Agencja reklamowa – czym zajmuje się w 2023 roku?
5 min
5 min
Na skróty
Bez znaczenia na specyfikę branży, jej konkurencyjność oraz świadczone usługi – każda utworzona firma chce się wyróżnić spośród innych i pokazać swoją ofertę w jak najbardziej pozytywnym świetle. Potrzebna jest do tego odpowiednia promocja uwzględniająca założenia przedsiębiorstwa oraz jego wstępne oczekiwania dot. formy emisji przygotowanego projektu. W tym celu warto zatrudnić wyspecjalizowaną agencję, która zajmie się wszystkimi aspektami tego przedsięwzięcia. Z pomocą przychodzi agencja reklamowa.
Agencja reklamowa to organizacja świadcząca usługi w zakresie promocji marketingowej na rzecz innych podmiotów.
Pomaga przedsiębiorstwom reklamować się w sieci, wspierając ich z zakresu marketingu sieciowego (np. opracowywanie kreacji do spotów telewizyjnych), jak i stacjonarnego (np. organizacja eventów). Na rynku istnieją agencje reklamowe świadczące kompleksowe usługi, w skład których wchodzą m.in.:
Nie brakuje również wyspecjalizowanych firm świadczących usługi reklamowe zajmujących się wyłącznie działaniami stacjonarnymi (mogą to być przykładowo przedsiębiorstwa organizujące eventy).
Ciężko jednoznacznie określić, czym dokładnie zajmuje się agencja reklamowa, ponieważ w zależności od koncepcji właściciela danej działalności mogą to być wyłącznie sprawy związane z opracowywaniem biznesplanów i tworzeniem treści na media społecznościowe lub kompleksową pomocą marketingową – zaczynając od pozycjonowania stron internetowych (SEO), przez opracowywanie kreacji do spotów telewizyjnych, aż po organizację eventów.
W Polsce istnieje kilka przeważających rodzajów działalności reklamowych. W pierwszej kolejności możemy wymienić agencje SEO oraz SEM współpracujące z firmami w zakresie pozycjonowania stron www, oraz obsługi mediów społecznościowych i kampanii Google Ads. Na „świecznik” warto również wziąć bardzo szanowane w środowisku marketingowym agencje brandingowe oraz eventowe. Uwagę powinniśmy zwrócić także na agencje 360 działające na korzyść firm z całej Polski zajmujące się dosłownie wszystkim (np. reklamy radiowe, outdoorowe, telewizyjne, internetowe). Poniżej przedstawiamy rodzaje agencji reklamowych w 2023 roku!
Agencja SEO to firma reklamowa zajmująca się działaniami marketingowymi online obejmującymi przede wszystkim optymalizację stron www pod kątem SEO. Ich celem jest osiągnięcie jak najwyższej pozycji w naturalnych (organicznych) wynikach wyszukiwania dla klientów, z którymi współpracują.
Jakie są obowiązki agencji SEO?
Agencje SEO zajmujące się pozycjonowaniem stron internetowych pozwalają zacząć sprzedawać więcej dzięki pozyskaniu stałych i opłacalnych klientów nawet po kilku tygodniach od rozpoczęcia pozycjonowania. Jest to znakomity wybór zarówno dla startujących przedsiębiorstw, jak i tych, które istnieją na rynku od lat.
Według ekspertów Semcore, pozycjonowanie to pierwszy element, na jaki przedsiębiorcy powinni zwrócić uwagę po założeniu firmy. Widoczność w Google jest obowiązkowa, jeśli prowadzisz sklep internetowy lub świadczysz konkretne usługi na terenie całej Polski (np. trening personalny). Agencje SEO pozycjonują również wizytówki Google Moja Firma, co jest absolutnym must-have dla firm lokalnych (np. fryzjerów, tatuażystów, sklepów spożywczych). Bardzo często w interesie agencji SEO jest dbanie o content marketing, który wspiera pozycjonowanie strony dzięki jakościowym treściom.
Agencje SEM (z ang. Search Engine Marketing) świadczą kompleksowe usługi z zakresu prowadzenia social mediów oraz kampanii Google Ads. Bazują na modelu biznesowym PPC (z ang. Pay Per Click), zwiększając ruch w witrynie partnerów biznesowych głównie za pomocą płatnych kampanii na Facebooku, Instagramie, Tik Toku, LinkedInie oraz w wyszukiwarce Google (chodzi o kampanie Google Ads, dawniej AdWords).
Agencje brandingowe dbają przede wszystkim o kreowanie profesjonalnego wizerunku swoich klientów. Nie zajmują się technicznymi aspektami tj. pozycjonowanie stron www czy ustawianie kampanii Google Ads – do ich głównych zadań należą m.in.:
Agencje brandingowe wykorzystują różne narzędzia i kanały komunikacji. Swoje działania uzależniają wyłącznie od wizji klientów. Stawiają na nowoczesne rozwiązania umożliwiające zbudowanie stabilnych relacji z partnerami biznesowymi, co w przyszłości przełoży się na wykreowanie świadomości marki. Zajmują się tworzeniem wizerunku przedsiębiorstwa, produktu lub usługi.
