Jeszcze kilka lat temu, kiedy w Polsce e-commerce dopiero się rozwijał, wielu ludzi podchodziło do biznesu online z dużym dystansem. Młodzi szybko go pokochali, starsi natomiast wzruszali ramionami, twierdząc, że to tylko moda. Obecnie, nie ma wątpliwości, że sprzedaż przenosi się do sieci i z powodzeniem zastępuje tradycyjnych model zakupów. Jeśli myślimy o rozpoczęciu prowadzenia własnego biznesu w internecie - teraz jest na to doskonały moment. Jeszcze nigdy nie było to bowiem tak proste! Jednak zanim wystartujemy z e-biznesem, warto dobrze przygotować się do tego od strony merytorycznej. Podpowiadamy, gdzie szukać informacji, które pomogą nam wystartować z własnym biznesem w sieci.
Gdzie znaleźć wartościowe materiały o e-commerce?
Prowadzenie własnego e-biznesu wielu osobom nadal jawi się jako czarna magia. Przeniesienie działalności gospodarczej do sieci nie będzie problemem przy znajomości działania algorytmów Google, poznaniu narzędzi, platform sprzedażowych, zasad tworzenia wartościowych treści oraz sposobów dotarcia do klienta. Posiadanie wiedzy z tematyki związanej z tradycyjnym marketingiem może być pomocne, jednak nie wystarczy do tego, aby prowadzić biznes online. Istnieje wiele źródeł, z których możemy skorzystać na samym początku, aby rozpocząć naukę o e-commerce i tym samym rozpocząć stawianie pierwszych kroków w e-biznesie.
Najpopularniejsze źródła wiedzy e-commerce, z którymi spotkamy się w internecie to:
Na początku prowadzenia biznesu liczy się każda wydana złotówka, przyjrzyjmy się więc darmowym źródłom wiedzy o e-commerce. Wpisując w wyszukiwarkę hasło „e-commerce”, znajdziemy ogromną ilość artykułów, blogów oraz portali o prowadzeniu marketingu w sieci. Warto zweryfikować te strony internetowe – sprawdzić autorów blogów oraz ich dokonania w marketingu online. Doskonałym rozwiązaniem dla każdego początkującego przedsiębiorcy będą darmowe kursy online stworzone przez Google Internetowe Rewolucje. Jedyne czego od nas wymaga Google, to zarejestrowanie się i założenie darmowego konta. W zamian za to otrzymujemy możliwość nauki na aż 25 kursach, których ukończenie daje możliwość uzyskania certyfikatu. W ten sposób znajdziemy szkolenia takie jak: Podstawy marketingu internetowego, Poznaj potrzeby klientów i ich zachowanie online, czy Zaprezentuj swoją firmę w internecie. Kursy podzielone są na moduły, a ukończenie każdego z nich trwa zaledwie kilka minut. Możemy też liczyć na testy podsumowujące wiedzę oraz słowniczki podstawowych pojęć. Jedyne, co musimy poświęcić to odrobinę skupienia i swojego czasu.
Wiele firm profesjonalnie zajmujących się sprzedażą w internecie oferuje e-booki, artykuły oraz raporty, które proponują w zamian za udostępnienie im swojego adresu e-mail. Treści tworzone przez takie firmy są rzetelnym źródłem wiedzy i z pewnością sprawdzą się na samym początku nauki e-commerce.
Zainwestuj w wiedzę
Podstawowe informacje są łatwo i ogólnodostępne w sieci, jednak kursy zaawansowane i materiały dla osób mających już doświadczenie są kosztowne. Dla osób początkujących najlepszym wyjściem będą płatne kursy online oraz szkolenia stacjonarne prowadzone przez specjalistów od online marketingu. Kursy stacjonarne są organizowane praktycznie we wszystkich największych miastach i trwają zazwyczaj jeden weekend. Bezpośredni kontakt z trenerem to świetna szansa na zadanie pytań, zdobycie praktycznych umiejętności oraz poznanie prawdziwych case study. Podobnie z konferencjami, które poruszają najbardziej aktualne tematy związane z e-commerce. Musimy bowiem pamiętać, że prowadzenie biznesu w sieci wiąże się z ciągłymi zmianami i koniecznością zdobywania wiedzy.
Skorzystaj z pomocy specjalistów
Jeśli prowadzimy już swój biznes offline, często nie mamy czasu na wielogodzinne kursy online, czytanie e-booków i wyjazdy na weekendowe kursy. Wtedy najlepszym rozwiązaniem będzie skorzystanie z usług agencji. W Polsce działa wiele firm zajmujących się kompleksowo digital marketingiem, jednak nie wszystkie z nich oferują również usługi z zakresu pozycjonowania. Warto znaleźć przedsiębiorstwo, które zajmie się wieloma aspektami biznesu online.
Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Używamy informacji zapisanych za pomocą plików cookies w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z naszego serwisu. Mogą też korzystać z nich współpracujące z nami firmy badawcze oraz reklamowe.
Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w cookies kliknij w przycisk "Akceptuję".
Jeśli nie wyrażasz zgody, ustawienia dotyczące plików cookies możesz zmienić w swojej przeglądarce.
Wszelkie pliki cookie, które mogą nie być szczególnie potrzebne do działania witryny i są wykorzystywane w szczególności do gromadzenia danych osobowych użytkowników za pośrednictwem analiz, reklam i innych treści osadzonych, są określane jako niepotrzebne pliki cookie. Wymagane jest uzyskanie zgody użytkownika przed uruchomieniem tych plików cookie w witrynie.
Wszelkie pliki cookie, które mogą nie być szczególnie potrzebne do działania witryny i są wykorzystywane w szczególności do gromadzenia danych osobowych użytkowników za pośrednictwem analiz, reklam i innych treści osadzonych, są określane jako niepotrzebne pliki cookie. Wymagane jest uzyskanie zgody użytkownika przed uruchomieniem tych plików cookie w witrynie.
Niezbędne cookies są istotne do prawidłowego funkcjonowania witryny. Ta kategoria obejmuje tylko pliki cookie, które zapewniają podstawowe funkcje bezpieczeństwa witryny. Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych osobowych.
Wszelkie pliki cookie, które mogą nie być szczególnie potrzebne do działania witryny i są wykorzystywane do gromadzenia danych osobowych użytkowników za pośrednictwem analiz, reklam i innych treści osadzonych, są określane jako niepotrzebne pliki cookie. Wymagane jest uzyskanie zgody użytkownika przed uruchomieniem tych plików cookie w witrynie.