wykorzystać opisywane zagadnienie z ogromną korzyścią dla klienta. Konieczne jest jednak zatroszczenie się o moment styku klientów z marką. Im wyższa jest pozycja strony internetowej Twojej firmy w organicznych, czyli bezpłatnych wynikach wyszukiwania, tym większa również staje się efektywność kampanii marketingowych.
Z tego też powodu eksperci, z których usług możesz skorzystać, opracowują strategię działań, wykorzystują narzędzia, takie jak między innymi:
i wiele innych. Dzięki temu możliwe jest opracowanie tak zwanej „mapy momentów” i wyjście naprzeciw klientom. Profesjonalnie opracowane materiały, które odpowiadają na często zadawane przez klientów pytania, mogą motywować użytkowników do dokonania zakupu. W ten sposób działają między innymi artykuły sponsorowane. Dodatkowo za pomocą wymienionych wyżej narzędzi analitycy agencji marketingowej dobierają słowa kluczowe. Urozmaicone i wartościowe treści promowane są zarówno w ramach optymalizacji strony internetowej (ang. Search Engine Optimization), jak i w ramach płatnych linków PPC (ang. Pay Per Click).
Odpowiednie podejście do Zero Moment of Truth oznacza również wzięcie pod uwagę użytkowników urządzeń mobilnych. Wszystkie te działania wymagają wieloaspektowej analizy i umiejętności korzystania z zaawansowanych narzędzi. Nie warto zatem zajmować się tym samodzielnie. Zdecydowanie lepszym rozwiązaniem dla właścicieli firm jest skupienie się na swojej specjalizacji i skorzystanie z usług ekspertów z branży marketingu internetowego.
Zero Moment of Truth to bardzo efektywny sposób na zwiększenie rozpoznawalności marki. Wykorzystując na przykład wartościowe treści, które odpowiadają na popularne pytania klientów, możliwe staje się nakłonienie do decyzji zakupowej. W dobie dzisiejszej technologii użytkownicy wyszukiwarki internetowej nie potrzebują bezpośredniego kontaktu z produktem lub usługą, aby lepiej ją poznać. Korzystając z usług profesjonalnej agencji marketingowej, możesz być pewien, że publikowane treści będą precyzyjne, a ich bazą będą konkretne i rzetelne źródła.