Agencje eventowe organizują wydarzenia na zlecenie. Przygotowują stoiska, dekoracje i załatwiają niezbędne formalności, dostosowując event do oczekiwań gości i konkretnego budżetu. Na tym ich praca się nie kończy, ponieważ oprócz rzetelnego zorganizowania danego wydarzenia, czuwają nad jego przebiegiem, reagując na wszelkie nieprawidłowości.
Agencje 360, czyli firmy zajmujące się pozycjonowaniem stron internetowych, ustawianiem kampanii Google Ads, tworzeniem biznesplanów, organizacją eventów, pisaniem e-booków, artykułów oraz wieloma innymi aspektami związanymi z marketingiem stacjonarnym, a także internetowym. Ich popularność w Polsce wzrasta z roku na roku, ze względu na duże zainteresowanie odbiorców.
Wynika to z prostego powodu – klienci nie chcą związywać się z kilkoma różnymi firmami. Zależy im na stałej współpracy z rzetelnym przedsiębiorstwem, które stworzy nazwę, wypozycjonuje, przeprowadzi kompleksową kampanię Google Ads, a czasem nawet zorganizuje branżowe wydarzenie.
Usługi agencji reklamowych są przewidziane nie tylko nowym firmom chcącym pozyskać stałych i opłacalnych klientów. Naszym zdaniem warto również skorzystać z oferty takich instytucji, gdy chcemy ulepszyć wizerunek swojego brandu i zbudować świadomość o danej marce. Bez znaczenia, czy zależy nam na opracowaniu koncepcji profesjonalnej kampanii telewizyjnej, zorganizowaniu masowego wydarzenia czy pozycjonowaniu SEO – rekomendujemy skorzystać z usług wyspecjalizowanej agencji reklamowej lub instytucji świadczącej usługi 360 (ceny w agencjach 360 są nieco niższe w porównaniu do wyspecjalizowanych podmiotów).
Wielu przedsiębiorców zastanawia się, czy biuro agencji powinno znajdować się w tym samym mieście, co prowadzony biznes. Warto wiedzieć, że nie jest to konieczne. Współcześnie wystarczy łączyć się regularnie przy pomocy odpowiedniego oprogramowania, aby w ten sposób omawiać najważniejsze kwestie. Agencję reklamową powinna charakteryzować kreatywność – zespół więc pracuje w spokoju i nie potrzebuje ciągłego kontaktu z klientem: ważne jest przygotowywanie briefów oraz feedbacków. Dodatkowo z agencji reklamowej zostanie Tobie przydzielony specjalista (np. z Customer Success), który pozwoli lepiej poznać realizowaną usługę, dodatkowo informując o wynikach oraz postępach.
Jeżeli interesuje Cię reklamowanie swojego biznesu online, pomoc zapewnia Semcore. Jesteśmy agencją, która specjalizuje się w SEO. Ideą naszej firmy jest dostarczanie rozwiązań dopasowanych do potrzeb klienta. Specjalizujemy się w SXO, łącząc SEO oraz UX dla e-commerce oraz innych biznesów online. Strategie osadzone w realiach digital zapewniają skuteczność na wysokim poziomie, co przekłada się na realne wyniki. Poza SXO tworzymy także kampanie reklamowe Google Ads (z naciskiem na raportowanie wyników zgodnie z ideą performance: maksymalizacja ROAS oraz ROI). Mieliśmy przyjemność współpracować z wieloma markami, zapewniając kompleksowe pozycjonowanie w Google. Dzięki naszym działaniom serwis internetowy staje się lepiej widoczny.
Tutaj możesz zobaczyć efekty naszej pracy:
Dlaczego dobrze wypozycjonujemy Twoją firmę w Google? Przede wszystkim dlatego, że dokładnie to samo zrobiliśmy z naszą firmową domeną:
Agencje reklamowe pomagają przedsiębiorcom reklamować się w sieci. Wspierają ich marketingowo, pozycjonując strony www, tworząc strategie biznesowe, optymalizując budżet, pisząc wartościowe artykuły, dodatkowo organizując eventy czy nawet profesjonalne kampanie wizerunkowe. Istnieją podmioty wyspecjalizowane (np. agencje SEO/SEM) oraz świadczące kompleksowe usługi, czyli agencje 360. Korzystając z agencji reklamowych, zdobędziesz dodatkowych klientów, wzmocnisz wizerunek marki lub zakupisz jednorazowy projekt (np. biznesplan lub identyfikację wizualną dla firmy).
Agencja reklamowa zajmuje się szeroko pojętymi działaniami marketingowymi. Zależnie od charakterystyki organizacji, zakres usług może zawierać: SEO, SEM, projektowanie UX, budowanie stron internetowych, tworzenie ulotek oraz identyfikacji wizualnej, reklamy video.
Agencja reklamowa nie jest przeznaczona wyłącznie dla biznesów online. To organizacja, która jest w stanie współpracować z wieloma firmami, także tymi bez doświadczenia w digitalu, czyli organizacjami pozyskującymi klientów bez strony internetowej.
Absolwentka Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, filolożka języka polskiego i literaturoznawczyni, wkrótce słuchaczka na kierunku User Experience Design. Podstawą wszystkich działań marketingowych jest dla niej dobry research oraz analiza. Kiedy nie zajmuje się tworzeniem contentu, lubi oglądać modernistyczną architekturę i czytać o polskiej sztuce użytkowej PRL-u.